Početkom 1911. godine organizovana je gradnja pruge Čačak – Gornji Milanovac- Lajkovac-Obrenovac-Beograd.
Radovi na ovoj pruzi izvođeni su i u toku samog rata jer je ova pruga s vojnostrategiskog gledišta bila vrlo važna
i Srbima i Austrougarima. Austrijanci su na brzinu pred sam kraj rata završili izgradnju pruge. Međutim zbog
klizavog terena i nestručnih radova, posle petnaestog voza pruga je skliznula a voz se survao u dolinu.
Za opravku pruga koje su u ratu porušene direkcija za građenje obrazovala je 15. januara 1920. godine šesnaest
sekcija za opravku pruga, od kojih su dve bile i u našem kraju : Valjevo – Zabrežje i Gornji Milanovac – Lajkovac.
Saniranje nasipa „ Pepeljevac“, 20 avgusta 1921. godine:

Definitivna popravka gornjeg nasipa putem vijadukta , 20.10.1921 godine.

Rekonstrukcija deonice pruge Lajkovac – Gornji Milanovac kod Velije 1921 godine:

Rekonstrukcija deonice pruge Lajkovac – Gornji Milanovac, nepoznata lokacija 1921. godine:

Ljutovnica: stanična zgrada, improvizovana vodostanica i rampa za ugalj, septembar 1921. godine:

Provizorna vodostanica gornjomilanovačke ložionice na Despotovici, 29. novembar 1921. godine :

*) Dr Milan Grujić : „Uzana lajkovačka pruga“
http://www.google.com