Što se ove fotografije tiče, snimljena je s Brankovog mosta. Ulica je Karađorđeva, a tuda su u to vreme vozili tramvaji 2, 7 i 9. Ja sam stanovao u prvoj zgradi s druge strane mosta, tako da sam imao sve "pod kontrolom". Ipak, "veliki Đuro" ima pantograf, a pantografi su zamenili trole tek na prelazu iz 1976. u 1977. godinu. Ova fotografija je snimljena između 1977. i 1980. godine.661-441 napisao:Trasa linije 2 (ili neke druge) kod Pristaništa.
Fotografija datira iz 1970. godine.
Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (2)
LINIJA 2 (od 1928) Dorćol - Glavna železnička stanica (kružna linija, sa spoljnjim i unutrašnjim krugom: DORĆOL (Centrala) - Cara Dušana - Tadeuška Košćuška - KALEMEGDAN - Pariska - PRISTANIŠTE - Karađorđeva - Brankov most - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Trg bratstva i jedinstva (danas Savski trg) - Nemanjina - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Borisa Kidriča (Beogradska) - PRAVNI FAKULTET - Bulevar revolucije (Bulevar kralja Akesandra) - VUKOV SPOMENIK - Ruzveltova - 27. marta (danas delimično Kraljice Marije) - Džordža Vašingtona - Cara Dušana - DORĆOL (Centrala) i obrnuto.
Saobraćaj su održavali tramvaji BBC i AEG. Izuzetno, kao rezerve su vozili tramvaji PCCII. Zbog uspona kod kalemegdana, na toj liniji vozili su isključivo pouzdani tramvaji i nikad s prikolicama. Kočničari su odmarali desetak minuta na stanici Dorćol (Centrala), a mi strpljivo s njima.
Bojanje tramvaja: dve nijanse zelene (od 1963. godine). Table kod konduktera su bile crne sa belim slovima, Kondukteri su imali još jednu tablu na kojoj je pisalo POPUNJENO, ali su ih retko stavljali, mada su gužve bile svakodnevne. Kondukteri su otvarali i zatvarali srednja i zadnja vrata, a vozači prednja. Jedan signal vozaču od strane konduktera bio je znak za polazak, dva kratka i brza signala znak da momentalno stane, a dva signala sa dužim razmakom znak da treba da stane na sledećoj stanici.
LINIJA 2 (od 1928) Dorćol - Glavna železnička stanica (kružna linija, sa spoljnjim i unutrašnjim krugom: DORĆOL (Centrala) - Cara Dušana - Tadeuška Košćuška - KALEMEGDAN - Pariska - PRISTANIŠTE - Karađorđeva - Brankov most - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Trg bratstva i jedinstva (danas Savski trg) - Nemanjina - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Borisa Kidriča (Beogradska) - PRAVNI FAKULTET - Bulevar revolucije (Bulevar kralja Akesandra) - VUKOV SPOMENIK - Ruzveltova - 27. marta (danas delimično Kraljice Marije) - Džordža Vašingtona - Cara Dušana - DORĆOL (Centrala) i obrnuto.
Saobraćaj su održavali tramvaji BBC i AEG. Izuzetno, kao rezerve su vozili tramvaji PCCII. Zbog uspona kod kalemegdana, na toj liniji vozili su isključivo pouzdani tramvaji i nikad s prikolicama. Kočničari su odmarali desetak minuta na stanici Dorćol (Centrala), a mi strpljivo s njima.
Bojanje tramvaja: dve nijanse zelene (od 1963. godine). Table kod konduktera su bile crne sa belim slovima, Kondukteri su imali još jednu tablu na kojoj je pisalo POPUNJENO, ali su ih retko stavljali, mada su gužve bile svakodnevne. Kondukteri su otvarali i zatvarali srednja i zadnja vrata, a vozači prednja. Jedan signal vozaču od strane konduktera bio je znak za polazak, dva kratka i brza signala znak da momentalno stane, a dva signala sa dužim razmakom znak da treba da stane na sledećoj stanici.
- Prikačeni fajlovi
-
- 08 AEG - 06a - 01.jpg (221.57 KiB) Pogledano 1958 puta
-
- 09 BBC - 13e - 01.jpg (182.55 KiB) Pogledano 1958 puta
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (3)
LINIJA 3: Trg Dimitrija Tucovića (danas Slavija) - Rakovica (od 1947, do tada je vozila do Topčidera): TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Nemanjina - Kneza Miloša - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - Careva ćuprija - Topčiderska pozornica - Železnička stanica Topčider - TOPČIDER (stara okretnica) - Požarevačka železnička rampa - Donji Košutnjak - Industrija motora Rakovica - RAKOVICA.
Od 1962. godine, tramvaj saobraća trasom: TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Nemanjina - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Savska (potom Slobodana Penezića Krcuna, danas ponovo Savska) - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića i dalje starom trasom.
Saobraćaj su primarno održavali tramvaji Breda Đenova prve i druge serije, a vozili su i tramvaji PCC II i Breda 5300. Iz rezerve bi uskočio poneki PCC I. Na Slaviji (na kraju Nemanjine) bio je obilazni kolosek, na kom su se kočničari odmarali kad stignu na krajnju stanicu.
LINIJA 3: Trg Dimitrija Tucovića (danas Slavija) - Rakovica (od 1947, do tada je vozila do Topčidera): TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Nemanjina - Kneza Miloša - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - Careva ćuprija - Topčiderska pozornica - Železnička stanica Topčider - TOPČIDER (stara okretnica) - Požarevačka železnička rampa - Donji Košutnjak - Industrija motora Rakovica - RAKOVICA.
Od 1962. godine, tramvaj saobraća trasom: TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Nemanjina - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Savska (potom Slobodana Penezića Krcuna, danas ponovo Savska) - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića i dalje starom trasom.
Saobraćaj su primarno održavali tramvaji Breda Đenova prve i druge serije, a vozili su i tramvaji PCC II i Breda 5300. Iz rezerve bi uskočio poneki PCC I. Na Slaviji (na kraju Nemanjine) bio je obilazni kolosek, na kom su se kočničari odmarali kad stignu na krajnju stanicu.
- Prikačeni fajlovi
-
- 43 - 02.jpg (159.67 KiB) Pogledano 1958 puta
-
- 60 - 01.jpg (123.8 KiB) Pogledano 1958 puta
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (4)
LINIJA 4 (od 1953, do tada je nosila broj 13, do 1962): NOVO GROBLJE - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidriča (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (danas Slavija) - Nemanjina - Kneza Miloša - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - Podvožnjak - Radnička - ČUKARICA.
Od 1962. do 1967: NOVO GROBLJE - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidriča (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (danas Slavija) - Nemanjina - Savska (potom Slobodana Penezića Krcuna, danas ponovo Savska) - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - Podvožnjak - Radnička - ČUKARICA.
Od 1967. do (oko) 1970: NOVO GROBLJE - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidriča (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (danas Slavija) - Nemanjina - Savska (potom Slobodana Penezića Krcuna, danas ponovo Savska) - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - TOPČIDER (trasom linije 3). Kad je osposobljena okretnica preko puta Sajma, linija je skraćena i nosila je oznaku NOVO GROBLJE - SAJAM.
Saobraćaj su održavali tramvaji Ringhofer. Povremeno su se uključivali i tramvaji AEG i BBC, a od kraja šezdesetih i "mali Đuro). Do ukidanja kraka od Gospodarske mehane do Čukarice, bila je to jedina delimično jednokolosečna pruga, na delu ispod podvožnjaka u Radničkoj ulici.
LINIJA 4 (od 1953, do tada je nosila broj 13, do 1962): NOVO GROBLJE - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidriča (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (danas Slavija) - Nemanjina - Kneza Miloša - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - Podvožnjak - Radnička - ČUKARICA.
Od 1962. do 1967: NOVO GROBLJE - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidriča (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (danas Slavija) - Nemanjina - Savska (potom Slobodana Penezića Krcuna, danas ponovo Savska) - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - Podvožnjak - Radnička - ČUKARICA.
Od 1967. do (oko) 1970: NOVO GROBLJE - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidriča (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (danas Slavija) - Nemanjina - Savska (potom Slobodana Penezića Krcuna, danas ponovo Savska) - MOSTAR - Bulevar vojvode Mišića - SAJAM - Gospodarska mehana - TOPČIDER (trasom linije 3). Kad je osposobljena okretnica preko puta Sajma, linija je skraćena i nosila je oznaku NOVO GROBLJE - SAJAM.
Saobraćaj su održavali tramvaji Ringhofer. Povremeno su se uključivali i tramvaji AEG i BBC, a od kraja šezdesetih i "mali Đuro). Do ukidanja kraka od Gospodarske mehane do Čukarice, bila je to jedina delimično jednokolosečna pruga, na delu ispod podvožnjaka u Radničkoj ulici.
- Prikačeni fajlovi
-
- 100 - 11.jpg (55.61 KiB) Pogledano 1958 puta
-
- 08 AEG - 06a - 02.jpg (168.34 KiB) Pogledano 1958 puta
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (6)
LINIJA 6 (izmeštena 1947. godine iz centra na Tašmajdanski park i produžena od Cvetkove mehane do Radioindustrije: TAŠMAJDAN - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - VUKOV SPOMENIK - ĐERAM PIJACA - CVETKOVA MEHANA - RADIOINDUSTRIJA. Kasnije je oznaka promenjena u TAŠMAJDAN - SMEDEREVSKI PUT, mada je okretnica ostala na istom mestu.
Saobraćaj su održavali tramvaji "Ringhofer" i "Goša" (uskakali su i BBC), a potom (od 1965-1966) "Đuro Đaković" model 101 ("mali Đuro"). "Šestica" je bila kuriozitetna linija po tome što joj je cela trasa stala u jednu ulicu.
LINIJA 6 (izmeštena 1947. godine iz centra na Tašmajdanski park i produžena od Cvetkove mehane do Radioindustrije: TAŠMAJDAN - Bulevar revolucije (danas Bulevar Kralja Aleksandra) - VUKOV SPOMENIK - ĐERAM PIJACA - CVETKOVA MEHANA - RADIOINDUSTRIJA. Kasnije je oznaka promenjena u TAŠMAJDAN - SMEDEREVSKI PUT, mada je okretnica ostala na istom mestu.
Saobraćaj su održavali tramvaji "Ringhofer" i "Goša" (uskakali su i BBC), a potom (od 1965-1966) "Đuro Đaković" model 101 ("mali Đuro"). "Šestica" je bila kuriozitetna linija po tome što joj je cela trasa stala u jednu ulicu.
- Prikačeni fajlovi
-
- 104 - 11a.jpg (223.29 KiB) Pogledano 1958 puta
-
- 209 - 01.jpg (150.96 KiB) Pogledano 1958 puta
-
- 64 - 01.jpg (229.41 KiB) Pogledano 1958 puta
Re: Beogradski tramvaji
Невероватно је колико се лажи поставља по интернету. Слику сам нашао на неком сајту и пише да датира из 1970. године.Vesa napisao:Što se ove fotografije tiče, snimljena je s Brankovog mosta. Ulica je Karađorđeva, a tuda su u to vreme vozili tramvaji 2, 7 i 9. Ja sam stanovao u prvoj zgradi s druge strane mosta, tako da sam imao sve "pod kontrolom". Ipak, "veliki Đuro" ima pantograf, a pantografi su zamenili trole tek na prelazu iz 1976. u 1977. godinu. Ova fotografija je snimljena između 1977. i 1980. godine.661-441 napisao:Trasa linije 2 (ili neke druge) kod Pristaništa.
Fotografija datira iz 1970. godine.
Re: Beogradski tramvaji
Znam. Zato i pokušavam da ispravim koliko mogu. Bar da se na nekom ovakvom forumu greške ne prepisuju. Nadam se da će i ova mala enciklopedija šezdesetih doprineti boljem snalaženju.
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (7)
LINIJA 7 (od 1953. godine): PRISTANIŠTE - Karađorđeva - BRANKOV MOST - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Trg bratstva i jedinstva (danas Savski trg) - Nemanjina - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Borisa Kidriča (Beogradska) - PRAVNI FAKULTET - Bulevar revolucije (Bulevar kralja Akesandra) - VUKOV SPOMENIK - ĐERAM PIJACA - CVETKOVA MEHANA - RADIOINDUSTRIJA. Kasnije je oznaka promenjena u PRISTANIŠTE - SMEDEREVSKI PUT.
Saobraćaj su uglavnom održavali tramvaji Brod/Jasenica (isti model napravljen u dve fabrike), koje poznajemo još i po nazivima BBC II i Škoda II, u zavisnoti od toga čiju su elektroopremu imali. Kao ispomoć uskakali su Ringhoferi, ali i Brede 5300.
LINIJA 7 (od 1953. godine): PRISTANIŠTE - Karađorđeva - BRANKOV MOST - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Trg bratstva i jedinstva (danas Savski trg) - Nemanjina - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Borisa Kidriča (Beogradska) - PRAVNI FAKULTET - Bulevar revolucije (Bulevar kralja Akesandra) - VUKOV SPOMENIK - ĐERAM PIJACA - CVETKOVA MEHANA - RADIOINDUSTRIJA. Kasnije je oznaka promenjena u PRISTANIŠTE - SMEDEREVSKI PUT.
Saobraćaj su uglavnom održavali tramvaji Brod/Jasenica (isti model napravljen u dve fabrike), koje poznajemo još i po nazivima BBC II i Škoda II, u zavisnoti od toga čiju su elektroopremu imali. Kao ispomoć uskakali su Ringhoferi, ali i Brede 5300.
- Prikačeni fajlovi
-
- 11 Jasenica - 31e - 02.jpg (222.45 KiB) Pogledano 1933 puta
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (9)
LINIJA 9 (od 1953. godine): PRISTANIŠTE - Karađorđeva - BRANKOV MOST - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Trg bratstva i jedinstva (danas Savski trg) - Nemanjina - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Bulevar JNA (Bulevar oslobođenja) - AUTOKOMANDA - Vojvode Stepe - VOŽDOVAC.
Saobraćaj je održavan tramvajima PCC I i II i Breda 5300.
LINIJA 9 (od 1953. godine): PRISTANIŠTE - Karađorđeva - BRANKOV MOST - GLAVNA ŽELEZNIČKA STANICA - Trg bratstva i jedinstva (danas Savski trg) - Nemanjina - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Bulevar JNA (Bulevar oslobođenja) - AUTOKOMANDA - Vojvode Stepe - VOŽDOVAC.
Saobraćaj je održavan tramvajima PCC I i II i Breda 5300.
- Prikačeni fajlovi
-
- 16 PCC 7000 - 04a.jpg (235.45 KiB) Pogledano 1932 puta
-
- 137b - 01.jpg (245.88 KiB) Pogledano 1932 puta
-
- 56 - 01.jpg (231 KiB) Pogledano 1932 puta
Re: Beogradski tramvaji
Tramvajske linije u Beogradu tokom šezdesetih godina dvadesetog veka (10)
LINIJA 10 (mislim da u ovom obliku postoji od 1947. godine, ali nisam siguran): DORĆOL (Centrala) - Cara Dušana - Džordža Vašingtona - 27. marta (danas jednim delom Kraljice Marije) - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar kralja Aleksandra - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidrića (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Bulevar JNA (Bulevar oslobođenja) - AUTOKOMANDA - Vojvode Stepe - VOŽDOVAC.
Saobraćaj je održavan tramvajima PCC I i PCC II. "Desetka" je jedina beogradska linija kojoj je terminus bio na trianglu.
LINIJA 10 (mislim da u ovom obliku postoji od 1947. godine, ali nisam siguran): DORĆOL (Centrala) - Cara Dušana - Džordža Vašingtona - 27. marta (danas jednim delom Kraljice Marije) - Ruzveltova - VUKOV SPOMENIK - Bulevar revolucije (danas Bulevar kralja Aleksandra - PRAVNI FAKULTET - Borisa Kidrića (danas Beogradska) - TRG DIMITRIJA TUCOVIĆA (Slavija) - Bulevar JNA (Bulevar oslobođenja) - AUTOKOMANDA - Vojvode Stepe - VOŽDOVAC.
Saobraćaj je održavan tramvajima PCC I i PCC II. "Desetka" je jedina beogradska linija kojoj je terminus bio na trianglu.
- Prikačeni fajlovi
-
- 16 PCC 7000 - 04a.jpg (235.45 KiB) Pogledano 1931 put
-
- 125b - 01a.jpg (242 KiB) Pogledano 1931 put
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 4 gosta