Zar su država i njene institucije toliko izgubili obzir prema istorijskom blagu?!
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Fk9M58F-bA
Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
Re: Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
S jedne stra UŽAS a s druge TUGA !!!
"Локомотиве које су исечене 31. августа су „Пула“, серије ЈЖ 44-004, и „Пресек“, серије ЈЖ 151-012. Локомотива „Пула“ је из 1864. године и најстарији је (била) експонат техничке збирке музеја. Радила је у Уљанику у Пули и на тадашњим отоманским железницама, у луци Смирна (Измир). Она је специфична и по томе што је тај тип локомотиве коришћен и у изградњи Суецког канала. Локомотива „Пресек“ је такође из Пуле, а произведена је у Бечу, 1884. године. На њој се види како једна парна локомотива функционише, отворен је котао и виде се цеви."
"Локомотиве које су исечене 31. августа су „Пула“, серије ЈЖ 44-004, и „Пресек“, серије ЈЖ 151-012. Локомотива „Пула“ је из 1864. године и најстарији је (била) експонат техничке збирке музеја. Радила је у Уљанику у Пули и на тадашњим отоманским железницама, у луци Смирна (Измир). Она је специфична и по томе што је тај тип локомотиве коришћен и у изградњи Суецког канала. Локомотива „Пресек“ је такође из Пуле, а произведена је у Бечу, 1884. године. На њој се види како једна парна локомотива функционише, отворен је котао и виде се цеви."
Re: Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
Lokomotiva "Pula" iz 1864,godine :
-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
Nije "Pula", nego 151-012, u preseku.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
Pozdravljeni,
da, o ovoj lokomotivi "Presek" već smo pisali kod serije 151.
Iz JŽ 151-012 uradili su "Presek" u Željezničkim radionicama u Ljubljani i bila je poslata u željezničku školu u Puli, da se đaki praktično usposabljaju i da vide, kako je izrađena lokomotiva. Posle je otišla na razstavu u Beograd i tamo ostala.
Podaci iz Pospichalove statistike:
Flor 529/84 Sb 1806 1806 151-012 FS JŽ 151-012 Beograd aufg.
Dakle, godina proizvodnje je stvarno 1884.
Do sada nismo imali fotografije, sada je imamo
Pozdrav
Darko
da, o ovoj lokomotivi "Presek" već smo pisali kod serije 151.
Iz JŽ 151-012 uradili su "Presek" u Željezničkim radionicama u Ljubljani i bila je poslata u željezničku školu u Puli, da se đaki praktično usposabljaju i da vide, kako je izrađena lokomotiva. Posle je otišla na razstavu u Beograd i tamo ostala.
Podaci iz Pospichalove statistike:
Flor 529/84 Sb 1806 1806 151-012 FS JŽ 151-012 Beograd aufg.
Dakle, godina proizvodnje je stvarno 1884.
Do sada nismo imali fotografije, sada je imamo

Pozdrav
Darko
Re: Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
Hvala Darko na ispravci. Novinari se ne razumeju mnogo, pa pobrkaju stvari.
Znači ovo je lokomotiva "Presek" JDŽ 151-012 u celosti napravljena 1884.godine :
A ovo bi trebala biti lokomotiva "Pula" 44-004 iz 1864.godine :
Pozdrav !
Znači ovo je lokomotiva "Presek" JDŽ 151-012 u celosti napravljena 1884.godine :
A ovo bi trebala biti lokomotiva "Pula" 44-004 iz 1864.godine :
Pozdrav !
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Uništena najvrijednija lokomotiva Železničkog muzeja u Beogradu!!!
PECELJ, pozdravljen,
tačno tako.
Nazvali su je "Pula" jer je radila u Uljaniku.Prije je radila na Suezu...
Podatke možeš pronaći u Pospichalovoj statistici...
Gouin /64 Suez Canal Co Hafen Smyrna; Ottomanische Eisenbahn 77*; Uljanik Pula 44-004 Beograd abgestellt
Dakle, izrađena godine 1864.
Pospichal dodao je i fotografiju iz brodogradilišta (Seearsenal) Pula...

A i fotografiju Tome Bačića iz godine 2005...

link: http://www.pospichal.net/lokstatistik/29201-pola.htm
Ono "Ottomanische Eisenbahn" = Osmansko Carstvo (na osmanskom turskom: دولتِ عَليه عُثمانيه, Devlet-i Aliye-i Osmaniye, što znači "Osmanska Uzvišena Država"; na modernom turskom: Osmanlı Devleti, "Osmanska država," ili Osmanlı Imparatorluğu, "Osmansko carstvo", drugi nazivi Otomansko i Tursko Carstvo) je bilo tursko carstvo koje je 1299. godine osnovao Osman I. Na Bliskom Istoku, koje je na vrhuncu moći kontroliralo teritorije u današnjoj Turskoj, jugozapadnoj Aziji, sjevernoj Africi i jugoistočnoj Europi između 14. i 20. stoljeća. U 16. i 17. stoljeću, Osmansko Carstvo bila je jedna od najjačih država na svijetu.
Dakle Turske željeznice.
Pozdrav
Darko
tačno tako.
Nazvali su je "Pula" jer je radila u Uljaniku.Prije je radila na Suezu...
Podatke možeš pronaći u Pospichalovoj statistici...
Gouin /64 Suez Canal Co Hafen Smyrna; Ottomanische Eisenbahn 77*; Uljanik Pula 44-004 Beograd abgestellt
Dakle, izrađena godine 1864.
Pospichal dodao je i fotografiju iz brodogradilišta (Seearsenal) Pula...
A i fotografiju Tome Bačića iz godine 2005...
link: http://www.pospichal.net/lokstatistik/29201-pola.htm
Ono "Ottomanische Eisenbahn" = Osmansko Carstvo (na osmanskom turskom: دولتِ عَليه عُثمانيه, Devlet-i Aliye-i Osmaniye, što znači "Osmanska Uzvišena Država"; na modernom turskom: Osmanlı Devleti, "Osmanska država," ili Osmanlı Imparatorluğu, "Osmansko carstvo", drugi nazivi Otomansko i Tursko Carstvo) je bilo tursko carstvo koje je 1299. godine osnovao Osman I. Na Bliskom Istoku, koje je na vrhuncu moći kontroliralo teritorije u današnjoj Turskoj, jugozapadnoj Aziji, sjevernoj Africi i jugoistočnoj Europi između 14. i 20. stoljeća. U 16. i 17. stoljeću, Osmansko Carstvo bila je jedna od najjačih država na svijetu.
Dakle Turske željeznice.
Pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju