Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Ovih dana se navršava 79. godina od otvaranja pruge Ustiprača - Foča. Na slici vijadukt Osanica i železnička stanica Goražde iz tog vremena.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Foca1.jpg (147.65 KiB) Pogledano 4652 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Nakon nekoliko godina traganja, napokon sam saznao gdje se nalazio (nalazi) Sečev Han.
Međutim, na kartama koje ja imam, ne mogu pronaći trag (vjerojatno industrijske) pruge Goražde - Sečev Han.
Poslao sam upit "filatelistima", ali nikakav odgovor dobio nisam.
Molim forumaše za pomoć
Međutim, na kartama koje ja imam, ne mogu pronaći trag (vjerojatno industrijske) pruge Goražde - Sečev Han.
Poslao sam upit "filatelistima", ali nikakav odgovor dobio nisam.
Molim forumaše za pomoć
- Prikačeni fajlovi
-
- Secev.Han.jpg (72.2 KiB) Pogledano 4601 put
-
- SecevHan.jpg (68.18 KiB) Pogledano 4601 put
-
- Secev.jpg (84.67 KiB) Pogledano 4601 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Prilažem karte pruge uz Drinu, od Foče do Ustiprače (koja je u vrijeme crtanja karte bila pri samo završetku izgradnje) i od Ustiprače do Višegrada.
Kod Ustiprače je služila skela, kao veza za vlak, ali i u druge svrhe.
Kod Ustiprače je služila skela, kao veza za vlak, ali i u druge svrhe.
- Prikačeni fajlovi
-
- Gorazde.Visegrad.jpg (198.44 KiB) Pogledano 4554 puta
-
- Foca.Gorazde.jpg (211.5 KiB) Pogledano 4554 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Na karti iz kraja tridesetih (vrijeme gradnje pruge Ustiprača - Foča), ucrtana je, tad postojeća pruga Govza - Miljevina - Oplazići (ušće Bistrice). Na karti je prikazan i teren oko prijevoja Čemerno.
Ono što je meni posebno privuklo pažnju, zapisano je u popratnom tekstu. Tamo se navodi da je postojao plan gradnje pruge Foča - Gacko - Bileća, kako bi se skratilo potovanje vlakom od Beograda do Dubrovnika.
Budući da je "pruga Čemerno" bila gotovo "nemoguća misija", u tekstu piše da je postojala ideja o trasiranju pruge uz Drinu, do sastava Tare i Pive (Šćepan Polje), a sve kako bi se zaobišao nesavladivi prijevoj Čemerno.
Izostalo je napisati, kako se to mislilo prugom spojiti Šćepan Polje i Bileću. Tako nešto je izuzetno teško nacrtati, a kamoli izgraditi.
Ono što je meni posebno privuklo pažnju, zapisano je u popratnom tekstu. Tamo se navodi da je postojao plan gradnje pruge Foča - Gacko - Bileća, kako bi se skratilo potovanje vlakom od Beograda do Dubrovnika.
Budući da je "pruga Čemerno" bila gotovo "nemoguća misija", u tekstu piše da je postojala ideja o trasiranju pruge uz Drinu, do sastava Tare i Pive (Šćepan Polje), a sve kako bi se zaobišao nesavladivi prijevoj Čemerno.
Izostalo je napisati, kako se to mislilo prugom spojiti Šćepan Polje i Bileću. Tako nešto je izuzetno teško nacrtati, a kamoli izgraditi.
- Prikačeni fajlovi
-
- Gacko.jpg (196.55 KiB) Pogledano 4550 puta
-
- Cemerno.jpg (119.05 KiB) Pogledano 4550 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Na ovo pitanje od 26.07.2018.
Već je u temi o "industrijskom" dijelu "pruge Miljevina", priložena fotografija drvenog mosta u Brodu, kojeg je "sentimentalna" Drina jednostavno "odnijela" 1922. godine.
Taj drveni most u Brodu, je izgrađen kako bi nadomjestio raniji željezni K.u.K. most.
Kao dodatna pretpostavka da željezni K.u.K. most u Brodu jest uništen u prvom svjetskom ratu, neka posluži podatak, da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen, o čemu je Dragutin Deroko napisao u svojoj kapitalnoj monografiji o mističnoj ljepotici
https://www.scribd.com/document/3801714 ... onografija
odgovorio sam 03.08.2018.DraganFo napisao:Ja nemam podatak da su ovi mostovi rušeni u I svjetskom ratu. Igore ako imate lijepo bi bilo da to napišete.
Sad taj odgovor dopunjujem.Igor Legaz napisao:Kad sam napisao da su drinski mostovi rušeni u prvom svjetskom ratu, imao sam u vidu jedini tadašnji željeznički most preko Drine, kod ušća Lima ("Most na Drini"), te veličanstveni Sinanov most u Višegradu. Ako su ta dva mosta srušena (onesposobljena) u prvom svjetskom ratu, onda mi zvuči logičnim da je i drumski most kod Broda slično prošao.
Već je u temi o "industrijskom" dijelu "pruge Miljevina", priložena fotografija drvenog mosta u Brodu, kojeg je "sentimentalna" Drina jednostavno "odnijela" 1922. godine.
Taj drveni most u Brodu, je izgrađen kako bi nadomjestio raniji željezni K.u.K. most.
Kao dodatna pretpostavka da željezni K.u.K. most u Brodu jest uništen u prvom svjetskom ratu, neka posluži podatak, da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen, o čemu je Dragutin Deroko napisao u svojoj kapitalnoj monografiji o mističnoj ljepotici
https://www.scribd.com/document/3801714 ... onografija
- Prikačeni fajlovi
-
- G1.jpg (114.59 KiB) Pogledano 4501 put
-
- G2.jpg (87.55 KiB) Pogledano 4501 put
-
- Gorazde.jpg (104.25 KiB) Pogledano 4501 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Najprije da ispravim slučajnu pogrešku iz prethodnog posta:
U opisu toka Drine od Ustikoline do Goražda, bitan je podatak o "skeli sa žicom" malo uzvodno od Vranića Buka, jer ja ta skela postala važna veza za željezničku prugu, odnosno stanicu Vranići.
Za splavare i kajakaše, najbitniji je podatak o buku Đerdak.
Taj dio posta, trebao je bit ovako napisan:... da je i drveni most u Goraždu tad bio onesposobljen ...
Nastavljam.... da je i željezni most u Goraždu tad bio onesposobljen ...
U opisu toka Drine od Ustikoline do Goražda, bitan je podatak o "skeli sa žicom" malo uzvodno od Vranića Buka, jer ja ta skela postala važna veza za željezničku prugu, odnosno stanicu Vranići.
Za splavare i kajakaše, najbitniji je podatak o buku Đerdak.
- Prikačeni fajlovi
-
- U1G.jpg (95.47 KiB) Pogledano 4496 puta
-
- U2G.jpg (95.85 KiB) Pogledano 4496 puta
-
- U3G.jpg (81.33 KiB) Pogledano 4496 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Ponavljam da je austrijski oficir Jan Rośkiewicz (Poljak iz ukrajinskog dijela Galicije) Bosnu i Hercegovinu obišao 1863. i 1864. te svoja zapažanja zapisao u "Studien über Bosnien und die Herzegovina", objavljenom 1868. godine.
Iz sadržaja 115. str. tog djela i karte koju je Jan Rośkiewicz izradio, jasno je, da je on Drinu, kod Ustikoline, prešao skelom.
Štoviše, na izdvojenom dijelu karte Bosne i Hercegovine, koji se odnosi na "hercegovački" dio Drine, tada, kad je Jan Rośkiewicz obišao Podrinje, nije bilo nikakvog drinskog mosta, a on je ucrtao pozicije 5 skela na Drini (Goražde, Ustikolina, Foča, Brod i Hum), te još jednu skelu na Tari (Šćepan Polje).
Skela "sa žicom" Cvilin - Ustikolina, koju navodi i Dragutin Deroko, postala je važna veza s prugom iz ove teme (željeznička stanica Ustikolina).
Iz sadržaja 115. str. tog djela i karte koju je Jan Rośkiewicz izradio, jasno je, da je on Drinu, kod Ustikoline, prešao skelom.
Štoviše, na izdvojenom dijelu karte Bosne i Hercegovine, koji se odnosi na "hercegovački" dio Drine, tada, kad je Jan Rośkiewicz obišao Podrinje, nije bilo nikakvog drinskog mosta, a on je ucrtao pozicije 5 skela na Drini (Goražde, Ustikolina, Foča, Brod i Hum), te još jednu skelu na Tari (Šćepan Polje).
Skela "sa žicom" Cvilin - Ustikolina, koju navodi i Dragutin Deroko, postala je važna veza s prugom iz ove teme (željeznička stanica Ustikolina).
- Prikačeni fajlovi
-
- J.R.s.U.jpg (111.6 KiB) Pogledano 4488 puta
-
- Ustikolina.skela.jpg (135.08 KiB) Pogledano 4488 puta
-
- skela.Ustikolina.jpg (157.01 KiB) Pogledano 4488 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
U "industrijskom" dijelu teme "Miljevina", ja sam 10.10.2018., napisao:
Ima nekih pogrešaka:
Prva pogreška je beznačajna, jer taj "Ilustrovani list" nije iz studenog (novembra) 1922., nego od 7. prosinca (decembra) 1922. [prilog 1].
Druga pogreška je vrlo značajna, jer nije jasno po čemu je to Drina, u jesen 1922., "teško oštetila" željezni most princa Karla u Foči?!
Nakon što sam dodatano pregledao fotografiju dijela željeznog mosta princa Karla [prilog 2] i pripadajući tekst, pod C [prilog 3], pišem sljedeće:
1. U prvom svjetskom ratu, dio željezne konstrukcije mosta princa Karla u Foči je srušen.
2. Nakon onesposobljenja mosta princa Karla u prvom svjetskom ratu, prijevoz osoba, stoke i robe (tereta) preko Drine u Foči, obavljao se skelom, a robe (tereta) i žičarom.
3. Kad skela nije mogla ploviti, kao sredstvo za transport tereta preko Drine u Foči, korištena je žičara (instalirana na srušenom dijelu mosta princa Karla).
Tako je "Ilustrovani list", br. 47 iz 1922., vrlo značajan, kao dokument o postojanju još jednog željezničkog mosta na Drini, u Foči, jer prijevoz žičarom, jest vrsta željezničkog transporta.
.Pribavljena je stranica "Ilustrovanog lista" iz studenog (novembra) 1922. godine. Tako saznajemo da je jeseni 1922. nabujala Drina, teško oštetila željezni most princa Karla u Foči ...
Ima nekih pogrešaka:
Prva pogreška je beznačajna, jer taj "Ilustrovani list" nije iz studenog (novembra) 1922., nego od 7. prosinca (decembra) 1922. [prilog 1].
Druga pogreška je vrlo značajna, jer nije jasno po čemu je to Drina, u jesen 1922., "teško oštetila" željezni most princa Karla u Foči?!
Nakon što sam dodatano pregledao fotografiju dijela željeznog mosta princa Karla [prilog 2] i pripadajući tekst, pod C [prilog 3], pišem sljedeće:
1. U prvom svjetskom ratu, dio željezne konstrukcije mosta princa Karla u Foči je srušen.
2. Nakon onesposobljenja mosta princa Karla u prvom svjetskom ratu, prijevoz osoba, stoke i robe (tereta) preko Drine u Foči, obavljao se skelom, a robe (tereta) i žičarom.
3. Kad skela nije mogla ploviti, kao sredstvo za transport tereta preko Drine u Foči, korištena je žičara (instalirana na srušenom dijelu mosta princa Karla).
Tako je "Ilustrovani list", br. 47 iz 1922., vrlo značajan, kao dokument o postojanju još jednog željezničkog mosta na Drini, u Foči, jer prijevoz žičarom, jest vrsta željezničkog transporta.
- Prikačeni fajlovi
-
- I.L.47.1922.jpg (126.38 KiB) Pogledano 4467 puta
-
- Foca.1922.most.princa.Karla.jpg (245.97 KiB) Pogledano 4467 puta
-
- zicara.Foca.jpg (237.5 KiB) Pogledano 4467 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Vreme je II sv.rata. Lokomotiva HDŽ 83-073 verovatno odlazi iz stanice Miljevina ka Foči ?
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Ovo nije ratna fotografija nego scena iz filma "Valter brani Sarajevo"!PECELJ napisao:Vreme je II sv.rata. Lokomotiva HDŽ 83-073 verovatno odlazi iz stanice Miljevina ka Foči ?
Izvor : Aca Z.Jovanović
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 4 gosta