Lajkovački železnički čvor

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
Odgovori
Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od ivanjz »

Železničari i pioniri na proslavi Dana železničara u Lajkovcu, slikani ispred lokomotive 85-017.

Slika

http://www.google.com

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od ivanjz »

Prema priči starog mašinovođe Marković Slavka – Žace,
koji je celo vreme vozio lokomotivu 85-016 i koga smo već
spominjali, u Užicu su vozove preuzimale mašinovođe iz ložionice u Užicu
i vozili ih dalje do Višegrada. Takođe vozno osoblje iz Srbije imalo je
maršutu do Višegrada. Prema njegovom sećanju u Užicu su najčešće bile
lokomotive: 85-033, 85-037 i 85-045 iz lajkovačke ložionice. Sa
lokomotivom 85-016 imao je iskakanje i prevrtanje u Skobolju na
beogradskoj pruzi, zajedno sa ložačem Ilićem. Srećom bez nekih većih
posledica.

Na slici dole 85-016 lokomotiva na održavanju u ložionici u Lajkovcu.

Slika

Prema tvrdnji g. Markovića lokomotive serije 85 vozile su i na pruzi
Lajkovac – Valjevo sve do početka 60-tih godina i on ih je vozio. Međutim
pruga je bila vrlo loša pa je on lično poslao dopis upravi JŽ u Beogradu
da se njima zabrani saobraćaj za Valjevo. Uprava je to odobrila ali je
njegov šef Mladen Pakić bio vrlo ljut što je on preskočen u tome, jer je
dopis stigao iz Beograda. No ovo je vrlo verovatno, jer je tada
predsednik opštine u Lajkovcu bio Aleksa Marković, bliska familija
mašinovođe Markovića.

nedimp
Kondukter
Postovi: 53
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:55
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od nedimp »

Odlična reportaža sa Šaragnske osmice na njemačkom forumu željeznica.

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-6169773

jovanla
Ložač
Postovi: 97
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:28
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od jovanla »

.

Leta 1968. , kraj Ćirine ere: doček prvog voza u Lajkovcu na normalnoj pruzi....


Slika



Slika


.

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od presa »

O dolasku prvog voza prugom normalnog koloseka u Lajkovac
nedugo posled ukidanja "ćire" od Beograda "Politika" piše:

Slika

Korisnikov avatar
jagafoto
Vozovođa
Postovi: 288
Pridružio se: 01 Apr 2012, 21:24
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od jagafoto »

Železnička stanica Lajkovac na staroj fotografiji:

Slika

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od ivanjz »

Ložionica u Lajkovcu 1928. godine.

Slika

Nekako se čini da je ova lokomotiva velika, pa je veliko i pitanje da li je
ovo baš snimljeno u Lajkovcu.

http://www.google.com

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od cira-1 »

Pitao sam gospodina Zorana Bundala odličnog poznavaoca pruga i lokomotiva i dobio sam sledeći odgovor :
Lokomotiva je sa normalnog koloseka i austrijske proizvodnje, tako da nije ložionica u Lajkovcu. Teško je odrediti o kojoj ložionici se radi.

jovanla
Ložač
Postovi: 97
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:28
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od jovanla »

Poštovani ivanjz i cira1.I ja bih se složio sa vama da najverovatnije nije reč o Lajkovcu. Gospodin Bundalo je u pravu...Lokomotiva je sa normalnog koloseka i austrijske proizvodnje.

Pa ipak...postoji verovatnoća da se radi o Lajkovcu. Ova slika nije napravljena ispred glavne zgrade ložionice, ma gde ona bila. Snimljena je ispred neke pomoćne zgrade gde su se vršile popravke. Moguće je i da je nešto stariji snimak od 1928. godine. Ložionica - Lajkovac je u to vreme imala takvu pomoćnu zgradu koja je često trpela renoviranja . Gledao sam neke fotografije s početka tridesetih godina...izgleda da su voleli da se grupno fotografišu sa lokomotivom baš ispred te zgrade sa uzanim kolosekom u prvom planu. Ali na tim fotografijama nije isti oblik prozora kao na ovoj iz 1928. Treba reći da je u to vreme na čelu ložionice bio Žan Murge a moje fotografije su iz perioda Miroslava Markovića ( došao za šefa 1929 )...a svaki šef voli da kad dođe malo menja, renovira. Osim toga i Žan Murge je povodom obeležavanja 20 godina pruge Žabrežje - Valjevo izveo značajne radove i izmene u krugu ložionice.
Otkuda lokomotiva za normane koloseke u Lajkovcu..Nije nemoguće da su i njih popravljali s vremena na vreme u to vreme vrsni lajkovački majstori. Kako su ih transportovali? Nemam ideju..

Zanimljiva problematika ...Možda bi ivanjz trebao da se obrati izvoru fotografije ako je u mogućnosti...doduše, malo je verovatno da danas neko može da da tačan odgovor na ovo pitanje.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Lajkovački železnički čvor

Post od ivanjz »

Odakle lokomotiva normalnog koloseka u Lajkovcu? Moguće su još dve pretpostavke:

1. Lokomotiva se koristila za toplu vodu koja se koristila u kuputilu
2. Za proizvodnju struje.

Poznato je da ložionica u Lajkovcau i stanica imala struju koja se tu proizvodila. Tek je
lajkovac 1938. godine dobio struju iz termolektrane u Vreocima.

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 1 gost