Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

ovdje smo već imali na stranici 28 fotografije na izvlačnom koloseku stanice Dubrovnik...
PECELJ napisao:Prošli put smo imali lokomotivu UNRRA 10 a sada UNRRA 8 na izvlačnom koloseku stanice Dubrovnik.
Snimak iz 1964.godine.

Slika
Izvor : ebay
Dakle, mali. paja je opet u pravu.
Ali nije za broj lokomotive.
Broj 20 je broj tendera, broj lokomotive je drugčiji.

Pored toga PECELJ stavio je već mapu, n kojoj je izvlačni kolosek uz Rijeku Dubrovaćku...

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Lokomotive JŽ 83-128 i JŽ 83-139 u blizini Brgata na putu za Dubrovnik. Snimak je iz avgusta 1969.godine

Izvor : Werner Fritthum
Brgat 83-128 i 139 69  Werner Schniendl.jpg
Brgat 83-128 i 139 69 Werner Schniendl.jpg (197.44 KiB) Pogledano 4079 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Vlak je prošao ukrsnicu Šumet otprilike 1.5-2km prije i konstantno se penje. Nakon mjesta gdje su lokomotive ima još oko 2-2.5 km do okretnog tunela Knežica kada vlak prelazi na gornju razinu. Tunel je bio radijusa 100m pa su mogle voziti i lokomotive serije 85 koje su imale minimalni radijus 90m. Visunski iznad ovih lokomotiva pedesetak ili koji metar više je gornji nivo pruge gdje pruga pod 90 stupnjeva skreće na sjever i ide prema Hercegovini. U gornjem dijelu slike vidi se i cesta koja se penje. To je cesta magistralnog puta Dubrovnik-Brgat i dalje za Trebinje. Odmah negdje u gornjem dijelu slike u nastavku cesta prolazi pored crkve svete Ane. I pruga na tom mjestu zaokreće pod 90 stupnjeva. Tu je bilo i stajalište Brgat. Cesta je produžavala u Hercegovinu kao i pruga s tim da se cesta pela i preko hrpta brda prešla dok je pruga prešla tunelom. Sa Brgata se moglo spustiti i u Župu Dubrovačku i dalje produžiti prema Cavtatu i Crnoj Gori.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Hvala g.mali.paja !!! Znao sam ko će to lepo objasniti :) Znači kompozicija se penje ka Uskoplju.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

PECELJ napisao:Hvala g.mali.paja !!! Znao sam ko će to lepo objasniti :) Znači kompozicija se penje ka Uskoplju.
Na dijelu gdje će vlak kasnije proći je i najviši uspon od 28 promila.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.
Prikačeni fajlovi
Brgat -Sumet 70 83-118  Werner Schniendl.jpg
Brgat -Sumet 70 83-118 Werner Schniendl.jpg (168.22 KiB) Pogledano 4094 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

PECELJ napisao:Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.
Vlak ide prema Uskoplju. Ubrzo će preći u Hercegovinu. Ispod je magistralni put za Trebinje. U udolini je naselje Župa Dubrovačka. Stajalište Brgat je već prođeno. Cesta koja se vidi prošla je pored crkve svete Ane o čemu sam pisao u postu prije. Tom cestom ide se dalje prema Cavtatu koji se vidi u daljini. Istom cestom se dolazi i u stari grad Dubrovnik sa istočne strane ili se zaobilazi cestom iznad grada. Bijeli nasip sa lijeve strane slike je od hidrocentrale Plat (prije nekoliko mjeseci došlo je do požara u unutrašnjosti iste i 3 čovjeka su poginula). Što da još napišem? Parna vuča je pomalo na izdisaju. Dubrovnik i Zelenika su imali najstarije i najprve lokomotive serije 83 napravljene. One su bile na zasićenu paru i oko pedesetak "ks" su bile slabije od lokomotiva na pregrojanu paru. Zelenička pruga je zatvorena prije 2 godine. I ložionica Dubrovnik je ostala bez tih najstarijih lokomotiva. Lokomotiva 83-118 je na pregrijanu paru nije prije bila u Dubrovniku. Skoro sve te lokomotive na zasićenu paru (83-124 do 83-152) su potpadale pod Direkciju Mostar. Direkcija Mostar imala je ložionice uključivo Konjic pa dalje: Jablanica, Mostar, Čapljina, Zelenika, Dubrovnik, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Na čelu vlaka nije službeni vagon nego teretni. Pretpostavljam da je bilo možda nešto expressa a nije bilo službenog vagona pa je uzet zato teretni?

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

PECELJ napisao:Još jedna od istog autora.

Snimak je iz jula 1970.godine a na čelu putničkog voza je lokomotiva JŽ 83-118.
Za lokaciju piše između Brgata i Šumeta. Verovatno kompozicija ide ka Dubrovniku.
Vlak ide prema Uskoplju. Ubrzo će preći u Hercegovinu. Ispod je magistralni put za Trebinje. U udolini je naselje Župa Dubrovačka. Stajalište Brgat je već prođeno. Cesta koja se vidi u daljini prošla je pored crkve svete Ane o čemu sam pisao u postu prije. Tom cestom ide se dalje prema Cavtatu koji se vidi u daljini. Istom cestom se dolazi i u stari grad Dubrovnik sa istočne strane ili se zaobilazi cestom iznad grada. Bijeli nasip sa lijeve strane slike je od hidrocentrale Plat (prije nekoliko mjeseci došlo je do požara u unutrašnjosti iste i 3 čovjeka su poginula). Što da još napišem? Parna vuča je pomalo na izdisaju. Dubrovnik i Zelenika su imali najstarije i najprve lokomotive serije 83 napravljene. One su bile na zasićenu paru i oko pedesetak "ks" su bile slabije od lokomotiva na pregrojanu paru. Zelenička pruga je zatvorena prije 2 godine. I ložionica Dubrovnik je ostala bez tih najstarijih lokomotiva. Lokomotiva 83-118 je na pregrijanu paru nije prije bila u Dubrovniku. Skoro sve te lokomotive na zasićenu paru (83-124 do 83-152) su potpadale pod Direkciju Mostar. Direkcija Mostar imala je ložionice uključivo Konjic pa dalje: Jablanica, Mostar, Čapljina, Zelenika, Dubrovnik, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Na čelu vlaka nije službeni vagon nego teretni. Pretpostavljam da je bilo možda nešto expressa a nije bilo službenog vagona pa je uzet zato teretni?

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Molim da netko izbriše 1 post! Krivo sam 2 puta stisnuo i poslao.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Još jednom hvala g.mali.paja !!! Ispod slike je pisalo ovako, pa sam ja to protumačio na svoj način :)
d.jpg
d.jpg (24.22 KiB) Pogledano 4083 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju