Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Na detalju "Skizze des Bahnnetzes mit der Einteilung der BahnerhaltungsSectionen und der Bahnmeisterstrecken“, [Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen, 1907, ÖSTA], ucrtana je pruga iz ove teme.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-5dce80e863ae6c0d6c84a6162a79275b-V.jpg (187.6 KiB) Pogledano 6595 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Prema već priloženoj skici iz 1907. godine, vidljivo je da su bile dvije ideje kako trasirati Sandschakbahn.
Međutim, (već priložena) skica iz 1907. godine je, precrt dijela idejnog projekta iz 1873. godine.
Predstavljen je "Längenprofil" južnu "Sandschakbahn" trasu: Uvac - Priboj - Prijepolje - Bijelo Polje - Rožaje - Kosovska Mitrovica.
Južna trasa imala bi jednu vododijelnicu.
Navedeno je da bi sjeverna "Sandschakbahn" trasa (Uvac - Priboj - Prijepolje - Sjenica - Novi Pazar - Kosovska Mitrovica, morala savladat tri vododijelnice.
Međutim, (već priložena) skica iz 1907. godine je, precrt dijela idejnog projekta iz 1873. godine.
Predstavljen je "Längenprofil" južnu "Sandschakbahn" trasu: Uvac - Priboj - Prijepolje - Bijelo Polje - Rožaje - Kosovska Mitrovica.
Južna trasa imala bi jednu vododijelnicu.
Navedeno je da bi sjeverna "Sandschakbahn" trasa (Uvac - Priboj - Prijepolje - Sjenica - Novi Pazar - Kosovska Mitrovica, morala savladat tri vododijelnice.
- Prikačeni fajlovi
-
- dvije.trase.jpg (193.45 KiB) Pogledano 6592 puta
-
- juzna.trasa.jpg (173.06 KiB) Pogledano 6592 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Kad su Geiger & Lebret pisali svoju
"Studien über Bosnien, die Herzegovina u. die bosnischen Bahnen unter Beschreibung einiger genereller Tracirungs-Methoden"
[ https://books.google.ba/books?id=zdA1AQ ... er&f=false ]
a bilo je to 1873. godine, prugu Dobrljin - Priština
su zamislili kao normalnotračnu [prilog 1].
Jednom, kad je pruga "došla" do ušća rijeke Uvac (1906. godine), ali kao "760 mm", otpala je mogućnost da pruga kroz Sandžak bude nastavljena kao "1435 mm".
Želim reći da prikazani idejni projekt pruge kroz Sandžak, iako se originalno odnosio za normalnotračnu prugu, bio bi iskoristiv i za uskotračnu. Ali Sandschakbahn nikad nije realizirana.
"Studien über Bosnien, die Herzegovina u. die bosnischen Bahnen unter Beschreibung einiger genereller Tracirungs-Methoden"
[ https://books.google.ba/books?id=zdA1AQ ... er&f=false ]
a bilo je to 1873. godine, prugu Dobrljin - Priština
su zamislili kao normalnotračnu [prilog 1].
Jednom, kad je pruga "došla" do ušća rijeke Uvac (1906. godine), ali kao "760 mm", otpala je mogućnost da pruga kroz Sandžak bude nastavljena kao "1435 mm".
Želim reći da prikazani idejni projekt pruge kroz Sandžak, iako se originalno odnosio za normalnotračnu prugu, bio bi iskoristiv i za uskotračnu. Ali Sandschakbahn nikad nije realizirana.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-12ac63f02b1482c2be8be32020a5dc22-V.jpg (216.59 KiB) Pogledano 6582 puta
-
- Hh.jpg (107.61 KiB) Pogledano 6582 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Šumska "Sutscheskathalbahn".
Sasvim slučajno, dok sam proučavao neostvarenu "Sandschakbahn", prugu koja je trebala ići uz (niz) Lim i niz (uz) Ibar, naišao sam na šumsku prugu uz (niz) Sućesku [prilog 1], lijevu pritoku Lima.
O toj pruzi je nešto malo kazao stari vjernik:
https://avaz.ba/vijesti/bih/138886/borb ... rizu-u-bih
Moramo uzeti kao istinito, ovo, o čemu stari vjernik svjedoči:
"Prvu džamiju u Strgačini izgradio je Avdaga Nanić 1934. godine, poduzetnik iz Sarajeva, koji je dolinom Sućeske gradio šumsku prugu za izvlačenje balvana, te imao pilanu sa 500 radnika".
Drugih saznanja o ovoj pruzi nemamo, osim da je bila povezana s prugom iz ove teme, mostom preko Lima (selo Strgačina), a izvan stanice Strmica na Limu, pa se može zajljučit da se radilo o željeznici ("760 mm") s (pravim) "lokomotivskim" vlakovima.
Sasvim slučajno, dok sam proučavao neostvarenu "Sandschakbahn", prugu koja je trebala ići uz (niz) Lim i niz (uz) Ibar, naišao sam na šumsku prugu uz (niz) Sućesku [prilog 1], lijevu pritoku Lima.
O toj pruzi je nešto malo kazao stari vjernik:
https://avaz.ba/vijesti/bih/138886/borb ... rizu-u-bih
Moramo uzeti kao istinito, ovo, o čemu stari vjernik svjedoči:
"Prvu džamiju u Strgačini izgradio je Avdaga Nanić 1934. godine, poduzetnik iz Sarajeva, koji je dolinom Sućeske gradio šumsku prugu za izvlačenje balvana, te imao pilanu sa 500 radnika".
Drugih saznanja o ovoj pruzi nemamo, osim da je bila povezana s prugom iz ove teme, mostom preko Lima (selo Strgačina), a izvan stanice Strmica na Limu, pa se može zajljučit da se radilo o željeznici ("760 mm") s (pravim) "lokomotivskim" vlakovima.
- Prikačeni fajlovi
-
- Suceska.jpg (216.48 KiB) Pogledano 6568 puta
-
- Most.Lim.jpg (119.06 KiB) Pogledano 6568 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Pruga niz Lim "došla" do ušća rijeke Uvac 1906.
Dvije godine kasnije uslijedla "die formale Annexion", a "apetit" za gradnjom "Sandschakbahn" nikad veći.
U prilogu je skica, baš iz 1908. godine.
Dvije godine kasnije uslijedla "die formale Annexion", a "apetit" za gradnjom "Sandschakbahn" nikad veći.
U prilogu je skica, baš iz 1908. godine.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-6bf1e5915be20cc2215ed93557c72870-V.jpg (231.33 KiB) Pogledano 6444 puta
-
- IMG-211ac6951123663724507740196d8e5a-V.jpg (182.77 KiB) Pogledano 6444 puta
-
- 2018-12-02 21.04.33.jpg (112.97 KiB) Pogledano 6444 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Skica je 1912. Sandžak je još u sastavu Osmanskog sultanata.
Ucrtava se novi plan trasiranja "Sandschakbahn", koji ne razmatra varijantu preko Sjenice i Novog Pazara.
Uctrtane su ideje Sisak - Bosanski Novi (nikad ostvareno), Bosanska Gradiška - Banja Luka (nikad ostvareno), te Skopje - Plovdiv (nikad ostvareno).
Dopadljiv je termin za Veliki Šeher: "Serajewo".
Ucrtava se novi plan trasiranja "Sandschakbahn", koji ne razmatra varijantu preko Sjenice i Novog Pazara.
Uctrtane su ideje Sisak - Bosanski Novi (nikad ostvareno), Bosanska Gradiška - Banja Luka (nikad ostvareno), te Skopje - Plovdiv (nikad ostvareno).
Dopadljiv je termin za Veliki Šeher: "Serajewo".
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-1df78caae4ce57772a1a96e3b40d42e0-V.jpg (245.08 KiB) Pogledano 6427 puta
-
- 2018-12-03 13.45.30_30.jpg (36.64 KiB) Pogledano 6427 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Jako važna je idejna skica iz 1874. godine, na kojoj je izdvojena Sandschakbahn.
Na skici je prikazana južna varijanta trase: Prijepolje - Bijelo Polje - Rožaje - Kosovska Mitrovica, kao i sjeverna varijanta: Prijepolje - Sjenica - Novi Pazar - Kosovska Mitrovica.
Na skici je prikazana južna varijanta trase: Prijepolje - Bijelo Polje - Rožaje - Kosovska Mitrovica, kao i sjeverna varijanta: Prijepolje - Sjenica - Novi Pazar - Kosovska Mitrovica.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-abf5f9dacb9c1717743dcaadba8e7dae-V.jpg (215.98 KiB) Pogledano 6421 put
-
- 2018-12-03 16.12.25_25 (1).jpg (43.58 KiB) Pogledano 6421 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Ima karta iz 1912. s ucrtanom trasom nesuđene "Sandschakbahn", ali se na jpg od 214 kb ne mogu vidjeti detalji. Ja mogu "raskomadat" kartu na desetak "dionica" i tako je postavit, ako bude iskazana želja makar jednog forumaša.
Ukratko, od ušća rijeke Uvac, zamišljena trasa ide uz Lim do sela Bioča (ušće Lešnice, desne pritoke Lima). Zatim, rijeka Lešnica postaje "podloga" za trasu, sve do vododijelnice drinskog sliva od moravskog.
Između predviđene stanice Trpezi i predviđene stanice Rožaje, bilo je zamišljeno prokopati tunel duljine oko 1.8 km.
Od stanice Rožaje do stanice Kosovska Mitrovica, zamišljena trasa ide niz rijeku Ibar.
Ima i članak iz 2015. kako "Novi Pazar 140 godina čeka na željeznicu"
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/no ... zeljeznicu
Vidjeli smo da je trasa Prijepolje - Sjenica - Novi Pazar - Kosovska Mitrovica, bila "B varijanta", koja je izuzetno teška
Ukratko, od ušća rijeke Uvac, zamišljena trasa ide uz Lim do sela Bioča (ušće Lešnice, desne pritoke Lima). Zatim, rijeka Lešnica postaje "podloga" za trasu, sve do vododijelnice drinskog sliva od moravskog.
Između predviđene stanice Trpezi i predviđene stanice Rožaje, bilo je zamišljeno prokopati tunel duljine oko 1.8 km.
Od stanice Rožaje do stanice Kosovska Mitrovica, zamišljena trasa ide niz rijeku Ibar.
Ima i članak iz 2015. kako "Novi Pazar 140 godina čeka na željeznicu"
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/no ... zeljeznicu
Vidjeli smo da je trasa Prijepolje - Sjenica - Novi Pazar - Kosovska Mitrovica, bila "B varijanta", koja je izuzetno teška
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-ac28207ebd149d8fcca08d367c37a66c-V.jpg (214.07 KiB) Pogledano 6383 puta
-
- 2018-12-07 19.18.18.jpg (121.89 KiB) Pogledano 6383 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
Umjesto realizacije "projekta svih projekata", sandžačko naselje Rožaje (danas u Crnoj Gori), se moralo zadovoljit industrijskom prugom
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-bfdf1b10986adfc356c2538551c50017-V.jpg (229.27 KiB) Pogledano 6382 puta
-
- 2018-12-07 18.54.54_54.jpg (173.13 KiB) Pogledano 6382 puta
-
- IMG-d015fc3c67a619b71e5343c2572802ea-V.jpg (221.77 KiB) Pogledano 6382 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Međeđa-Uvac-Priboj
O Francuzu Jean Palerne, bilo je riječi u postu od 30.10.2018.
Iz njegovog putopisa: "Pérégrinations du S. Jean Palerne Forézien" saznajemo da je Sandžak prošao 1582. i da je Lim prešao s desne obale, na lijevu, preko velikog drvenog mosta ("grand pont de bois"), kod Prijepolja.
Da je "projekt svih projekata" bio realiziran, "Sandschakbahn" bi u svakoj varijanti prolazila kroz sandžačko naselje Prijepolje (danas u Srbiji).
Iz njegovog putopisa: "Pérégrinations du S. Jean Palerne Forézien" saznajemo da je Sandžak prošao 1582. i da je Lim prešao s desne obale, na lijevu, preko velikog drvenog mosta ("grand pont de bois"), kod Prijepolja.
Da je "projekt svih projekata" bio realiziran, "Sandschakbahn" bi u svakoj varijanti prolazila kroz sandžačko naselje Prijepolje (danas u Srbiji).
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-5875eeff73120b1210a9628e229c28c1-V.jpg (68.43 KiB) Pogledano 6350 puta
-
- IMG-db87448b517867647d4eaf8827fc70b5-V.jpg (92.51 KiB) Pogledano 6350 puta
-
- Screenshot_2018-12-10-18-38-44.jpg (185.25 KiB) Pogledano 6350 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta