Nije ova slika sa pruge Obrenovac - Lajkovac, već sa niške. Skobalj, kao službeno mesto nije postojalo a u tom selu bilo je stajalište-pristanište pod nazivom Vraničina.ivanjz napisao:Fotografija iz vremena I svetskog rata. Železnicka stanica Skobalj Y.
Postoje dve stanice sa ovim nazivom, na pruzi Zabrežje - Valjevo i Beograd - Niš.
Čini mi se da se radi o uskom koloseku zbog čega sam je ovde postavio.
http://www.google.com
Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pogledajte 3 i 4 stranu ove teme. Mislim da smo tamo ovo pitanje dosta dobro razrešili.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pogled na železničku stanicu Valjevo 1942.godine.
Levo se vidi deo stanične zgrade, iza ograde je bio mali park pa onda plato sa magacinom.
Levo od magacina je prvi kolosek gde se vršio utovar i istovar robe.
Desno od platoa je bio prvi levi kolosek. Tu se uglavnom vršio istovar uglja, drva, kreča,kamena,peska i ostale rastresite robe.
U to vreme a i kasnije posle rata, ugalj se isključivo prevozio konjskim kolima ( vide se na slici). Odeš u čuvenu kafanu u blizini "Kod šofera", daš kočijašu pare i on ti za izvesno vremedotera ugalj kući.Kasnije dođoše oni čuveni "Tamiči" od 2 tone,
Evo i jedne slike (nije iz Valjeva) kako se vršio istovar uglja u kola :
Levo se vidi deo stanične zgrade, iza ograde je bio mali park pa onda plato sa magacinom.
Levo od magacina je prvi kolosek gde se vršio utovar i istovar robe.
Desno od platoa je bio prvi levi kolosek. Tu se uglavnom vršio istovar uglja, drva, kreča,kamena,peska i ostale rastresite robe.
U to vreme a i kasnije posle rata, ugalj se isključivo prevozio konjskim kolima ( vide se na slici). Odeš u čuvenu kafanu u blizini "Kod šofera", daš kočijašu pare i on ti za izvesno vremedotera ugalj kući.Kasnije dođoše oni čuveni "Tamiči" od 2 tone,
Evo i jedne slike (nije iz Valjeva) kako se vršio istovar uglja u kola :
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pošto se na str. 6 i 7 pisalo o dekoviljskoj vojnoj pruzi Valjevo -Kamenica, ova fotografija iz perioda WW I (arhiv AUT), skoro objavljena, dobro će pristajati i ovde :PECELJ napisao:PECELJ napisao:Vojna pruga Valjevo-Pričević-(Valjevska Kamenica)
Na ovoj temi već je bilo govora o ovoj ratnoj pruzi 600 mm.
Posle zauzimanja cele Srbije od strane Austrougarske, oni su ovu prugu koristili sve do završetka rata. Mislim da su je i produžili do Valjevske Kamenice.
Posle oslobođenja, korišćena je sve do 1922-23.godine, kada je demontirana i sav materijal prebačen u Crnu Goru za izgradnju pruge Podgorica-Donja Plavnica.
Na ovoj karti g.Govedarevića se vidi ucrtana ta pruga :
Evo kako je izgledala dekoviljska pruga :
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Plato za utovar i istovar vagona na železničkoj stanici Valjevo.
Levo od šlatoa je prvi kolosek a desno prvi levi kolosek. Iza na platou je bio magacin.
Levo od šlatoa je prvi kolosek a desno prvi levi kolosek. Iza na platou je bio magacin.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
RASPIS BR.48 šefu stanice Iverak od 10.10.1955.godine :
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Ovo nije dobila samo stanica Iverak nego sve stanice pod upravom ŽTP-a Beograd. Isto su dobili i transportni kontrolori.PECELJ napisao:RASPIS BR.48 šefu stanice Iverak od 10.10.1955.godine :
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Poplave u Obrenovcu između dva svetska rata. Strelicom je naznačena zgrada železničke stanice.
http://www.google.com
Izvor: Politikin Zabavnik.
http://www.google.com
Izvor: Politikin Zabavnik.
- Prikačeni fajlovi
-
- Obrenovac.jpg (128.48 KiB) Pogledano 2949 puta
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Uvek je bilo problema oko izgradnje pruge Valjevo -Loznica, bilo da je uzanog ili normalnog koloseka.
Časopis "Vreme" , oktobar 1927.godine :

Bilo je i ovih varijanti, neposredno pred WWII, da se uzanim kolosekom povežu Čačak sa Valjevom i dalje Loznicom i Tuzlom :
Časopis "Vreme" , oktobar 1927.godine :

Bilo je i ovih varijanti, neposredno pred WWII, da se uzanim kolosekom povežu Čačak sa Valjevom i dalje Loznicom i Tuzlom :
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Časopis " Vreme" 17.oktobar 1928,godine.
Pruga Beograd-Obrenovac puštena je u saobraćaj 30.septembra 1928.godine i povezala postojeće pruge do Valjeva i Sarajeva. Pre toga je morao biti donet novi Red vožnje.
Kao što piše, nastali su silni problemi. Verovatno neusklađenost Reda vožnje sa novom deonicom a možda i još nešto.
Neko će verovatno imati objašnjenje za ovu situaciciju. Tu računam najviše na g.sdz361

Pruga Beograd-Obrenovac puštena je u saobraćaj 30.septembra 1928.godine i povezala postojeće pruge do Valjeva i Sarajeva. Pre toga je morao biti donet novi Red vožnje.
Kao što piše, nastali su silni problemi. Verovatno neusklađenost Reda vožnje sa novom deonicom a možda i još nešto.
Neko će verovatno imati objašnjenje za ovu situaciciju. Tu računam najviše na g.sdz361


Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta