Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Vi verovatno dobro poznajete ove predele u odnosu na mene pa je došlo do malog nesporazuma.
Ja na onoj fotografiji vidim kolosek šumske pruge negde u planini. Nisam ni mislio da je to mesto Okruglica.
To je izgleda odvojak (takvih je bilo oko 7 km) od glavne trase pruge Ilijaš-Okruglica-Ravne, što se lepo vidi na ovoj mapi.
Pozdrav !
Ja na onoj fotografiji vidim kolosek šumske pruge negde u planini. Nisam ni mislio da je to mesto Okruglica.
To je izgleda odvojak (takvih je bilo oko 7 km) od glavne trase pruge Ilijaš-Okruglica-Ravne, što se lepo vidi na ovoj mapi.
Pozdrav !
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Gospodine Pecelj,
Moja primjedba se ne odnosi na Vas i sliku koju ste objavili, a koja je prvotno objavljena u "Šumarskom listu" iz 1941. godine. Moja primjedba odnosi se na tekst koji je napisao ivanjz, u kome on mjesto naziva Okruglicom. Radi se o mjestu, koje se na ovoj staroj karti naziva Sv. Ilija i nalazi se, ako pogledate kartu, između pruga Ilijaš - Okruglica i Semizovac - Ivančići. Mjesto se tada zvalo Sv. Ilija, a danas se zove Taračin Do, a sv. Ilija je zaštitnik te župe.
Živi i zdravi bili!
Moja primjedba se ne odnosi na Vas i sliku koju ste objavili, a koja je prvotno objavljena u "Šumarskom listu" iz 1941. godine. Moja primjedba odnosi se na tekst koji je napisao ivanjz, u kome on mjesto naziva Okruglicom. Radi se o mjestu, koje se na ovoj staroj karti naziva Sv. Ilija i nalazi se, ako pogledate kartu, između pruga Ilijaš - Okruglica i Semizovac - Ivančići. Mjesto se tada zvalo Sv. Ilija, a danas se zove Taračin Do, a sv. Ilija je zaštitnik te župe.
Živi i zdravi bili!
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Šumska pruga kroz mesto Okruglica :
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Železnička staniva Ilijaš i lokomotiva oznake 1264 :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Pozdravljeni,
ivanjz stavio nama je u drugoj temi još jednu fotografiju lokomotive broj 1264:

pozdrav
Darko
ivanjz stavio nama je u drugoj temi još jednu fotografiju lokomotive broj 1264:

pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Pozdravljeni,
o ovoj lokomotivi dao je podatke Tanka vatra:
pozdrav
Darko
o ovoj lokomotivi dao je podatke Tanka vatra:
Neke podatke dodao je i železocestnik:Tanka vatra napisao:
Ova lokomotiva je proizvedena u fabrici Krauss & Co. u Lincu f.br. 1264/1922 godine. Kupilo je ŠIP Buttazoni & Venturini iz Sarajeva,koje je vršilo eksploataciju šuma u oblasti oko pruge Vogošća - Čevljanovići gde je imalo veliko skladište.Pored skladišta je imalo i mrežu šumskih pruga,kao i dostavni kolosek koji se odvajao u km.9.020 na navedenoj glavnoj pruzi,na kojima je ona obavljala službu.Oznaka lokomotive je bila identična fabričkom broju,a imala je 4 pogonske osovine,i zanimljivo Allan-ovu krmu.Ostali tehnički podaci su trenutno nedostupni,a svoj rad je završila krajem 60-tih godina prošlog veka u ŠIP-u iz Srednjeg ili Ilijaša.
železocestnik napisao:Pozdravljeni,
prema Pospichalu je ovako:
KrLi 1264/21 Dt Buttazzoni & Venturini Sarajevo; Teodorovic i Dohan; Dir. Šuma, Sarajevo 1264 Zvijezda (Ilijaš)
I kod Chestera piše ovaj put posle 1945:
1264 KrLi 1264/1922 PDI Jahorina; ŠIP Zvijezda/Ilijaš
Broj 1264 nekako odgovara godini 1922:
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Pozdravljeni,
ovaj tekst nam je dodao vanjz na početku teme. Ovaj tekst se može naći svugdje, svi ga kopiraju, a niko ne dodaje, ko ga je prvi napisao i da li postoji neki dokumenti o godini izgradnje strugare/pilane i šumske pruge od Ilijaša do Okruglice.
Zanimljivo je, da ni Keith Chester u svojim knjigama o bosanskim i hercegovačkim željeznicama ne piše ništa o početku ove pruge.
Jedini pouzdani pisac o istoriji bosansko-hercegovačkih željeznica je Dževad Juzbašić.
Pogledajmo, šta piše o toj šumski željeznici u doktorskoj disertaciji sa naslovom: Izgradnja željeznica u Bosni i Hercegovini u svetlu Austrougarske politike od okupacije da kraja Kallayeve ere, Sarajevo 1974.
"Na magistralnu liniju u dolinu rijeke Bosne nadovezivale se je i šumska željeznica koja je pripadala firmi Buttazzoni i Venturini d.d.
Pruga je od Ilijaša, gde se je nalazila jedna od pilana preduzeća, vodila uz rječicu Misoču, desnu pritoku Bosne, u ugovorno područje firme koje su činile šume Misoča.
Dužina glavne linije ove šumske željeznice dosegla je 37 km, a osim nje izgrađeno je i 7 km sporedneh puteva."
Izgleda, da je i ovdje greška, jer su vjerovatno ovih 7 km pruge bez lokomotive.
Kao izvor podaje Juzbašić:
- Lakatoš i Despić: Industrija Bosnei Hercegovine, 1924
- Bericht über die Verwaltung von Bosnien und der Herzegovina 1906-1916
Iz ovog "Bericht über ...." dodaje i Keith Chester prugu Buttazzoni & Venturini AG i 37.2 km pruga sa lokomotivom i još 7,3 km bez lokomotive, izgrađeno 1912 godine, ali tamo, gde je pruga, ima zapisano: Ljubinje-Prača, dakle greška.
Da li čemo saznati istinu o ovoj priči od studenata šumarstva iz Zagreba
pozdrav
Darko
ovaj tekst nam je dodao vanjz na početku teme. Ovaj tekst se može naći svugdje, svi ga kopiraju, a niko ne dodaje, ko ga je prvi napisao i da li postoji neki dokumenti o godini izgradnje strugare/pilane i šumske pruge od Ilijaša do Okruglice.
Šta možemo reći o toj priči, je li istinitaivanjz napisao:"Otkako je 1882. godine osnovana firma Buttazzoni und Venturini Holzindustrie A.G. u Sarajevu, u Ilijašu je podignuta strugara, poznatija kao pilana. Za potrebe novootvorene "Strugare" izgraden je (1884-1885 godine) jedan krak uskotračne šumske pruge na lokomotivni pogon od Ilijaša do Okruglice u dužini od 37,2 km, koja je služila za eksploataciju šume sa Nabožića, Okruglice i okolnih mjesta."

Zanimljivo je, da ni Keith Chester u svojim knjigama o bosanskim i hercegovačkim željeznicama ne piše ništa o početku ove pruge.
Jedini pouzdani pisac o istoriji bosansko-hercegovačkih željeznica je Dževad Juzbašić.
Pogledajmo, šta piše o toj šumski željeznici u doktorskoj disertaciji sa naslovom: Izgradnja željeznica u Bosni i Hercegovini u svetlu Austrougarske politike od okupacije da kraja Kallayeve ere, Sarajevo 1974.
"Na magistralnu liniju u dolinu rijeke Bosne nadovezivale se je i šumska željeznica koja je pripadala firmi Buttazzoni i Venturini d.d.
Pruga je od Ilijaša, gde se je nalazila jedna od pilana preduzeća, vodila uz rječicu Misoču, desnu pritoku Bosne, u ugovorno područje firme koje su činile šume Misoča.
Dužina glavne linije ove šumske željeznice dosegla je 37 km, a osim nje izgrađeno je i 7 km sporedneh puteva."
Izgleda, da je i ovdje greška, jer su vjerovatno ovih 7 km pruge bez lokomotive.
Kao izvor podaje Juzbašić:
- Lakatoš i Despić: Industrija Bosnei Hercegovine, 1924
- Bericht über die Verwaltung von Bosnien und der Herzegovina 1906-1916
Iz ovog "Bericht über ...." dodaje i Keith Chester prugu Buttazzoni & Venturini AG i 37.2 km pruga sa lokomotivom i još 7,3 km bez lokomotive, izgrađeno 1912 godine, ali tamo, gde je pruga, ima zapisano: Ljubinje-Prača, dakle greška.
Da li čemo saznati istinu o ovoj priči od studenata šumarstva iz Zagreba

pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Pozdravljeni,
izgleda baš tako: istinu ćemo saznati samo zbog toga. što su išli apsolventi na stručnu ekskurziju u BiH još prije drugog svetskog rata (julija 1940), a zapis o tome napisali u broju 6 Šumarskog lista za 1941. godinu, dakle već za vrijeme rata.
R. Cividini i K. Mirth (Zagreb): APSOLVENTSKA EKSKURZIJA STUDENATA ŠUMARSTVA POLJOPRIVREDNO-ŠUMARSKOG FAKULTETA
U ZAGREBU MJESECA SRPNJA 1940. GODINE.
pozdrav
Darko
izgleda baš tako: istinu ćemo saznati samo zbog toga. što su išli apsolventi na stručnu ekskurziju u BiH još prije drugog svetskog rata (julija 1940), a zapis o tome napisali u broju 6 Šumarskog lista za 1941. godinu, dakle već za vrijeme rata.
R. Cividini i K. Mirth (Zagreb): APSOLVENTSKA EKSKURZIJA STUDENATA ŠUMARSTVA POLJOPRIVREDNO-ŠUMARSKOG FAKULTETA
U ZAGREBU MJESECA SRPNJA 1940. GODINE.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Pozdravljeni,
i poslednji dio, koji nas interesuje:
Misteriju o postavljanju pruge i pilane rešili su studenti šumarskog fakulteta iz Zagreba.
Zahvaljujem se jima

Ko bi sada htio, da piše, da je bila izgrađena pruga Ilijaš-Okruglica u godinama 1884-1885, trebao bi pored staviti neki dokumenat o tome.
pozdrav
Darko
i poslednji dio, koji nas interesuje:
Misteriju o postavljanju pruge i pilane rešili su studenti šumarskog fakulteta iz Zagreba.
Zahvaljujem se jima


Ko bi sada htio, da piše, da je bila izgrađena pruga Ilijaš-Okruglica u godinama 1884-1885, trebao bi pored staviti neki dokumenat o tome.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šumska pruga Ilijaš - Okruglica
Pozdravljeni,
sada je sve posve jasno, kada je bila izgrađena pruga Ilijaš-Okruglica.
Zanimljivo je, da ni Keith Chester u svojim knjigama o bosanskim i hercegovačkim željeznicama ne piše ništa o početku ove pruge.
Iz " Bericht über die Verwaltung von Bosnien und der Herzegovina 1906-1916" dodaje i Keith Chester podatke o pruzi Buttazzoni & Venturini AG. Pruga sa lokomotivskom vućom je duga 37,2 km i ima još 7,3 km pruge bez lokomotive, izgrađena je 1912. godine. Nije tačno zapisano, kde je ta pruga: Chester ima zapisano: Ljubinje-Prača, dakle pogrešno.
Ali Chester je tačno zapisao, kada je ila izgrađena pruga sa lokomotivskom vučom: 1912. godine.
Upitao sam Chestera, odakle mu ovaj podatak.
Sada mi je odgovorio i slao dokumenat, koji potvđuje ovaj zapis.
Dakle možemo ustanoviti, da je Chester radio knjigu o bosanskim i hercegovačkim željeznicama:
The Narrow Gauge Railways of Bosnia-Hercegovina na osnovu arhivske građe!
Prijepis
jednog izveštaja Direkcije bosansko-hercegovačkih zemaljskih železnica (k. k. BHLB = Bosnisch-Herzegowinische Landesbahnen) od 14.4.1912.
Direkcija je izradila projekt sa cijenama projekta za dogradnju stajališta Ilijaš kod kilometra 20 0.5 na liniji Sarajevo-Bosanski Brod.
Firma Butazzoni i Venturini ima za iskorištavanje šumskog područja Misoće u gradnji šumsku železnicu sa lokomotivskom vućom, koja bi se kod stajališta Ilijaš priključila na bosansko-hercegovačke zemaljske železnice. Firma bi sa svojom lokomotivom vozila vagone b.-h. zemaljskih železnic prazne vozila do svoga stovarišta, udaljenog oko 200 m i posle pune vračala do stajališta Ilijaš.
Pored železničke pruge gradi se nova moderna pilana, koja će prerađivati 30-40.000 kubik metara drva, što znaći u jednoj godini proizvodnju rezanog drveta u iznosu 1300 – 1800 vagona.
Postoječi kolosjeci u stajalištu Ilijaš ne mogu primiti tako velikog transporta a i sa stanice Podlugovo ne bi bilo moguće transportirati tako velike transporte drvene građe.
pozdrav
Darko
sada je sve posve jasno, kada je bila izgrađena pruga Ilijaš-Okruglica.
Zanimljivo je, da ni Keith Chester u svojim knjigama o bosanskim i hercegovačkim željeznicama ne piše ništa o početku ove pruge.
Iz " Bericht über die Verwaltung von Bosnien und der Herzegovina 1906-1916" dodaje i Keith Chester podatke o pruzi Buttazzoni & Venturini AG. Pruga sa lokomotivskom vućom je duga 37,2 km i ima još 7,3 km pruge bez lokomotive, izgrađena je 1912. godine. Nije tačno zapisano, kde je ta pruga: Chester ima zapisano: Ljubinje-Prača, dakle pogrešno.
Ali Chester je tačno zapisao, kada je ila izgrađena pruga sa lokomotivskom vučom: 1912. godine.
Upitao sam Chestera, odakle mu ovaj podatak.
Sada mi je odgovorio i slao dokumenat, koji potvđuje ovaj zapis.
Dakle možemo ustanoviti, da je Chester radio knjigu o bosanskim i hercegovačkim željeznicama:
The Narrow Gauge Railways of Bosnia-Hercegovina na osnovu arhivske građe!
Prijepis
jednog izveštaja Direkcije bosansko-hercegovačkih zemaljskih železnica (k. k. BHLB = Bosnisch-Herzegowinische Landesbahnen) od 14.4.1912.
Direkcija je izradila projekt sa cijenama projekta za dogradnju stajališta Ilijaš kod kilometra 20 0.5 na liniji Sarajevo-Bosanski Brod.
Firma Butazzoni i Venturini ima za iskorištavanje šumskog područja Misoće u gradnji šumsku železnicu sa lokomotivskom vućom, koja bi se kod stajališta Ilijaš priključila na bosansko-hercegovačke zemaljske železnice. Firma bi sa svojom lokomotivom vozila vagone b.-h. zemaljskih železnic prazne vozila do svoga stovarišta, udaljenog oko 200 m i posle pune vračala do stajališta Ilijaš.
Pored železničke pruge gradi se nova moderna pilana, koja će prerađivati 30-40.000 kubik metara drva, što znaći u jednoj godini proizvodnju rezanog drveta u iznosu 1300 – 1800 vagona.
Postoječi kolosjeci u stajalištu Ilijaš ne mogu primiti tako velikog transporta a i sa stanice Podlugovo ne bi bilo moguće transportirati tako velike transporte drvene građe.
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta