Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
zeljko filipovic napisao:Хвала за пријем у ваше друштво. Железница је од свог постанка нераздвојна од телеграфских уређаја. Поред локомотива и возова волео бих да видим и неку фотографију телеграфских Морзеових апарата.
Evo par uređaja :
Morse_Telegraph.jpg (63.43 KiB) Pogledano 3277 puta
TelegrafEricsson.jpg (62.12 KiB) Pogledano 3277 puta
Ova karta službeno se zvala "P-2" i nosila je takvu oznaku. Ima 1 anegdota u vezi ove karte. Kada je ukinuta uzana pruga Ploče-Sarajevo od Bradine južnije sve je prešlo u Čapljinu pa tako i radionica za popravak lokomotiva i vagona iz Mostara. Prelaskom raionice prešao je i veliki broj radnika koji su radili u Mostaru. Sad su svi putovali kako sam naveo od Bradine pa prema Čapljini. Dobili su i krete P-2. Kako su bili stalno isti kondukteri i svakodnevno manje više isti putnici kondukteri baš i nisu tražili pokazivanje iskaznice P-2. Svi ti željezničari putnici bi rekli kondukteru: P-2 i on bi prošao. Tako se vozio neki putnik bez karte a nije bio željezničar. I čuje on kako ovi izgovaraju P-2 a on je mislio da je to 52. Kad je kondukter došao do njega on glasno kaže: "52". Kondukter:"E dajmi da vidim tu kartu! Takvu još nisam vidio!"
Mladen Bogić, ravnatelj Železniškega muzeja Slovenskih železnic je predstavio u kabinetu čuda železničarske satove iz zbirke Železniškega muzeja v Ljubljani: