Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Jedan prilog i od mene. Godina je 1947, nemam, nažalost, datum.
- Prikačeni fajlovi
-
- 486820NBSnovinepolitika194719470424005cr.jpg (138.96 KiB) Pogledano 3240 puta
Re: Beogradski tramvaji
Ja imam isti članak, datum je 24. april.
Mali komentar; iz članka se posredno može zaključiti da je saobraćaj na tramvajskoj pruzi Slavija - Trg Republike obustavljen krajem zime 1947. godine (verovatno je na nekoj deonici kolosek već bio demontiran), pa su tramvaji s linije 6 završavali vožnju kod Skupštine, koristeći postojeće skretnične veze kod Vlajkovićeve ulice.
Zapravo, taj period je mnogo interesantniji, trebalo bi malo istražiti hronologiju. Par pitanja za razmišljanje (i buduće odgovore);
Koji je datum obustave tramvajskog saobraćaja na pravcu Slavija - Trg Republike - (Kalemegdan)?
Kada je demontirana tramvajska pruga na tom potezu?
Kako je obavljan saobraćaj na liniji u prelaznom periodu (tramvaj vs. trolejbus) od aprila do juna 1947?
Mali komentar; iz članka se posredno može zaključiti da je saobraćaj na tramvajskoj pruzi Slavija - Trg Republike obustavljen krajem zime 1947. godine (verovatno je na nekoj deonici kolosek već bio demontiran), pa su tramvaji s linije 6 završavali vožnju kod Skupštine, koristeći postojeće skretnične veze kod Vlajkovićeve ulice.
Zapravo, taj period je mnogo interesantniji, trebalo bi malo istražiti hronologiju. Par pitanja za razmišljanje (i buduće odgovore);
Koji je datum obustave tramvajskog saobraćaja na pravcu Slavija - Trg Republike - (Kalemegdan)?
Kada je demontirana tramvajska pruga na tom potezu?
Kako je obavljan saobraćaj na liniji u prelaznom periodu (tramvaj vs. trolejbus) od aprila do juna 1947?
Re: Beogradski tramvaji
Poštovani JŽ 363,
kakav to podatak imate vezan za april 1947?
kakav to podatak imate vezan za april 1947?
Re: Beogradski tramvaji
Lep pozdrav g. Veso,
podatak o 24. aprilu je dan objavljenog članka. Da li vas zapravo neki drugi detalji u tom periodu interesuju?
podatak o 24. aprilu je dan objavljenog članka. Da li vas zapravo neki drugi detalji u tom periodu interesuju?
Re: Beogradski tramvaji
Zanima me upravo kada je tačno obustavljen saobraćaj na pruzi Slavija - Kalemegdan, jer bi se po izmeštanju terminusa za liniju 6 reklo da je obustavljen pre juna, kad je počeo da vozi trolejbus. I, ako je to tačno, kako su se prevozili putnici na tom potezu kad nije bilo autobusa. To je dva i po kilometra, nije malo.
Re: Beogradski tramvaji
Nažalost, dok se ne dođe do podataka iz ondašnje periodike, možemo samo da nagađamo, a to nije baš najinteresantnije. Jedino se prostom dedukcijom (a na osnovu prethodnog novinskog teksta) može zaključiti;
- linija 6 je skraćena do Skupštine već početkom aprila 1947. godine (ako ne i ranije). Uzrok tome je verovatno obustavljanje tramvajskog saobraćaja preko Trga Republike, što znači da ni linija 1 više nije vozila.
- u vreme prvomajske parade iste godine, trolejbuski kontaktni vod u Ul. Maršala Tita je već postavljen - tramvajski vod je demontiran, ali ne i pruga
- nakon svečane prezentacije, odvijanje trolejbuskog saobraćaja nije počelo do polovine juna (mislim 22. juna)
Po svemu sudeći, u periodu april - jun nekakvim prevozom je trebalo pokriti relaciju na kojoj nisu radili ni tramvaji ni trolejbusi. Ili prevoza uopšte nije bilo (u šta ne verujem), ili su na zamenu uskočili autobusi, ali koji?
- linija 6 je skraćena do Skupštine već početkom aprila 1947. godine (ako ne i ranije). Uzrok tome je verovatno obustavljanje tramvajskog saobraćaja preko Trga Republike, što znači da ni linija 1 više nije vozila.
- u vreme prvomajske parade iste godine, trolejbuski kontaktni vod u Ul. Maršala Tita je već postavljen - tramvajski vod je demontiran, ali ne i pruga
- nakon svečane prezentacije, odvijanje trolejbuskog saobraćaja nije počelo do polovine juna (mislim 22. juna)
Po svemu sudeći, u periodu april - jun nekakvim prevozom je trebalo pokriti relaciju na kojoj nisu radili ni tramvaji ni trolejbusi. Ili prevoza uopšte nije bilo (u šta ne verujem), ili su na zamenu uskočili autobusi, ali koji?
Re: Beogradski tramvaji
Znamo iz istorije da u to vreme autobusa uopšte nije bilo. Moraću da odem u Narodnu biblioteku, nema druge.
Re: Beogradski tramvaji
Na sreću, u monografiji "60 godina JGP" se ipak mogu pronaći odgovori;
već od 1945. godine, bilo je uspostave pojedinih autobuskih linija sa svega par postojećih autobusa koji su bili opravljeni. Izgleda da su zbog manjka vozila, te linije bile dosta nepouzdane, pa je uvođenje trolejbusa došlo kao spas. I kao što smo pretpostavljali, u kratkom prelaznom periodu zamene tramvaja trolejbusima na liniji 1, bila je uvedena autobuska linija od Slavije do Kalemegdana.
već od 1945. godine, bilo je uspostave pojedinih autobuskih linija sa svega par postojećih autobusa koji su bili opravljeni. Izgleda da su zbog manjka vozila, te linije bile dosta nepouzdane, pa je uvođenje trolejbusa došlo kao spas. I kao što smo pretpostavljali, u kratkom prelaznom periodu zamene tramvaja trolejbusima na liniji 1, bila je uvedena autobuska linija od Slavije do Kalemegdana.
Re: Beogradski tramvaji
Tramvaj pored Vojne Akademije :
- Prikačeni fajlovi
-
- 48397140_1052465244949385_4823096557983236096_n.jpg (115.42 KiB) Pogledano 3909 puta
Re: Beogradski tramvaji
Nakon fotointermeca s početka 20. veka, ja bih nas vratio u 1947. godinu, uz posredovanje nekih zanimljivosti.
U prvim danima pomenute godine, u rad je puštena (bolje reći vraćena) linija br. 7 koja je vozila na relaciji od početka Staljingradske (danas Makedonske) ulice do Novog groblja. Na liniji su saobraćala solo motorna kola, ali je velika frekvencija putnika jako brzo rezultirala uvođenjem prikolica.Trasa linije je vodila od Trga Republike, preko Terazija, SKupštine i Vukovog spomenika do Novog groblja.
Prilažem dve fotografije iz tadašnjeg lista "Politika"; kvalitet je slabiji, ali su fotosi svakako vredni kao dokumentacijska građa;

g.b. 66 na liniji 7 (pretpostavljam u Ruzveltovoj)

g.b. 63 s prikolicom na Bulevaru Revolucije
Zima 1947. je bila jaka, sa ekstremno niskim temperaturama, tako da je tokom januara i februara bilo čestih restrikcija tramvajskog i autobuskog saobraćaja. Iz napisa se saznaje da linije sporadično saobraćaju u skraćenom režimu, ali je trasa linije br. 1 prohodna celom dužinom.
U prvim danima pomenute godine, u rad je puštena (bolje reći vraćena) linija br. 7 koja je vozila na relaciji od početka Staljingradske (danas Makedonske) ulice do Novog groblja. Na liniji su saobraćala solo motorna kola, ali je velika frekvencija putnika jako brzo rezultirala uvođenjem prikolica.Trasa linije je vodila od Trga Republike, preko Terazija, SKupštine i Vukovog spomenika do Novog groblja.
Prilažem dve fotografije iz tadašnjeg lista "Politika"; kvalitet je slabiji, ali su fotosi svakako vredni kao dokumentacijska građa;

g.b. 66 na liniji 7 (pretpostavljam u Ruzveltovoj)

g.b. 63 s prikolicom na Bulevaru Revolucije
Zima 1947. je bila jaka, sa ekstremno niskim temperaturama, tako da je tokom januara i februara bilo čestih restrikcija tramvajskog i autobuskog saobraćaja. Iz napisa se saznaje da linije sporadično saobraćaju u skraćenom režimu, ali je trasa linije br. 1 prohodna celom dužinom.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta