Beogradski tramvaji

Odgovori
661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Tramvajske linije u Beogradu - 1983. godine.
Prikačeni fajlovi
002244.png
002244.png (145.71 KiB) Pogledano 1383 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Siemens na puštanju u rad linije broj 6.
Prikačeni fajlovi
666666.jpg
666666.jpg (147.47 KiB) Pogledano 1549 puta
Poslednja izmena od 661-441 u 04 Jul 2018, 04:00, izmenjeno 2 puta ukupno.

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Ulica Kneza Miloša, godina nepoznata.
Prikačeni fajlovi
224444.jpg
224444.jpg (195.16 KiB) Pogledano 1547 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Linije beogradskog tramvaja 1990. godine.
Slika

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

661-441 napisao:Kako se beše naziva model ovog tramvaja?
Izvinjavam se ako se o njemu već govorilo.
Ovo je inače krajnja stanica kod sajma.
Prikačeni fajlovi
1334.jpg
1334.jpg (66.36 KiB) Pogledano 1546 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Breda Đenova, broj 42, linija 3.
Prikačeni fajlovi
42.jpg
42.jpg (88.68 KiB) Pogledano 1545 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Tramvaj "Kornjača", izrađen u radionicama "Direkcija tramvaja i osvetljenja". Slika datira iz aprila 1941. godine.
Prikačeni fajlovi
6824682468.jpg
6824682468.jpg (130.67 KiB) Pogledano 1545 puta

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Iz biltena javnog komunalnog preduzeća "Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd".
Slika
Izvinjavam se članovima koji su zaboravili ćirilično pismo.
Ako je problem, prepisaću latinicom.

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Vesa napisao: U ovom komentaru zadržaću se na tramvajima koji su proizvedeni u Brodu na Savi, što je danas Slavonski Brod. Prvo, ne mislim da je dobro da ih nazivamo BBC jer su BBC neki drugi tramvaji. Ne mislim da je dobro ni da ih nazivamo BBC II, kako se često nailazi u praksi, jer ne mislim da je dobro da nazivamo tramvaje po elektroopremi koju nose. Duewag ima elektroopremu Siemensa pa ga ne nazivamo Siemensom.
U potpunosti se slažem da je nepotpuno nazivati tip vozila samo po isporučiocu elektroopreme. Međutim, tu se dolazi do problema terminologije i klasifikacije, bar kada su u pitanju ovi tramvaji – mehaničku opremu je izradio jedan proizvođač (valjda?), električnu čak dva (jedna u brodskim tramvajima, druga u palanačkim), dok su karoserije (iako identične) takođe izrađene u dve različite fabrike. Kako onda imenovati ove tramvaje i da li ih uopšte svrstavati u isti tip? Ovo je slučaj i sa drugim tipovima tramvaja iz tog perioda (da ne spominjemo trolejbuse, kod kojih je konfuzija još veća). Najlakše rešenje bi bilo u korišćenju složenog naziva (npr. „Škoda-Jasenica, BBC-Brod), svuda gde ne postoji neka službena fabrička oznaka vozila (mada bi valjda i ona morala postojati).

Vezano za ove tramvaje: da li su šasije sa obrtnim postoljima izrađene prema licenci ili su u potpunosti bile projektovane u domaćim fabrikama? Ukoliko je ovo drugo u pitanju, onda bi ovo zaista mogli biti prvi domaći tramvaji.

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Vesa napisao:Niko od nas nije "potreban" ovde, ovde smo zato što želimo tu da budemo. Učinilo mi se da smo od slikovnice unapredili forum i počeli da razgovaramo, a vi hoćete da idete. Ne znam ko je moderator i zašto vam briše teme, ali ako se raziđemo, odoh i ja.
Fotomaterijali su dragoceni i lepo je da su dostupni, ali sami po sebi ne kazuju mnogo (a i lako nestaju s neta nakon nekog vremena) – još više se radujem pisanoj reči i istraživanju koje može da odvede ka novim otkrićima, i prvenstveno je to razlog da se aktivnije uključim u ovu temu.

Veso, hvala što ste novinske članke iz 1939. godine podelili s nama; izuzetno vredan materijal čijim uvidom se tek otvaraju nova pitanja. Postavljam neka;

Da li su tramvaji BBC/Jasenica inicijalno bili nabavljeni za potrebe pruge za Dedinje, ili su tamo raspoređeni tek kao novi i nešto jači? Postoje li saznanja o tome?

Da li je na ovoj pruzi i pre toga bilo nesreća? Koliko sam svojevremeno saznao, nakon ovih, dogodila se još jedna (tokom okupacije), koja je bila razlog za obustavljanje tramvajskog saobraćaja na ovoj trasi.

Iz članka o novembarskoj nesreći, uspeo sam da razaberem podatak o dve žrtve prethodne nesreće, iako prethodni članak navodi samo kočničara kao jedinog poginulog. Moguće je da je u međuvremenu još neko podlegao povredama.

P.S. Nepristojno je da kao „svež“ član otvaram nove teme, ali ostajem pri predlogu da se materijali eventualno raspodele u više tema (bar dve), kako bi se dobilo na preglednosti.

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta