Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tanka vatra napisao:Niko nije pogrešio već se radi o nepoznavanju železničke istorije!
Radi se o nekadašnjoj pruzi normalnog koloseka Herpelje-Kozina - Trst, dužine 19,6 km.
Pruga je bila puštena u saobraćaj 05.06.1887.god i ukinuta 01.01.1959.god.pre svega zbog teških uslova eksploatacije.
Naime,to je bila veoma strma pruga sa velikim nagibima koji su na italijanskom delu išli i do 32,7 promila!
Hrpelje Kozina su u stvari 2 zasebna naselja. Dijeli ih željeznička pruga. Iznad ceste je željeznički nadvožnjak sa prugom. A kako li se tek vole između sebe?
Vlak ide prema Rijeci. Kolodvor bi trebao biti na slici desno malo dalje. Inače je prije nekoliko godina ovaj nadvožnjak (most) zamijenjen. Do prije nekih 2 godine stara konstrukcija je bila položena dole ispod željezničkog nasipa sa druge strane. Kad se prođe ispod nadvožnjaka može se nakon nekih malo više od 30km spustiti u Novi Vinodolski (sam centar), rodno mjesto Ivana Mažuranića. Ivan Mažuranić je bio hrvatski Ban i ponajviše poznat po spjevu "Smrt Smail age Čengića". Unuka mu je bila poznata književnica za djecu, Ivana Brlić Mažuranić. Prije nekih par godina u Fužinama malo dalje prema ovim brdima je napravljen kaubojski grad Rosvel. Tamo su se snimali novi filmovi Winnetou. To su 3 televizijska filma koje je snimala RTL televizija. Winnetoua je glumio Albanac iz Albanije. Željezničke scene sa vlakom nisu se ovdje snimale nego u Istri. Iz Mađarske je došla parna lokomotiva i čini mi se 3 vagona. Lokomotiva je bila pod parom i vozila je na zatvorenoj pruzi Lupoglav-Raša.