Beogradski tramvaji

Odgovori
661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Od početka mi je bilo čudno pošto je previše lepo za Beograd.

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Zna li neko više o ovom "čudu".
Prikačeni fajlovi
20.jpg
20.jpg (79.23 KiB) Pogledano 2387 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Opet ja zamaram sa Bredom. Ovoga puta je 47.
Prikačeni fajlovi
48.jpg
48.jpg (77.39 KiB) Pogledano 2385 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Duwag GT6.
Ovi tramvaji stigli su 1977. godine, iz grada Hagena.
Prikačeni fajlovi
44.jpg
44.jpg (120.92 KiB) Pogledano 2385 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

661-441 napisao:Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.
Evo i njegove slike.
Prikačeni fajlovi
222.jpg
222.jpg (147.57 KiB) Pogledano 2369 puta

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Vesa napisao:
661-441 napisao:Kako se beše naziva model ovog tramvaja?
Izvinjavam se ako se o njemu već govorilo.
poslednji u nizu je AEG gb 4, poznajemo ga po tome što je imao različitu karoseriju od drugih AEG-ova. Fotografija je snimljena u depou na Dorćolu, odnosno u jednom njegovom delu kojeg radnici popularno zovu "Zmijarnik". U vreme kad je snimljena ova fotografija, okretnica na Sajmu nije bila u funkciji.
Mislim da poslednji tramvaj u nizu nije AEG g.b. 4, bez obzira na izgled prednjeg čela. Par argumenata;
broj prozora između prednjih i zadnjih vrata na tom tramvaju je 7 (iza 7. prozora je suženje, sa zadnjim vratima), što upućuje na kraća, verovatno dvoosovinska kola. Pored toga, obrtna postolja nisu oivičena karoserijom (što je bio slučaj sa kolima br. 4), već je donji prostor otvoren (kao na tramvaju g.b. 103). Mislim da se u datom slučaju radi o nekom dvoosovinskom tramvaju koji je verovatno dobio karoseriju identičnu g.b. 4.

Ako se ne varam, g.b. 4 nije bio unikat - istu karoseriju je dobio i prototipski tramvaj iz 1952. godine, g.b. 201.

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

661-441 napisao:
661-441 napisao:Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.
Pre nego što dobijemo potpuniji odgovor, dao bih samo par podataka, uz izvinjenje što odgovaram na pitanje koje nije meni postavljeno.

Tramvaj s prethodne fotografije je prototip tramvaja T4, koji je u periodu 1968/69. godine bio na probi u Beogradu, nakon čega je vraćen u Čehoslovačku. U Beogradu je nosio (GSP-ov?) garažni broj 111 i bio osposobljen za vuču prikolice. Tramvaj T4 je koncepcijski zapravo identičan PCC tramvaju, tj. njegova čehoslovačka verzija.
Tek 1972. godine za GSP počinje isporuka 20 tramvaja ovog tipa. Oni nisu imali mogućnost vuče prikolice, ali su zato na "nosu" (tj. na čelu) imali ugrađene konektore za vožnju u tandemu. Po dolasku su raspoređeni (samo?) na liniju 2, a kasnije su bili ubacivani i na druge pravce. U saobraćaju su ostali do 1990. godine (ili 1989, to je podatak koji tražim).

Postoje nedoumice i nerazjašnjeni detalji oko ispitivanja prototipskog tramvaja 111 u Beogradu, koje su pre par godina iznesene na nemačkom železničkom forumu. Naime, tvrdi se da je na ispitivanju u Beogradu bilo dvoje motornih kola T4, koja su u Beogradu nosila brojeve 110 i 111, uz još jednu prikolicu B4. Međutim, kako do sada nije potvrđeno postojanje tramvaja 110 (ne postoji npr. nikakva fotografija iz Beograda), postavljaju se pitanja da li je u slučaju g.b. 110 reč o prikolici B4. Možda g. Vesa ima neke odgovore na ove navode?

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od mali.paja »

Vesa napisao:
JŽ 363 napisao:
Vesa napisao:
"Pored ručne i električne kočnice, sistem je kompletiran i najnovijom konstrukcijom Božićeve kočnice", ali ne znam ništa više o njoj sem da očito nije bila naročito pouzdana.
Da Božićeva kočnica nije bila pouzdana? Imam sliku ispitivanje Božićeve kočnice na riječkoj pruzi. Dugačak tertni vlak sa 2 lokomotive na čelu i 1 na kraju je zaustavljen na velikom padu. Pojavom te kočnice u svjetskim razmjerama je došlo do revolucije u sistemu kočenja na željeznici. A sad odjedanput nije dobra za tramvaj?

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

JŽ 363 napisao:
661-441 napisao:
661-441 napisao:Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.
Pre nego što dobijemo potpuniji odgovor, dao bih samo par podataka, uz izvinjenje što odgovaram na pitanje koje nije meni postavljeno.

Tramvaj s prethodne fotografije je prototip tramvaja T4, koji je u periodu 1968/69. godine bio na probi u Beogradu, nakon čega je vraćen u Čehoslovačku. U Beogradu je nosio (GSP-ov?) garažni broj 111 i bio osposobljen za vuču prikolice. Tramvaj T4 je koncepcijski zapravo identičan PCC tramvaju, tj. njegova čehoslovačka verzija.
Tek 1972. godine za GSP počinje isporuka 20 tramvaja ovog tipa. Oni nisu imali mogućnost vuče prikolice, ali su zato na "nosu" (tj. na čelu) imali ugrađene konektore za vožnju u tandemu. Po dolasku su raspoređeni (samo?) na liniju 2, a kasnije su bili ubacivani i na druge pravce. U saobraćaju su ostali do 1990. godine (ili 1989, to je podatak koji tražim).

Postoje nedoumice i nerazjašnjeni detalji oko ispitivanja prototipskog tramvaja 111 u Beogradu, koje su pre par godina iznesene na nemačkom železničkom forumu. Naime, tvrdi se da je na ispitivanju u Beogradu bilo dvoje motornih kola T4, koja su u Beogradu nosila brojeve 110 i 111, uz još jednu prikolicu B4. Međutim, kako do sada nije potvrđeno postojanje tramvaja 110 (ne postoji npr. nikakva fotografija iz Beograda), postavljaju se pitanja da li je u slučaju g.b. 110 reč o prikolici B4. Možda g. Vesa ima neke odgovore na ove navode?
Dobrodošli na forum gospodine JŽ 363!
Hvala za odgovor!

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta