Železnice u Makedoniji
Re: Železnice u Makedoniji
Negde u Makedoniji ???
Izvor : Aca Z,Jovanović
Izvor : Aca Z,Jovanović
- Prikačeni fajlovi
-
- Makedonija.jpg (252.36 KiB) Pogledano 6004 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Železnice u Makedoniji
Nema veze sa Makedonijom! U pitanju je Dravograd u Sloveniji,a voz na slici je verovatno lokalni na relaciji Dravograd - Celje.PECELJ napisao:Negde u Makedoniji ???
Izvor : Aca Z,Jovanović
Navedena pruga je ukinuta 1968.godine i prolazila je kroz predivne prirodne predele.Svakako je bila jedna od najlepših pruga na
prostorima bivše Jugoslavije.
Vozna lokomotiva je serije 53,moguće -006,ali nisam baš siguran,jer na snimku broj nije baš čitljiv.
Re: Železnice u Makedoniji
Hvala najlepše Tanka vatra !!! Zato sam i stavio ???
Re: Železnice u Makedoniji
detalj sa železničke stanice Štip 1941.godine :
Re: Železnice u Makedoniji
Lutajući bespućima interneta naišao sam na jedan interesantan tekst koji Vam prenosim u celosti :
Vatrogasni voz od Velesa do Đevđelije
Vatrogasni voz radi od 1. jula do 15. Oktobra
Sa dva vagona i četiri cisterne sa 20 ili 80 tona vode koja pokriva celu prugu, voz je smešten na železničkoj stanici u Velesu, a pokrivaće teritoriju u zemlji od Velesa do Đevđelije, Kremenice Bitolj, Kočana, Kičeva i Tabanovci. Voz za koji je u svakom trenutku obezbeđena lokomotiva može da ugasi požare do 50 metara sa obe strane oko pruge. Istovremeno sa vatrogasnim vozom u slučajevima većih požara, a tamo gde ne postoje uslovi iz drumskog saobraćaja, vodom snabdeva vatrogasne rezervoare vatrogasnih jedinica iz svih gradova duž pruge.
Železnička stanica u Velesu obaveštava da je ovaj vatrogasni voz u proteklih preko 20 leta bio od velike pomoći u velikom broju požara vatrogasnim jedinicama iz svih gradova u zemlji i lokalnom stanovništvu duž pruge. Voz je takođe učestvovao u paljenju suve trave i šume oko pruge. Obaveštavaju da voz ovog leta tokom 40 dana, nakon što je bio u funkciji, nije imao intervencija, ali je tim od tri obučena vatrogasca - jednog komandanta i dva vatrogasca zaposlena u Makedonskim železnicama, u četiri smene spreman 24 sata dnevno. Objašnjavaju da vodu za cisterne vatrogasnog voza pune hidranti na svakoj železničkoj stanici duž pruge.
Izvor : Sa sajta : Gevgelija
Vatrogasni voz od Velesa do Đevđelije
Vatrogasni voz radi od 1. jula do 15. Oktobra
Sa dva vagona i četiri cisterne sa 20 ili 80 tona vode koja pokriva celu prugu, voz je smešten na železničkoj stanici u Velesu, a pokrivaće teritoriju u zemlji od Velesa do Đevđelije, Kremenice Bitolj, Kočana, Kičeva i Tabanovci. Voz za koji je u svakom trenutku obezbeđena lokomotiva može da ugasi požare do 50 metara sa obe strane oko pruge. Istovremeno sa vatrogasnim vozom u slučajevima većih požara, a tamo gde ne postoje uslovi iz drumskog saobraćaja, vodom snabdeva vatrogasne rezervoare vatrogasnih jedinica iz svih gradova duž pruge.
Železnička stanica u Velesu obaveštava da je ovaj vatrogasni voz u proteklih preko 20 leta bio od velike pomoći u velikom broju požara vatrogasnim jedinicama iz svih gradova u zemlji i lokalnom stanovništvu duž pruge. Voz je takođe učestvovao u paljenju suve trave i šume oko pruge. Obaveštavaju da voz ovog leta tokom 40 dana, nakon što je bio u funkciji, nije imao intervencija, ali je tim od tri obučena vatrogasca - jednog komandanta i dva vatrogasca zaposlena u Makedonskim železnicama, u četiri smene spreman 24 sata dnevno. Objašnjavaju da vodu za cisterne vatrogasnog voza pune hidranti na svakoj železničkoj stanici duž pruge.
Izvor : Sa sajta : Gevgelija
Re: Železnice u Makedoniji
Lokomotiva na slici iz Dravograda pripada seriji JŽ 53.
Serija 05 je zakon
Re: Železnice u Makedoniji
Bitola
Izvor : Fb
Izvor : Fb
Re: Železnice u Makedoniji
Ovo teško da je Bitola? Kolosijek je uskotračni, najvjerovatnije 760mm i isto tako lokomotiva. Da je u pitanju normalnotračna lokomotiva ljudi bi bili otprilike do visine pogonskih osovina?
Re: Železnice u Makedoniji
Tako je pisalo uz fotografiju, a ja nisam obraćo pažnju. tek sad vidim da se radi o uzanom koloseku, 760 mm.
Re: Železnice u Makedoniji
Uz pomoć prijatelja iz Skoplja, Vladimira Pekova, rešen je i ovaj problem :
Skoplje 1943. godine.
Ova slika ako već piše Skoplje deluje mi da je to ustvari Gorce Petrov (naselje u blizini Skoplja gde je nekad bilo glavni čvor 600mm-ih pruga)
Kasnije je ušao normalni a i dan dana ostala po koja kućica te železničke kolonije
Sliku dobio od Shuce
Skoplje 1943. godine.
Ova slika ako već piše Skoplje deluje mi da je to ustvari Gorce Petrov (naselje u blizini Skoplja gde je nekad bilo glavni čvor 600mm-ih pruga)
Kasnije je ušao normalni a i dan dana ostala po koja kućica te železničke kolonije
Sliku dobio od Shuce
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta