Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ostajem kod ispravke da je točan navod ispod slike Cavtat. I Cavtat i Hum su preko puta stanične zgrade imali brda kao i brda u pozadini prema zapadu. Ali Hum nije imao tako blizu kao Cavtat brdo preko puta stanice. Na Humu je još kolosijeka bilo. Na slici je brdo blizu staničoj zgradi. Cavtat je imao brdo u pozadini što se na stranici 24 ove teme najbolje vidi na prvoj slici (Vlak se spušta prema Cavtatu i uskoro će u stanicu. Lokomotiva prolazi pored signalne oznake "Početak potiskivanja").
mali.paja me uputio na ovu temu. Moje mišljenje je da je na ovoj slici stanica Hum. I na prvi pogled mi stanica na slici izgleda suviše "prostrana" za Cavtat. Cavtat, iako nije bio mala stanica, je u odnosu na Hum ipak nekako "stešnjen".
Međutim glavni argiment je sledeći. Na stanici se vidi da je stanica dobro osvetljena, na peronskom prostoru između 2 i 3 koloseka se nalazi niz svetiljki, a i u pozadini u pravcu magacina (tj. otvorenih vagona koji stoje) se vide takođe neki stubovi, najverovatnije dodatnih svetiljki (za neku drugu namenu su suviše visoki). Ovakve rasvete je bilo samo na velikim stanicama, uključujući Hum. U stanicama ranga Cavtata nije bilo takvog osvetljenja već samo par svetiljki ispred vestibila, tj prostra između zgrade i prvog koloseka. Ovo sam proverio na dostupnim slikama i dokumentima i svi potvrđuju ovo. Čak u zadnjem dokumentu iz 1960. godine se navodi da su između Gabele samo stanice Hum i Uskoplje noću osvetljene, dok za Cavtat to ne piše.
Drugi argument je sledeći. Vidi se da je ovaj voz zaustavljen za duže vreme, mnoga vrata na vagonima su otvorena, oficiri se nonšalantno šetkaju pored voza. Pošto je ovo specijal komande Armije koji nestaje tek tako, mislim da je legenda tačna i da je voz zaustavljen zbog pauze za doručak. Ne vidim drugi razlog za to, sigurno ne čeka ukrštavnje sa nekim tertenim vozom ili ulazak putnika, a ni promenu lokomotiva i sl. A ako je u pitanju obedovanje onda opet može da se radi samo o Humu jer je jedino ta stanica imala restoraciju. U relativno maloj staničnoj zgardi u Cavtatu bi to bilo nemoguće organizovati, niti tamo ima kuhinje.
I na kraju treći argument. Kao što je u nekim člancima o I sv. ratu već pisano predeo oko Mihanića i Cavtata je jedini koji je izložen dejistvu neprijateljske flote. Sigurno nikom ne bi palo na pamet da voz sa komandom armije od cele bezbedne pruge zaustavlja na duže baš na jedinom delu na kome postoji opasnost od protivnika.
Cavtat je u zavjetrini, točnije ispod brda tako da je bio zaštićen od ratnog djlovanja sa mora. U Cavtatu se nalazi i vodonapojnik tako da se vlak i radi toga trebao duže zadržavati jer su 2 lokomotive trebale vodu uzeti.
Na sajtu g.S.Ignjatovića pojavila se ova fotografija ali nije naznačeno koja je stanica?
Gledajući u GRAF pruge Čapljina-Hum mislim daje u pitanju stanica Hutovo. Odgovara i okolina. Molim za potvrdu.
DMU_802_Gabela-2.jpg (152.4 KiB) Pogledano 2573 puta
Hutovo_Station_1973_Jim-Horsford_820A_zps399ec307.jpg (214.98 KiB) Pogledano 2573 puta