Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Pogkedajte GRAF, pa ćete videti da je 3 kolosek prolazni (ka Uskoplju) a 2 kolosek je za Nikšić.

U Catatu je 2 kolosek prolazni. :D

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Ostajem kod ispravke da je točan navod ispod slike Cavtat. I Cavtat i Hum su preko puta stanične zgrade imali brda kao i brda u pozadini prema zapadu. Ali Hum nije imao tako blizu kao Cavtat brdo preko puta stanice. Na Humu je još kolosijeka bilo. Na slici je brdo blizu staničoj zgradi. Cavtat je imao brdo u pozadini što se na stranici 24 ove teme najbolje vidi na prvoj slici (Vlak se spušta prema Cavtatu i uskoro će u stanicu. Lokomotiva prolazi pored signalne oznake "Početak potiskivanja").

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Pronađoš i ovo na sajtu "Železnička pruga Gabela - Zelenika" :

http://www.wikiwand.com/hr/%C5%BDeljezn ... 3_Zelenika
Hum.jpg
Hum.jpg (162.45 KiB) Pogledano 2335 puta
Sad da li je ovo pouzdano, teško je reći ?

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

ovo brdo pozadi stanice izgleda ovako malo oštrije:

Slika

pozdrav
Darko

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od sdz361 »

mali.paja me uputio na ovu temu. Moje mišljenje je da je na ovoj slici stanica Hum. I na prvi pogled mi stanica na slici izgleda suviše "prostrana" za Cavtat. Cavtat, iako nije bio mala stanica, je u odnosu na Hum ipak nekako "stešnjen".

Međutim glavni argiment je sledeći. Na stanici se vidi da je stanica dobro osvetljena, na peronskom prostoru između 2 i 3 koloseka se nalazi niz svetiljki, a i u pozadini u pravcu magacina (tj. otvorenih vagona koji stoje) se vide takođe neki stubovi, najverovatnije dodatnih svetiljki (za neku drugu namenu su suviše visoki). Ovakve rasvete je bilo samo na velikim stanicama, uključujući Hum. U stanicama ranga Cavtata nije bilo takvog osvetljenja već samo par svetiljki ispred vestibila, tj prostra između zgrade i prvog koloseka. Ovo sam proverio na dostupnim slikama i dokumentima i svi potvrđuju ovo. Čak u zadnjem dokumentu iz 1960. godine se navodi da su između Gabele samo stanice Hum i Uskoplje noću osvetljene, dok za Cavtat to ne piše.

Drugi argument je sledeći. Vidi se da je ovaj voz zaustavljen za duže vreme, mnoga vrata na vagonima su otvorena, oficiri se nonšalantno šetkaju pored voza. Pošto je ovo specijal komande Armije koji nestaje tek tako, mislim da je legenda tačna i da je voz zaustavljen zbog pauze za doručak. Ne vidim drugi razlog za to, sigurno ne čeka ukrštavnje sa nekim tertenim vozom ili ulazak putnika, a ni promenu lokomotiva i sl. A ako je u pitanju obedovanje onda opet može da se radi samo o Humu jer je jedino ta stanica imala restoraciju. U relativno maloj staničnoj zgardi u Cavtatu bi to bilo nemoguće organizovati, niti tamo ima kuhinje.

I na kraju treći argument. Kao što je u nekim člancima o I sv. ratu već pisano predeo oko Mihanića i Cavtata je jedini koji je izložen dejistvu neprijateljske flote. Sigurno nikom ne bi palo na pamet da voz sa komandom armije od cele bezbedne pruge zaustavlja na duže baš na jedinom delu na kome postoji opasnost od protivnika.

Dakle moje mišljenje je da je ovo ipak Hum.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Cavtat je u zavjetrini, točnije ispod brda tako da je bio zaštićen od ratnog djlovanja sa mora. U Cavtatu se nalazi i vodonapojnik tako da se vlak i radi toga trebao duže zadržavati jer su 2 lokomotive trebale vodu uzeti.

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

pa stvarno ima pozadi stanice Hum brdo...

Slika

Slika

Ima li ko bolju fotografiju brda pozadi stanice, fotografirano iz stanice Hum ?

Da vidimo i usporedimo sa ovom:

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

ovo je brdo pozadi stanice Hum...

https://www.google.si/maps/place/Hum,+B ... 18.1843756


pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Doček prestolonaslednika Austro-ugarske Franca Ferdinanda na stanici Mostar 25.06.1914.g. :
Франц Фердинанд стиже у Mostar 1914..jpg
Франц Фердинанд стиже у Mostar 1914..jpg (108.5 KiB) Pogledano 2593 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Na sajtu g.S.Ignjatovića pojavila se ova fotografija ali nije naznačeno koja je stanica?
Gledajući u GRAF pruge Čapljina-Hum mislim daje u pitanju stanica Hutovo. Odgovara i okolina. Molim za potvrdu.
DMU_802_Gabela-2.jpg
DMU_802_Gabela-2.jpg (152.4 KiB) Pogledano 2571 put
Hutovo_Station_1973_Jim-Horsford_820A_zps399ec307.jpg
Hutovo_Station_1973_Jim-Horsford_820A_zps399ec307.jpg (214.98 KiB) Pogledano 2571 put

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta