
Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Karta trase pruge. Pruga je nastavljala od Kotor Varoši i do banja luke.


-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Trebaju dva lista te topografske karte iz tridesetih (M = 1 : 100000).
List Banja Luka
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... collection
List Prnjavor
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10115
Treba samo pratit rijeku Vrbanju, koja se u Vrbas ulijeva, naravno zdesna, kod Banja Luke
List Banja Luka
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... collection
List Prnjavor
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10115
Treba samo pratit rijeku Vrbanju, koja se u Vrbas ulijeva, naravno zdesna, kod Banja Luke
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-43b2aedf9acea66659b07e931dd0e6ca-V.jpg (201.67 KiB) Pogledano 11462 puta
-
- IMG-3bb4454ad777152c7d491eccc283ee5c-V.jpg (237.13 KiB) Pogledano 11462 puta
-
- IMG-9a742889a988ef40f7a6b9798dcfa5d1-V.jpg (241.87 KiB) Pogledano 11462 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Posebno je važan list Travnik, te topografske karte iz tridesetih (M = 1 : 100000).
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10131
Tu se vidi, kojiko su tri industrijske pruge (Usora, Vrbanja, Ugar), bile međusobno "blizu", a ipak tako daleko, jer je reljef iziuetno neugodan!
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10131
Tu se vidi, kojiko su tri industrijske pruge (Usora, Vrbanja, Ugar), bile međusobno "blizu", a ipak tako daleko, jer je reljef iziuetno neugodan!
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Pozdravljeni,
o ovoj šumski pruzi do Maslovara Chester u knjizi ne piše baš mnogo.
Samo to, da je Bosansko d.d. za iskoriščivanje drveta i paropila Banja Luka imala koncesiju za dolinu Vrbanja.
Ustanovljeno je bilo preduzeće več 1915. godine ali zbog rata nije se puno razvijalo, ali kad su otvorili rudnik Maslovac, sve je išlo brže.
Paropila i železnica počela je da radi u 1918.godini.
Sedam godina kasnije Bosansko d.d. imalo je već preko 100 km šumske železnice i 9 lokomotiva i postali su treći najveći proizvađač drveta.
Lokomotiva Vrbanja su kod Pospichala:
link: http://pospichal.net/lokstatistik/29456-vrbanja.htm
Chester piše u knjizi, da je Ministarstvo šuma i rudnika u 1940. godini nabavilo lokomotivu JUNG 0-6-0T) za prugu Banja Luka- Maslovare.
Više podataka o toj pruzi je na forumu zeljeznice.net u temi: Šumska pruga Banja Luka - Kotor Varoš - Maslovare
možete pregledati i na: http://archive.is/Cf5bf
pozdrav
Darko
o ovoj šumski pruzi do Maslovara Chester u knjizi ne piše baš mnogo.
Samo to, da je Bosansko d.d. za iskoriščivanje drveta i paropila Banja Luka imala koncesiju za dolinu Vrbanja.
Ustanovljeno je bilo preduzeće več 1915. godine ali zbog rata nije se puno razvijalo, ali kad su otvorili rudnik Maslovac, sve je išlo brže.
Paropila i železnica počela je da radi u 1918.godini.
Sedam godina kasnije Bosansko d.d. imalo je već preko 100 km šumske železnice i 9 lokomotiva i postali su treći najveći proizvađač drveta.
Lokomotiva Vrbanja su kod Pospichala:
link: http://pospichal.net/lokstatistik/29456-vrbanja.htm
Chester piše u knjizi, da je Ministarstvo šuma i rudnika u 1940. godini nabavilo lokomotivu JUNG 0-6-0T) za prugu Banja Luka- Maslovare.
Više podataka o toj pruzi je na forumu zeljeznice.net u temi: Šumska pruga Banja Luka - Kotor Varoš - Maslovare
možete pregledati i na: http://archive.is/Cf5bf
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Malo je fotografija s ove pruge.
Na 1. fotografiji se vidi vlak na mostu kod slapa Bobas u Kotor Varoši koji vozi niz Vrbanju.
Lokomotive na 2. i 3. fotografiji su (navodno) snimljene na ovoj pruzi.
Na 1. fotografiji se vidi vlak na mostu kod slapa Bobas u Kotor Varoši koji vozi niz Vrbanju.
Lokomotive na 2. i 3. fotografiji su (navodno) snimljene na ovoj pruzi.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-fc691d6b3f9e47d99ee3720cae0151b3-V.jpg (242.15 KiB) Pogledano 11399 puta
-
- IMG-3eadb34b56eead654ba3cd00b8656aaa-V.jpg (160.44 KiB) Pogledano 11399 puta
-
- IMG-86dfe32907f814efe79060f2f211d452-V.jpg (190.69 KiB) Pogledano 11399 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
Možete li, g. Pecelj, opet potražiti izvor, odakle ste preuzeli "Scheme"?
Naime, "varijanta 2" predviđala je probijanje tunela "Klupe". Klupe je naziv zaseoka, u podnožju planine Borja (Borje), blizu sela Pribinić. Ima jedna nelogičnost u "Scheme". Zbog čega bi pruga, nakon probijanja tunela "Klupe", mimoišla Kotor Varoš?
Kakva bi to trasa morala biti, pa da pruga, nakon tunela kroz Borja, dopre do sela Čelinac, a da ne prođe kroz Kotor Varoš?
Pogledajte reljef!
Naime, "varijanta 2" predviđala je probijanje tunela "Klupe". Klupe je naziv zaseoka, u podnožju planine Borja (Borje), blizu sela Pribinić. Ima jedna nelogičnost u "Scheme". Zbog čega bi pruga, nakon probijanja tunela "Klupe", mimoišla Kotor Varoš?
Kakva bi to trasa morala biti, pa da pruga, nakon tunela kroz Borja, dopre do sela Čelinac, a da ne prođe kroz Kotor Varoš?
Pogledajte reljef!
- Prikačeni fajlovi
-
- 800px-Schema_DobojBanjaLuka.jpg (60.02 KiB) Pogledano 11387 puta
-
- IMG-b5b026a80ac984c978ce1e09bfa4cb54-V.jpg (213.61 KiB) Pogledano 11387 puta
-
- IMG-574b3659a0d3423601a6e0d428aefbcf-V.jpg (228.5 KiB) Pogledano 11387 puta
Re: Šum.pruga (B.Luka)- Kotor Varoš-Obodnik-Maslovare
G.Igor, pomenutu šemu sam postavio na foromu 2013.godine i nažalost ne mogu se više setiti izvora.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta