Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Deo železničkog osoblja u stanici Valjevo 1957.godine.
Mislim da je u drugom redu, treći s desna, moj otac Gojko, tada vozovođa.
Neposredno negde pred penziju......
Izvor : Z.Ranković "Vek valjevske železnice
Mislim da je u drugom redu, treći s desna, moj otac Gojko, tada vozovođa.
Neposredno negde pred penziju......
Izvor : Z.Ranković "Vek valjevske železnice
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poznati novinar i pisac Zoran Joksimović (1932-2015), na svom ispraćaju u vojsku 1959.godine na valjevskoj železničkoj stanici :
- Prilozi
-
- Zoran Joksimović 1932-2015, 1959.jpg (84.36 KiB) Pregledano 3459 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
U Istorijskom arhivu Valjeva juče sam našao tekst mog bivšeg profesora istorije iz Gimnaije Milana Tripkovića pod naslovom :
DOLAZAK PRVOG VOZA U VALJEVO -- PRILOG ZA ISTORIJU ŽELEZNICE VALJEVO - ZABREŽJE --
Vredi pročitati !!!
http://istorijskiarhiv.rs/sites/default ... 20voza.pdf
U jednom delu teksta Autor piše (Prilog 1) :
Sada saznajemo da pored uzane pruge Valjevo Loznica, koja je građena u više navrata i uvek prekidani radovi zbog ratova (nikad završena), postojala je i namera o izgradnji uzane pruge Valjevo-Kosjerić-Požega i izlazak na prugu Čačak-Užice.
To potvrđuje i ova nemačka karta iz 1940.godine, gde se vide navedene trase (Prilog 2)
Trasa pruge bi polazila iz stanice Divci, prelezila reku Kolubaru i išla njenom desnom stranom do ušća reke Gradac u Kolubaru (u Valjevu). Odatle bi desnom stranom reke Gradac ulazila u njenu klisuru i nastavljala ka Kosjeriću i Požegi.
DOLAZAK PRVOG VOZA U VALJEVO -- PRILOG ZA ISTORIJU ŽELEZNICE VALJEVO - ZABREŽJE --
Vredi pročitati !!!
http://istorijskiarhiv.rs/sites/default ... 20voza.pdf
U jednom delu teksta Autor piše (Prilog 1) :
Sada saznajemo da pored uzane pruge Valjevo Loznica, koja je građena u više navrata i uvek prekidani radovi zbog ratova (nikad završena), postojala je i namera o izgradnji uzane pruge Valjevo-Kosjerić-Požega i izlazak na prugu Čačak-Užice.
To potvrđuje i ova nemačka karta iz 1940.godine, gde se vide navedene trase (Prilog 2)
Trasa pruge bi polazila iz stanice Divci, prelezila reku Kolubaru i išla njenom desnom stranom do ušća reke Gradac u Kolubaru (u Valjevu). Odatle bi desnom stranom reke Gradac ulazila u njenu klisuru i nastavljala ka Kosjeriću i Požegi.
- Prilozi
-
- z1.jpg (68.61 KiB) Pregledano 3410 puta
-
- Plan Loznica-Valjevo-Cacak.jpg (135.73 KiB) Pregledano 3410 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pre neki dan postavio sam ovu fotografiju klisure reke Gradac iz 1953.godinena Fb grupi “Staro Valjevo” , pitajući se koji je ovo vir i kakva je ovo građevina, ljudskih ruku delo ??? (Prilog 1)
Odgovor sam dobio od jedne mlade osobe (Bjanka Lazic) i saznadoh nešto što nisam znao više od 50 i nešto godina a često sam se kao mlad kupao u ovoj reci.
Naš razgovor je ovako tekao :
Bjanka Lazic : Vir je kod izvora Vidan u ataru sela Brangovic a gradjevina je ostatak pruge gradjene pre rata. I dan danas je tamo samo malo zaraslo u sumu ....
Bjanka Lazic: Ovo su fotografije od pre 50 i vise godina. Reka je sada malo promenila tok i ostaci mosta se nevide od sume koja je znatno porasla u tom delu reke. Inace ovo je deo sela Brangovic
Bjanka Lazic - Radivoje Pecelj : Gospodine znam da jesam u pravu jer odlicno poznajem taj kraj ! Pradeda i deda su mi bili vodenicari u tom delu Gradca ! Znam i da jos uvek postoji delimicna trasa pruge koja je tuda trebala da prodje ! Takodje i ovo sa fotografije je deo potpornog zida za most u tom delu trase. Savrseno je ocuvan sa obzirom na godine ...!
Radivoje Pecelj - Bjanka Lazic: Veliko hvala Bjanka ! Da Vas pitam još nešto : Iznad Anatema je bio neki tunel i deo kao neke trase ? Verovatno su i to ostaci predviđene trase pruge ?
