Hrvatska
Re: Hrvatska
Železnička stanica Križevci na pruzi Zagreb - Koprivnica :
Re: Hrvatska
Detalj sa pionirske pruge Zagreb - Dubrava.
Snimak iz 1949.godine.
Snimak iz 1949.godine.
Re: Hrvatska
Ima li malo konkretnijih podataka uz sliku? Zagreb je imao 2 Pionirske pruge. Prva u Jugoslaviji je bila u parku Maksimir širine 600mmm a druga u Dubravi širine 760mm. Pretpostavljam da je ova iz maksimira?
Re: Hrvatska
Moj grijeh! Ovo je pruga od 760mm u Dubravi. Duga je bila 5920m i immala je najveći uspon 18.5%o.mali.paja napisao:Ima li malo konkretnijih podataka uz sliku? Zagreb je imao 2 Pionirske pruge. Prva u Jugoslaviji je bila u parku Maksimir širine 600mmm a druga u Dubravi širine 760mm. Pretpostavljam da je ova iz maksimira?
Re: Hrvatska
Mešoviti voz iz Škriljeva u Gorskom Kotaru ula zi u železničku stanicu ili Zlobin ili Sušak Pećine , na pruzi Rijeka Ogulin ?
Izvor : ebay
Ova fotografija je snimljena u blizini stanice Sušak-Pećine. kako ovo funkcioniše ???
Nešto slično je bilo na Oštrici kod Drvara a gledao sam ovekve pruge i u Južnoj Americi ?
Koliki je ovde uspon ? Jesu li išle dve lokomotive (napred i pozadi) ? Kako je stajala stvar sa parnim lokomotivama ?
Izvor : ebay
Ova fotografija je snimljena u blizini stanice Sušak-Pećine. kako ovo funkcioniše ???
Nešto slično je bilo na Oštrici kod Drvara a gledao sam ovekve pruge i u Južnoj Americi ?
Koliki je ovde uspon ? Jesu li išle dve lokomotive (napred i pozadi) ? Kako je stajala stvar sa parnim lokomotivama ?
Re: Hrvatska
Da odgovorim od ostraga. Službeno mjesto gdje vlak na otvorenoj pruzi mjenja smjer vožnje se zvalo POVRATNICA. Kod nas je to bilo poviše Drvara i zvalo se Oštrica. Drugo što je interesantno za Oštricu da su bila 2 kolosijeka za razliku od Južne Amerike gdje je bio samo izvlačni kolosijek i nije bilo nikakvog službenog radnog mjesta. Kod nas na Oštrici je bilo službeno mjesto i zaposjednuto. Nije se tretiralo kao povratnica nego je bilo ukrsnica. Tamo su se mogli ukrštavati vlakovi. Zaposjednuto je bilo i iz razloga jer je netko morao i natrag otpremiti lokomotivu u Drvar koji je vlak dovukla. Potisak iz Drvara sad je vukao vlak prema Prijedoru. Iz Drvara su se pa uglavnom otpremali vlakovi tako da je i potisak i vozna lokomotiva išla sa tenderom ispred.
A sad o drugoj slici. Sušak Pećine je bio i odvojni kolodvor. Vlak na slici ide u pravcu Zagreba. Ova pruga desno je za kolodvor Rijeka Brajdica koji se nalazi na obali. Nekad se Rikeka Bradica zvala Sušak za vrijeme Kraljevine Jugoslavije jer je Rijeka bila u sastavu Kraljevine Italije. Iza ove krivine je spiralni tunel kojim se pruga spušta na obalu mora. Za vrijeme parne vuče se dogodio veliki udes u tom tunelu. Putnički vlak je išao prema Sušak Pećinama. Kako je tunel spiralni provjetravanje je nikakvo. Iza parnih lokomotiva ostaje vlaga od pare koja ima i primjesa masnoće. Lokomotiva je proklizala u tunelu i vrtila kotače u mjestu. Strojovođa je na brzinomjeru ima da vlak vozi i pokazivalo je brzinu. Međutim vlak je praktično bio u mjestu. Došlo je do gušenja putnika. Sve je to bilo iza '45. Tada je zabranjen putnički promet kroz tunel. Rijek i Rijeka brajdica su spojene prugom koja ide po samoj obali u centru grada. Putnički promet se po potrebi već desetljećima obavlja i kroz tunel. Uglavnom je to u vrijeme kakavih zatvora pruge između kolodvora Rijeka i Sušak Pećine. Tada vlakove sa elektro lokomotivama prevlači manevarska dizel lokomotiva do Rikeke Brajdice i dalje ponovno sa elektro vučom. Znaju ići obalom i teretni vlakovi sa velikim dizel lokomotivama.
Ovaj kratki skroz desno kolosijek je izvlačni i štitni. Kada vlak dolazi od pravca Zagreba spušta se nekih 25%o pada i ukoliko vlak ima zadržavanje radi ukrštavanja skretnice se postave u putu vožnje na ovaj štitni kolosijek.
A sad o drugoj slici. Sušak Pećine je bio i odvojni kolodvor. Vlak na slici ide u pravcu Zagreba. Ova pruga desno je za kolodvor Rijeka Brajdica koji se nalazi na obali. Nekad se Rikeka Bradica zvala Sušak za vrijeme Kraljevine Jugoslavije jer je Rijeka bila u sastavu Kraljevine Italije. Iza ove krivine je spiralni tunel kojim se pruga spušta na obalu mora. Za vrijeme parne vuče se dogodio veliki udes u tom tunelu. Putnički vlak je išao prema Sušak Pećinama. Kako je tunel spiralni provjetravanje je nikakvo. Iza parnih lokomotiva ostaje vlaga od pare koja ima i primjesa masnoće. Lokomotiva je proklizala u tunelu i vrtila kotače u mjestu. Strojovođa je na brzinomjeru ima da vlak vozi i pokazivalo je brzinu. Međutim vlak je praktično bio u mjestu. Došlo je do gušenja putnika. Sve je to bilo iza '45. Tada je zabranjen putnički promet kroz tunel. Rijek i Rijeka brajdica su spojene prugom koja ide po samoj obali u centru grada. Putnički promet se po potrebi već desetljećima obavlja i kroz tunel. Uglavnom je to u vrijeme kakavih zatvora pruge između kolodvora Rijeka i Sušak Pećine. Tada vlakove sa elektro lokomotivama prevlači manevarska dizel lokomotiva do Rikeke Brajdice i dalje ponovno sa elektro vučom. Znaju ići obalom i teretni vlakovi sa velikim dizel lokomotivama.
Ovaj kratki skroz desno kolosijek je izvlačni i štitni. Kada vlak dolazi od pravca Zagreba spušta se nekih 25%o pada i ukoliko vlak ima zadržavanje radi ukrštavanja skretnice se postave u putu vožnje na ovaj štitni kolosijek.
Re: Hrvatska
Stanice Generalski Stol i Oštarije nemaju nikakve međusobne veze, osim što se i jedna i druga nalaze na pruzi Zagreb - Rijeka. Međusobno su udaljene 22 km, a između njih su stanice Gornje Dubrave i Kukača plus dva stajališta (Donje Dubrave i Košare) te jedno tovarište (Tounj). Generalski Stol i Oštarije postoje i danas pod istim imenima.PECELJ napisao:Železnička stanica Generalski Stol na pruzi Karlovac-Ogulin (kasnije Oštarije)
Slijede moje fotografije snimljene pred dvije-tri godine.
Generalski Stol (zgrada je vjerojatno izgrađena poslije Drugog svjetskog rata):

Oštarije:

Serija 05 je zakon
Re: Hrvatska
Stanley napisao:Stanice Generalski Stol i Oštarije nemaju nikakve međusobne veze, osim što se i jedna i druga nalaze na pruzi Zagreb - Rijeka. Međusobno su udaljene 22 km, a između njih su stanice Gornje Dubrave i Kukača plus dva stajališta (Donje Dubrave i Košare) te jedno tovarište (Tounj). Generalski Stol i Oštarije postoje i danas pod istim imenima.PECELJ napisao:Železnička stanica Generalski Stol na pruzi Karlovac-Ogulin (kasnije Oštarije)
Hvala g.Stanley na objašnjenju i informacijama.!
Ja sam trebao napisati "Železnička stanica Generalski Stol na pruzi Karlovac-Oštarje".
Ovako ispade da je Ogulin promenio ime u Oštarje a to su dve različite stanice
Re: Hrvatska
Hvala g-mali paja !!!
Znam kako je funkcionisalo u J.Americi a pozbato mi je i za Oštricu, što najbolje govori ova skica :
Uglanom sam razumeo i ovu sliku :
1-Za Sušak-pećinu i Zagreb
2- Iz Zagreba i Sušak-pećine za Rijeku
3- Iz Sušak-Pećine za Rijeku Bradica (Sušak na obali) i Rijeku
4 - Iz Ruijeke Bradice za Sušak-Pećine i Zagreb
5 i 6 - malo mi nejasno ?
Znam kako je funkcionisalo u J.Americi a pozbato mi je i za Oštricu, što najbolje govori ova skica :
Uglanom sam razumeo i ovu sliku :
1-Za Sušak-pećinu i Zagreb
2- Iz Zagreba i Sušak-pećine za Rijeku
3- Iz Sušak-Pećine za Rijeku Bradica (Sušak na obali) i Rijeku
4 - Iz Ruijeke Bradice za Sušak-Pećine i Zagreb
5 i 6 - malo mi nejasno ?
Re: Hrvatska
Vrlo jednostavno? Vlak koji ima zadržavanje kod ulaza skretnice se postave u ovaj izvlačnjak kako se ne bi dogodilo da ne može stati nakon spusta od 25%o. Proije nekoliko godina se vlak nije mogao zaustaviti i uletio je u ovaj kratki šturc. Bio je to kontejnerski vlak iz kolodvora Zagreb Zapadni broj 60282 ako sam dobro upamtio. Uglavnom prepričano vlak nije bio dovoljno kočen da ne ulazim u detalje. Lokomotiva se razbila i nekoliko vagona sa kontejnerima.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 2 gosta