Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Pogled na železničku stanicu Ustiprača 1910.godine :
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Posle dužeg vremena, zahvaljujući g-Draganu Kneževiću i g-đi Miri Mijadževic Stojanovic, saznadosmo o kojoj je lokaciji reč.
Na fotografiji je mašinovođa Vićentije Mijadžević, njihov stric odnosno otac, a železnička stanica je Vitkovići,prva stanica iza Goražda..
Na fotografiji je mašinovođa Vićentije Mijadžević, njihov stric odnosno otac, a železnička stanica je Vitkovići,prva stanica iza Goražda..
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
"Posle dužeg vremena, zahvaljujući g-Draganu Kneževiću i g-đi Miri Mijadževic Stojanovic, saznadosmo o kojoj je lokaciji reč.
Na fotografiji je mašinovođa Vićentije Mijadžević, njihov stric odnosno otac, a železnička stanica je Vitkovići,prva stanica iza Goražda.."
Dobro veče svim korisnicima foruma!
Ova fotografija nije napravljena u Vitkovićima. U to sam siguran.
Ništa se ne poklapa pa ni brda, ni kolosijeci (čak ni u Fabrici Azotnih Jedinjenja koja se nalazila ispod stanjce), niti okolina...
Za mašinovođu nisam čuo, moguće da je on sa ovih prostora ali slika nije.
Pozdrav!
Na fotografiji je mašinovođa Vićentije Mijadžević, njihov stric odnosno otac, a železnička stanica je Vitkovići,prva stanica iza Goražda.."
Dobro veče svim korisnicima foruma!
Ova fotografija nije napravljena u Vitkovićima. U to sam siguran.
Ništa se ne poklapa pa ni brda, ni kolosijeci (čak ni u Fabrici Azotnih Jedinjenja koja se nalazila ispod stanjce), niti okolina...
Za mašinovođu nisam čuo, moguće da je on sa ovih prostora ali slika nije.
Pozdrav!

Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
U pravu je Đorđe kada piše da PECELJ griješi, jer da ono nije Vitkovići. To je triangla Miljevina. Lokomotiva je na kraku triangle koji zaokreće na prugu koja vodi prema mostu na Bistrici, pa do Rataja i dalje na Zelengoru. Desno gore pruga ide za rudnik, a lijevo dolje pruga ide na Drinu (ušće Bistrice).
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Hvala lepo na otkrivanju prave lokacije !!!
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Na 14. str. ove teme je postavljeno pitanje:
[quote=wulfy post_id=22388 time=1579982630 user_id=384]
Šumska pruga koja je išla od Broda na Drini ka Tari (Šćepan Polju) je bila 760 mm ili 600 mm?
[/quote]
Na to pitanje je ovako odgovoreno:
[quote=PECELJ post_id=22397 time=1580040979 user_id=81]
Mislim da su sve te pruge bile 760 mm.
Pruga do Foče je izgrađena 1939. a do Miljevine odmah posle rata.
[/quote]
Naime, wulfi nije pitao za prugu do Foče, nije pitao ni za Miljevinu, već je pitao za "šumsku prugu Brod na Drini - Šćepan Polje (Tara)".
Pitanje je postavljeno za nikad postojeću prugu.
Nikakva željeznička pruga od Broda na Drini, pa uzvodno uz desnu obalu Drine nije postojala.
Što se tiče odgovora koji je PECELJ napisao, tu ima nejasnoća u vezi gradnje pruge "do Miljevine". Nije sasvim jasno na koji rat misli.
[quote=wulfy post_id=22388 time=1579982630 user_id=384]
Šumska pruga koja je išla od Broda na Drini ka Tari (Šćepan Polju) je bila 760 mm ili 600 mm?
[/quote]
Na to pitanje je ovako odgovoreno:
[quote=PECELJ post_id=22397 time=1580040979 user_id=81]
Mislim da su sve te pruge bile 760 mm.
Pruga do Foče je izgrađena 1939. a do Miljevine odmah posle rata.
[/quote]
Naime, wulfi nije pitao za prugu do Foče, nije pitao ni za Miljevinu, već je pitao za "šumsku prugu Brod na Drini - Šćepan Polje (Tara)".
Pitanje je postavljeno za nikad postojeću prugu.
Nikakva željeznička pruga od Broda na Drini, pa uzvodno uz desnu obalu Drine nije postojala.
Što se tiče odgovora koji je PECELJ napisao, tu ima nejasnoća u vezi gradnje pruge "do Miljevine". Nije sasvim jasno na koji rat misli.
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Molim da PECELJ precizira na koji rat je mislio kada je pisao o vremenu gradnje pruge do Miljevine jer bi mi to skratili objašnjenje.
Kad je u pitanju Goražde, onda griješi ivanjz, a PECELJ pravilno zaključuje da je na slici privremena stanica, nastala za vrijeme dok su most Kopači (nizvodno od Goražda) i most Bačci (uzvodno od Goražda) bili srušeni, pa je pruga od Ustiprače do Foče (privremeno) bila samo uz lijevu obalu Drine.
Kad je u pitanju Goražde, onda griješi ivanjz, a PECELJ pravilno zaključuje da je na slici privremena stanica, nastala za vrijeme dok su most Kopači (nizvodno od Goražda) i most Bačci (uzvodno od Goražda) bili srušeni, pa je pruga od Ustiprače do Foče (privremeno) bila samo uz lijevu obalu Drine.
Stanica Goražde (privremena) je bila u Titovoj ulici, otprilike kod današnjeg restorana Sijerčić, odnosno kod današnje pumpe Energopetrol. Na internetu sam pokušao da nađem fotografiju snimljenu iz sličnog ugla, ali bolju od ove snimljene kroz šoferšajbu nisam našao. Snimke su u pravcu Ustiprače, a ona lokacija s ranije priloženih slika šina i voza u centru Goražda, to je kod današnjeg restorana Bosanka, isto u Titovoj ulici, negdje 500 metara iza leđa šoferu.ivanjz napisao: 23 Mar 2015, 18:15 Previše je 3 koloseka za privremenu stanicu. Osim toga ovo liči više na desnu nego na levu obalu Drine. Da je ovo privremena stanica sigurno bi se videli pragovi. Mislim da je moja pretpostavka tačna o pogrešnom lociranju ove fotografije.
- Prikačeni fajlovi
-
- Sijercic.jpg (160.32 KiB) Pogledano 4513 puta
-
- Energopetrol.jpg (40.61 KiB) Pogledano 4513 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Ova pruga je posle II sv.rata rata produžena do Miljevine, koja je poznata po rudniku vrlo kvalitetnog mrkog uglja i to je bila završna stanica na ovoj pruzi sve do njenog zatvaranja.Rok napisao: 18 Nov 2021, 13:31 Molim da PECELJ precizira na koji rat je mislio kada je pisao o vremenu gradnje pruge do Miljevine jer bi mi to skratili objašnjenje.
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Ja sam se nadao da će PECELJ da napiše "nakon prvog svetskog rata", pa u tom slučaju bih ja odgovorio "OK" i diskusija bi se okončala. Međutim, iz svega što je PECELJ napisao, ispalo bi da je Miljevina dobila željeznicu nakon drugog svjetskog rata, pa me je sada zaposlio da objašnjavam kako je to potpuno pogrešno.
Kroz Miljevinu su Vardine parnjače tutnjale desetak godina prije nego li je izgrađena pruga Ustiprača - Foča i to šumskom prugom Zelengora - Miljevina - ušće Bistrice. Skica dijela te pruge je prikačena u prvom postu na 12. str. Na toj skici vidim da je bila još jedna šumska pruga kod Krekova. Na geografskoj karti iz 1934. vidim te 2 pruge pa ću da skiciram kada nađem vremena.
Kroz Miljevinu su Vardine parnjače tutnjale desetak godina prije nego li je izgrađena pruga Ustiprača - Foča i to šumskom prugom Zelengora - Miljevina - ušće Bistrice. Skica dijela te pruge je prikačena u prvom postu na 12. str. Na toj skici vidim da je bila još jedna šumska pruga kod Krekova. Na geografskoj karti iz 1934. vidim te 2 pruge pa ću da skiciram kada nađem vremena.
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Sada sam uočio da je u prvom postu napisano isto ono što je PECELJ jučer prepisao.
Razlika je velika, jer je ivanjz prvi post napisao prije skoro 10 godina, a u međuvremenu su drugi forumaši dopunjavali temu i ispravljali greške, kako bi čitaoci učili od forumaša.ivanjz napisao: 30 Mar 2012, 18:03 Ova pruga je posle rata produžena do Miljevine, koja je poznata po rudniku vrlo kvalitetnog mrkog uglja i to je bila završna stanica na ovoj pruzi sve do njenog zatvaranja.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 4 gosta