Bjanka Lazic - Radivoje Pecelj: Da ! To je deo iste pruge koja je trebala biti gradjena kreditom od Francuske. Francuska je imala pravo tj koncesiju na eksplotaciju pruge 100 god ! Nova pruga Beograd-Bar nije mogla biti gradjena na toj trasi jer bi onda koncesija stupila na snagu pa je onda uradjena nova daleko teza trasa !
Bjanka Lazic : Ostaci predratne pruge su najvidljiviji na brangovackoj strani reke gde je bio uradjen deo trase gde su mogle biti polozene i šine u duzini oko 500 metara ! Taj deo stariji meštani zovu "teren" ! Vodi od gradjevine na slici do današnjeg mosta kod manastira Ćelije !
Ostaje nepoznanica kada je Koncesionar započeo sa radovima I da li su I oni prekinuti zbog WW II ?
Odgovor sam dobio od jedne mlade osobe (Bjanka Lazic) i saznadoh nešto što nisam znao više od 50 i nešto godina a često sam se kao mlad kupao u ovoj reci.
Naš razgovor je ovako tekao :
Bjanka Lazic : Vir je kod izvora Vidan u ataru sela Brangovic a gradjevina je ostatak pruge gradjene pre rata. I dan danas je tamo samo malo zaraslo u sumu ....
Bjanka Lazic: Ovo su fotografije od pre 50 i vise godina. Reka je sada malo promenila tok i ostaci mosta se nevide od sume koja je znatno porasla u tom delu reke. Inace ovo je deo sela Brangovic
Bjanka Lazic - Radivoje Pecelj : Gospodine znam da jesam u pravu jer odlicno poznajem taj kraj ! Pradeda i deda su mi bili vodenicari u tom delu Gradca ! Znam i da jos uvek postoji delimicna trasa pruge koja je tuda trebala da prodje ! Takodje i ovo sa fotografije je deo potpornog zida za most u tom delu trase. Savrseno je ocuvan sa obzirom na godine ...!
Radivoje Pecelj - Bjanka Lazic: Veliko hvala Bjanka ! Da Vas pitam još nešto : Iznad Anatema je bio neki tunel i deo kao neke trase ? Verovatno su i to ostaci predviđene trase pruge ?
Bjanka Lazic - Radivoje Pecelj: Da ! To je deo iste pruge koja je trebala biti gradjena kreditom od Francuske. Francuska je imala pravo tj koncesiju na eksplotaciju pruge 100 god ! Nova pruga Beograd-Bar nije mogla biti gradjena na toj trasi jer bi onda koncesija stupila na snagu pa je onda uradjena nova daleko teza trasa !
Bjanka Lazic : Ostaci predratne pruge su najvidljiviji na brangovackoj strani reke gde je bio uradjen deo trase gde su mogle biti polozene i šine u duzini oko 500 metara ! Taj deo stariji meštani zovu "teren" ! Vodi od gradjevine na slici do današnjeg mosta kod manastira Ćelije !
Ostaje nepoznanica kada je Koncesionar započeo sa radovima I da li su I oni prekinuti zbog WW II ?
- Prilozi
-
- VAljevo 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.png7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg (125.47 KiB) Pregledano 3380 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
ŽALOSNO i TUŽNO izgleda stara železnička stanica Valjevo iako je pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika kulture ???
Železnica je polovinom 90-tih godina prodala zgradu i okolno žemljište firmi "VUJIĆ". Ova firma ništa nije uradila na održavanju zgrade, čak je u prizemlju postojeće prostorije totalno preuredila, naravno bez dozvole Zavoda.
Firma zapada u silne dugove prema državi početkom 2010.g. i na kraju Opština otkupljuje zgradu stanice za veliku sumu i sada ne zna šta će sa njom ???
Železnica je polovinom 90-tih godina prodala zgradu i okolno žemljište firmi "VUJIĆ". Ova firma ništa nije uradila na održavanju zgrade, čak je u prizemlju postojeće prostorije totalno preuredila, naravno bez dozvole Zavoda.
Firma zapada u silne dugove prema državi početkom 2010.g. i na kraju Opština otkupljuje zgradu stanice za veliku sumu i sada ne zna šta će sa njom ???
- Prilozi
-
- 57198808_10217739120886210_1008727916197969920_n.jpg (104.36 KiB) Pregledano 3362 puta
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2476
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Zgrada nekadašnje Sekcije za izgradnju pruga u Valjevu
Pored zgrade Stanice, zanimljiva je i zgrada u kojoj je do 1968. bila Sekcija ZOP u Valjevu, na uglu današnje Železničke ulice i Ulice Vojvode Mišića. U ovoj zgradi, kao šef Sekcije radio je Milorad V.Babić (rođ. 1902), dipl. građevinski inženjer (Berlinski đak), koji je zaslužan za mnoge projekte širom Valjeva, među kojima su teniski tereni na Pećini, a projektovao je i plan izgradnje šireg centra Divčibara, i jedan od zaslužnih za izgled ove vazdušne banje kakvu je danas znamo. Milorad Babić je svojim radom takoreći izgradio temelje na kojima se zasniva rad današnjeg Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Valjevu. Izgubio je život tragično nakon hapšenja od strane fašističkog okupatora u logoru na Banjici 1944. godine. Priča o porodici Babić i još nekim poznatim valjevskim porodicama koje su obeležile period između dva svetska rata, zaslužuje da bude ispričana posebno.
Što se ove zgrade tiče, na spisku zaštićenih objekata Zavoda za zaštitu spomenika kulture Valjevo, je nema.
Direkcija u Valjevu. Izvor : Ваљево, мој град - некад и сад
Pored zgrade Stanice, zanimljiva je i zgrada u kojoj je do 1968. bila Sekcija ZOP u Valjevu, na uglu današnje Železničke ulice i Ulice Vojvode Mišića. U ovoj zgradi, kao šef Sekcije radio je Milorad V.Babić (rođ. 1902), dipl. građevinski inženjer (Berlinski đak), koji je zaslužan za mnoge projekte širom Valjeva, među kojima su teniski tereni na Pećini, a projektovao je i plan izgradnje šireg centra Divčibara, i jedan od zaslužnih za izgled ove vazdušne banje kakvu je danas znamo. Milorad Babić je svojim radom takoreći izgradio temelje na kojima se zasniva rad današnjeg Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Valjevu. Izgubio je život tragično nakon hapšenja od strane fašističkog okupatora u logoru na Banjici 1944. godine. Priča o porodici Babić i još nekim poznatim valjevskim porodicama koje su obeležile period između dva svetska rata, zaslužuje da bude ispričana posebno.
Što se ove zgrade tiče, na spisku zaštićenih objekata Zavoda za zaštitu spomenika kulture Valjevo, je nema.
Direkcija u Valjevu. Izvor : Ваљево, мој град - некад и сад
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Hvala Vam g. Pecelj na informaciji:
Evo imena i prezimena Valjevaca, koji su 1937. radili "na željeznici". Možda netko od sadašnjih stanovnika Valjeva prepozna srodnikaPECELJ piše:G. Igor, preuzmite ovaj članak i tu ćete imati o Direkcijama železnica u Kraljevini Jugoslaviji.
Znam da je Valjevo pripadalo Direkciji Sarajevo
- Prilozi
-
- IMG-68b0d327028882a2f37c59a9961b7ee0-V.jpg (219.12 KiB) Pregledano 3273 puta
-
- IMG-18144337ef2c4005e06435302e4bea23-V.jpg (222.03 KiB) Pregledano 3273 puta
-
- IMG-678db4d827b09a8ec7e7926acdbe6034-V.jpg (85.97 KiB) Pregledano 3273 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Na str.7 sam ranije objavio "Spisak osoblja železničke stanice Valjevo iz 1937.godine."
Ovaj Vaš je pregledniji i sadrži kad se ko zaposlio. Ako možete da postavite link.
Ovaj Vaš je pregledniji i sadrži kad se ko zaposlio. Ako možete da postavite link.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Spiskovi koje ste Vi postavili, su "mutni".PECELJ piše:Na str. 7 sam ranije objavio "Spisak osoblja železničke stanice Valjevo iz 1937.godine."
Ovaj Vaš je pregledniji i sadrži kad se ko zaposlio. Ako možete da postavite link.
Popis "zaposlenika željeznice", koji su 1937. bili svrstani pod "direkciju" Sarajevo je vrlo dug.
Međutim, ako netko od "forumaša" zatraži da postavim spisak osoblja neke konkretne stanice, ja ću tako učiniti.
Za sada, takvog interesa nema.
Mogu postaviti popis ljudi koji su radili na održavanju pruga, ali se takvi spiskovi odnose na "sekcije" i nisu navedene dionice. Na primjer, sekcija Valjevo "pokriva" široko područje.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8352
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Железничка станица Валјево 1953.године
Jуниоркa кошаркашкa секција Спортског друштва Младост из Валјева пред пут у Ранковићево (Кралјево) где су наступиле на јуниорском првенству уже Србије .
Jуниоркa кошаркашкa секција Спортског друштва Младост из Валјева пред пут у Ранковићево (Кралјево) где су наступиле на јуниорском првенству уже Србије .
- Prilozi
-
- Zelenicka stanica Valjevo 1953.godine.jpg (122.78 KiB) Pregledano 3191 put
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta