To je zglobna lokomotiva BHStB (bosansko-hercegovačkih drž.železnica) br.405.Proizvedena je kod Krauss-a u Lincu,f.br.4649/1901.god.ivanjz piše:Na slici je bosanska lokomotiva sa brojem 405. Da li neko zna o kojoj je lokomotivi reč?
http://www.google.com
Zajedno sa prethodne dve,br.403 i 404,razvijena je od strane poznatog konstruktora Riharda Helmholca (R.Helmholtz) radi saobraćaja na
pruzi Podlugovi - Vareš,koja je imala veoma oštre krivine sa poluprečnicima od 28 - 35 m,i uspone do 25 promila.
Za ovu prugu se tražio tip jake lokomotive i sa 4 pogonske osovine.Varijanta lokomotive R.Helmholtza za saobraćaj kroz oštre krivine na
pruzi je podrazumevala rešenje sa dva okretna i pogonska postolja tipa "Krauss-Helmholtz" koja su se okretala oko vertikalno učvršćenog
rukavca,postavljenog u sredini podvozja lokomotive.Time su spoljne osovine imale radijalno podešavanje,isto kao i vezne kretne poluge
koje su se u krivinama istezale/utezale.To znači da ako je lokomotiva vozila nrpr. u krivinu levo,onda su se vezne kretne poluge na levoj
strani lokomotive utezale,a na desnoj istezale,i obrnuto.
To tehničko rešenje,isto kao i ono kod lokomotiva prvog tipa "Hagans" br.401 i 402 (postirane u postovima od 01.-09.11.2016. ove teme)
nije se pokazalo uspešnim na ovoj pruzi,pa iako su svih 5 lokomtiva bile jačine od po 200 KS nisu našle neku širu primenu.