Beogradski tramvaji

Odgovori
železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od železocestnik »

cira-1, pozdravljen,

ova gornja prva snimljena je u Osijeku...
Osijek_konjski.jpg
Osijek_konjski.jpg (74.33 KiB) Pogledano 1713 puta
Prvi hrvatski tramvaj ne može drugdje nego u Osijeku.

Ove druge još nisam vidio.

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Hvala na ispravci - Previd

Hvala železocestnik

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Pored nekadašnjeg oficirskog doma :
casino01dz1.jpg
casino01dz1.jpg (142.43 KiB) Pogledano 1665 puta
1903 :
oficirskidom1903jp.jpg
oficirskidom1903jp.jpg (573.51 KiB) Pogledano 1665 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

odlično si to pronašao.
Dobro, da je neko pisao miloj Dari ;)

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Popravka okretnice 1919. godine
Popravka okretnice 1919.jpg
Popravka okretnice 1919.jpg (148.55 KiB) Pogledano 1618 puta
Izvor : Fb Bgd

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

cira-1 napisao: Popravka okretnice 1919. godine
Pozdrav svima,
podatak o godini je netačan, pošto 1919. godine okretnica na Pozorišnom trgu još uvek nije vodila oko samog spomenika, niti su tramvaji MAN/Siemens (kola u prvom planu) bili isporučeni. Verovatnije da je fotografija nastala oko 1928/29, u sklopu tadašnjih radova na rekonstrukciji tramvajskih pruga u centru grada. Tako da je možda reč o lapsusu prilikom obeležavanja fotografije.

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Gos. 363, Ja sam samo preneo fotografiju. U svakom slučju hvala na ispravci jer tako možemo doći do tačnih podataka.

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Slučajno sam naišao na jedan video, koji bi navodno trebalo da je snimljen 1919. godine; interesantan zato što se vide dvoje motornih kola belgijskog tipa, nabavljana za beogradski tramvajski saobraćaj tokom prve decenije 20. veka. Jedan od tramvaja vuče prikolicu, najverovatnije bivša zatvorena kola konjskog tramvaja.

https://www.youtube.com/watch?v=5quTFg7Wtmw

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

sada bi mogli usporediti ovu fotografiju iz 1899. godine, kde konjski tramvaj skreće sa bulevara Terazije (tako piše Boris Belingar sredom na FB)...
11836721_453173768188077_99494075909014960_n.jpg
11836721_453173768188077_99494075909014960_n.jpg (103.78 KiB) Pogledano 1471 put
...sa ovom iz godine 1900:
BGDTR21900a.jpg
BGDTR21900a.jpg (146.1 KiB) Pogledano 1471 put
Sa leve strane imamo na Terazijama električni tramvaj, a sa desne još uvjek konjski tramvaj.


Može li ko objasnit, koje su te linije na nacrtu pruga iz 1908. godine...
Tramvajska_mreža_Beograda_1908a.jpg
Tramvajska_mreža_Beograda_1908a.jpg (162.73 KiB) Pogledano 1471 put
pozdrav
Darko

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

železocestnik napisao: Može li ko objasnit, koje su te linije na nacrtu pruga iz 1908. godine...
pozdrav
Darko
Pozdrav Železocestnik,

navedena godina izrade nacrta je najverovatnije netačna. Tokom 1908. godine, još nisu bile izgrađene tramvajske pruge prema Čuburi (kroz Makenzijevu ulicu) i od Gornjeg depoa uz Bulevar prema Đermu. Ove dve pruge biće položene u vreme pred početak 1. sv. rata (tačnije za vreme Balkanskih ratova). U isto vreme i deonica tramvajske pruge od Uzun Mirkove do Ul. Cara Dušana, prebačena je u potpunosti kroz Knez Mihajlov venac (pre toga se spuštala ulicom Rige od Fere). Priloženi nacrt, najverovatnije prikazuje stanje u prvim posleratnim godinama (početak 3. decenije).

Linije bi trebalo da budu sledeće;

Kalemegdan - Čubura
Slavija - Žel. stanica - Kalemegdan - Tramvajske šupe
Knežev spomenik - Topčider
Terazije - Novo groblje
Terazije - Đeram
Tramvajske šupe - ugao Ratarske i Grobljanske

Na nacrtu je isprekidanom linijom ucrtana i linija od Kneževog spomenika (tj. nekadašnje kafane "Kolarac") do Trkališta, koja je u to vreme bila u prekidu, s jednom greškom - tramvajska pruga nije dosezala Grobljansku niti se spajala s prugom prema Novom groblju (jer je između bio prostor trkališta).

Iako su na karti tramvajske linije numerisane, ne smem da tvrdim da su u to vreme one i zaista nosile te brojeve (npr. na tramvajskim kolima), iako u principu prate potonju zvaničnu numeraciju.

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta