Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Već neko vreme pratim tok događanja na ovom forumu, pa su me prethodna pisanja i zainteresovanost članova za istorijat beogradskih tramvaja naveli da se pridružim. Hteo bih malo da prokomentarišem prethodne navode i pitanja;
mali.paja je nešto ranije postavio pitanje povlačenja beogradskih Bikova. Loše održavanje nije bilo glavni razlog njihovog preranog povlačenja, već sprovođenje plana modernizacije i tipizacije voznog parka (o čijoj tadašnjoj opravdanosti bi se moglo diskutovati) u periodu 1980-1990. Koliko sam shvatio, manje ili više nas ima par savremenika tog perioda, pa se eventualno može i o tome napisati koji detalj.
Otkazivanje kočnica i iskakanje iz šina tramvaja BBC ne bi trebalo olako pripisivati njihovom eventualnom (ne)kvalitetu – beogradske tramvajske pruge su većinom brdskog karaktera i od početka postojanja tramvajskog sistema naovamo, događala su se iskakanja tramvaja iz šina, kod svih tipova vozila (čak se i sam sećam jednog - i to s KT4!).
Što se tiče poređenja održavanja beogradskih i zagrebačkih tramvaja, ja bih se složio da je u Zagrebu ono bolje, po mom mišljenju iz par razloga; u Zagrebu je tramvaj vodeći nosilac javnog saobraćaja na užem gradskom području, samim tim ključni saobraćajni sistem o kome se mora voditi briga. Drugi razlog je (na sreću jednih, na nesreću drugih) razvoj pojedinačne i opšte svesti (i kulture) čuvanja i održavanja javne i kolektivne imovine, koja treba da je na usluzi građanima dugi niz godina.
Sugestija: budući da se materijali svakodnevno obogaćuju (sada i kroz pisanu reč), možda bi se moglo razmisliti da se bogato područje beogradskih tramvaja razdeli u par tema (npr. period do 1941, od 1941-1990, od 1990.), kako bi se interesantne informacije klasifikovale i lakše pratile.
Pozdrav svima nakon prvog pisanja!
mali.paja je nešto ranije postavio pitanje povlačenja beogradskih Bikova. Loše održavanje nije bilo glavni razlog njihovog preranog povlačenja, već sprovođenje plana modernizacije i tipizacije voznog parka (o čijoj tadašnjoj opravdanosti bi se moglo diskutovati) u periodu 1980-1990. Koliko sam shvatio, manje ili više nas ima par savremenika tog perioda, pa se eventualno može i o tome napisati koji detalj.
Otkazivanje kočnica i iskakanje iz šina tramvaja BBC ne bi trebalo olako pripisivati njihovom eventualnom (ne)kvalitetu – beogradske tramvajske pruge su većinom brdskog karaktera i od početka postojanja tramvajskog sistema naovamo, događala su se iskakanja tramvaja iz šina, kod svih tipova vozila (čak se i sam sećam jednog - i to s KT4!).
Što se tiče poređenja održavanja beogradskih i zagrebačkih tramvaja, ja bih se složio da je u Zagrebu ono bolje, po mom mišljenju iz par razloga; u Zagrebu je tramvaj vodeći nosilac javnog saobraćaja na užem gradskom području, samim tim ključni saobraćajni sistem o kome se mora voditi briga. Drugi razlog je (na sreću jednih, na nesreću drugih) razvoj pojedinačne i opšte svesti (i kulture) čuvanja i održavanja javne i kolektivne imovine, koja treba da je na usluzi građanima dugi niz godina.
Sugestija: budući da se materijali svakodnevno obogaćuju (sada i kroz pisanu reč), možda bi se moglo razmisliti da se bogato područje beogradskih tramvaja razdeli u par tema (npr. period do 1941, od 1941-1990, od 1990.), kako bi se interesantne informacije klasifikovale i lakše pratile.
Pozdrav svima nakon prvog pisanja!
Re: Beogradski tramvaji
Hvala što se uključili. Što nas ovde bude više, utoliko ćemo više saznati.
U ovom komentaru zadržaću se na tramvajima koji su proizvedeni u Brodu na Savi, što je danas Slavonski Brod. Prvo, ne mislim da je dobro da ih nazivamo BBC jer su BBC neki drugi tramvaji. Ne mislim da je dobro ni da ih nazivamo BBC II, kako se često nailazi u praksi, jer ne mislim da je dobro da nazivamo tramvaje po elektroopremi koju nose. Duewag ima elektroopremu Siemensa pa ga ne nazivamo Siemensom. Nisam hteo da sugerišem da su to bili nekvalitetni tramvaji, ali je činjenica da su se otkazivanja kočnica kod njih javljala češće nego kod drugih tramvaja. Zbog toga su, uostalom, povučeni sa brdske linije 12 posle dve teške nesreće koje su se desile u roku od dva meseca.
U ovom komentaru zadržaću se na tramvajima koji su proizvedeni u Brodu na Savi, što je danas Slavonski Brod. Prvo, ne mislim da je dobro da ih nazivamo BBC jer su BBC neki drugi tramvaji. Ne mislim da je dobro ni da ih nazivamo BBC II, kako se često nailazi u praksi, jer ne mislim da je dobro da nazivamo tramvaje po elektroopremi koju nose. Duewag ima elektroopremu Siemensa pa ga ne nazivamo Siemensom. Nisam hteo da sugerišem da su to bili nekvalitetni tramvaji, ali je činjenica da su se otkazivanja kočnica kod njih javljala češće nego kod drugih tramvaja. Zbog toga su, uostalom, povučeni sa brdske linije 12 posle dve teške nesreće koje su se desile u roku od dva meseca.
Re: Beogradski tramvaji
Nesreća od 13. septembra 1939:
- Prikačeni fajlovi
-
- P_2689_1939_09_14_010a.jpg (243.16 KiB) Pogledano 1500 puta
Re: Beogradski tramvaji
Nesreća od 15. novembra 1939:
- Prikačeni fajlovi
-
- P_2484_1939_11_16_012aaa.png (255.02 KiB) Pogledano 1499 puta
Re: Beogradski tramvaji
Izvinjavam se za OT, samo vas obaveštavam da više neću pisati na ovom forumu zbog velikih oglušavanja na moja pitanja od strane gospodina moderatora. Pozdrav!
Re: Beogradski tramvaji
Ja vas molim da nam objasnite šta se desilo.
Re: Beogradski tramvaji
Moderator se stalno oglušava o moja pitanja, ne odgovara, briše teme koje postavim iako u naslovu foruma Pitanja, predlozi, ankete, kritike... piše da tu spadaju sve ostale teme (nevezane uz železnicu). Prosto zaključujem da nisam potreban ovde i da mu samo "bodem oči". Opet se izvinjavam za veliki OT koji sam napravio. Ukoliko vam ja ne bodem oči, mogu ostati ovde.
Re: Beogradski tramvaji
Niko od nas nije "potreban" ovde, ovde smo zato što želimo tu da budemo. Učinilo mi se da smo od slikovnice unapredili forum i počeli da razgovaramo, a vi hoćete da idete. Ne znam ko je moderator i zašto vam briše teme, ali ako se raziđemo, odoh i ja.
Re: Beogradski tramvaji
Nema potrebe, teranje članova sa foruma mi nije bio cilj.
Siemensov tramvaj, linija...

Neki delovi slike su nažalost obrađivani.
Siemensov tramvaj, linija...


Neki delovi slike su nažalost obrađivani.
Poslednja izmena od 661-441 u 04 Jul 2018, 03:47, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Beogradski tramvaji
Kako se beše naziva model ovog tramvaja?
Izvinjavam se ako se o njemu već govorilo.
Izvinjavam se ako se o njemu već govorilo.
- Prikačeni fajlovi
-
- 1334.jpg (66.36 KiB) Pogledano 1470 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta