Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Odgovori
Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Preko mog prijatelja iz Poreča, pokušat ću izmolit od Kocijančića arhivsku sliku stanice Rakotule
železocestnik napisao:Umjesto freski treba je staviti fotografije iz bečkog muzeja....

pozdrav
Darko

Zvižduk lokomotive, putnici smješteni na svojim sjedalima, strojovođa namješta kapu i vlakić Parenzane može krenuti sa stanice u Vižinadi.
Nekadašnjom trasom ove uskotračne pruge, na dionici od Vižinade do Motovuna, opet zviždi i škripi vlakić. Nije to ona teška željezna lokomotiva, već moderan turistički vlakić koji turiste i sve znatiželjnike upoznaje s ljepotama središnje Istre, ali i njenom gastronomskom ponudom.
Sve je to Parenzana Train - novost u turističkoj ponudi Istre, koju je osmislila, realizirala i financira tvrtka Parenzana iz Poreča koju vodi Dorijano Kocijančić. Projekt je dobio podršku Istarske županije i općina Grožnjan, Oprtalj, Karojba i Vižinada.
Prvi dio projekta su izleti na relaciji Vižinada - Motovun i obrnuto, nazvani Put Velog Jože. Zainteresirani mogu izabrati između četiriju vožnji dnevno, koje uključuju polazak iz Vižinade uz piće dobrodošlice, zaustavljanje na stanici u Rakotulama od oko 50 minuta, gdje se putnici okrijepe istarskim pršutom, uljem, vinima i ostalim delicijama domaćina iz agroturizma Tikel, razgledavaju s vidikovca ili se slikaju s nekom od domaćih životinja iz mini zoološkog vrta. Nakon toga put se nastavlja do Motovuna i zatim bez stajanja natrag.
Na ruti prometuju dva vlakića s po 60 mjesta, a njima se mogu voziti i osobe s invaliditetom. Na ovoj trasi posebno su zanimljivi vijadukt Sabadin te tunel Motovun, a dogodine se planira urediti i potez Grožnjan - Livade pod nazivom Put tartufa te Buje - Savudrija kao Put muškata.

- Biciklisti su jedna priča, motoristi druga, a mi smo išli na jedno kolektivno druženje, izlet za cijelu obitelj i tako došli do ovog cjelogodišnjeg programa na Parenzani, koji pruža pogled u unutrašnjost Istre. Uključili smo i turistički dio, s razgledavanjima mjesta, posjetima agroturističkim domaćinstvima.
U ovoj prvoj fazi uključili smo šest vinara, tri agroturizma, po jednog tartufara i restoran-hotel kao fakultativne izbore, kaže Dragica Ćubelić iz tvrtke Parenzana te dodaje da je zaposleno desetak ljudi.
Prikačeni fajlovi
Sabadin.jpg
Sabadin.jpg (67.2 KiB) Pogledano 1846 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Raccotole = Rakotule bilo je stajalište sa tipskom zgradom 7x8 m na km: 96.95002.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,
Jaguar napisao:
Ali, čim pruga prijeđe Dragonju, "odmakne" se od obale i "zađe" u "morlačku divljinu", nastaju problemi i fotografije su "pod zlato".

Još jednom molim da železocestnik pogleda ima li u knjizi podatka o nekom mostu duljine 11.3 m na km 82 (+/- 3), te ima li slike viadukta na km 94.2 ili na km 98.6?
Kod Rosellija su zapisani mostovi preko 20 metara! Iznimka je samo jedna: most preko Rosandre na km 8.41224 u dužini 8 metara :(

Viadukt na km: 94.25740 je viadukt Chervaro = Krvar u dužini 39,90 m, na visini 15 metara i u radiju 90 metara.

Viadukt na km: 98.62072 je viadukt S. Vitale = Vital u dužini 63,96 m, na visini 20 m i u radiju 80 m.

Starih fotografija tih viadukta kod Rosellija nema :(

U stvari ima jedna fotografija viadukta Chervaro = Krvar, ali nema podataka, kada je snimljen, pa neznam, dali važi Slika

Slika

pozdrav
Darko

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

železocestnik napisao:
U stvari ima jedna fotografija viadukta Chervaro = Krvar, ali nema podataka, kada je snimljen, pa neznam, dali važi
Viadukt Krvar je duljine 40 m (onaj stručnjak je na wikipedia napisao "Kvar" i da je dug 94 m) i visok 15 m, na km 94.2, na polovinu puta, između stanica Karojba i Rakotule.


Ima li Roselli položajni nacrt stanice Poreč, da ocijenimo, vidi li se ta stanica na ovoj fotografiji Poreča iz 1927. godine?

Zvonik legendarne bazilike Eufrasiana jasno vidim, a uz desni rub fotografije jest "nešto".
Prikačeni fajlovi
Porec.1927.jpg
Porec.1927.jpg (142.08 KiB) Pogledano 1828 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

železocestnik napisao:
Starih fotografija tih viadukta kod Rosellija nema
Ja sam pronačao fotografije viadukta "Oprtalj" i onog mosta, koji bi mogao biti "Livade" ("od oka" bi mogao biti duljine 11.3 m).

Siguran sam da su te fotografije, i ova fotografija viadukta "Krvar", nastale u istoj seriji fotografiranja, što znači da se fotografija viadukta "Krvar" uvažuje i ta fotografija je "pokrila" prazninu.

Fotografija viadukta "Krvar", u dovoljnoj mjeri nadomješta nedostatak fotografija najbližih mu stanica: Rakotule i Karojba, koje su bile jako važne u jezičnoj borbi.

Prema odluci komisije za puštanje dionice Buje - Poreč u promet, "Karojba" i "Rakotule" je trebalo pisati isključivo na hrvatskom jeziku. Treba li objasniti razlog zbog čega su natpisi naziva stanica "Karojba" i "Rakotule" trebali biti istaknuti (na staničnim zgradama) isključivo na hrvatskom jeziku?

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Ja ne vidim ništa na ovoj fotografiji.

Nema nešto bolje na

Slika

iz hrvatske wikipedije:
World Wide Web (skraćeno WWW, W3, ili samo Web, naziv dolazi iz engleskog jezika a može se prevesti kao 'svjetska mreža'; u engleskom riječ web ima značenje razgranate i isprepletene mreže poput paučine) je jedna od najkorištenijih usluga Interneta koja omogućava dohvaćanje hipertekstualnih dokumenata. Dokumenti mogu sadržavati tekst, slike i multimedijalne sadržaje a međusobno su povezani tzv. hiperlinkovima. Za dohvaćanje i prikaz sadržaja koriste se računalni programi koji se nazivaju web-preglednici.


Ono o jezicima (slovenski, hrvatski): šta je sve trebalo, pa nije...

Obečanje, ludom radovanje...
Austo-ugarskoj monarhiji bilo je najlakše nešto obečati...
Pa ništa ne košta ;)

pozdrav
Darko

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Na ovoj karti, prije izgradnje željezničke pruge "Parenzana". vide se glavni istarski drumovi
Prikačeni fajlovi
prije.Parenzana.jpg
prije.Parenzana.jpg (200.3 KiB) Pogledano 1815 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Sečovlje se nalazi uz desnu stranu prirodnog toka rijeke Dragonja.

PITANJE:

Po čemu se vidi da je fotografija nastala prije izgradnje pruge Trst - Buje?
Prikačeni fajlovi
Secovlje.jpg
Secovlje.jpg (151.33 KiB) Pogledano 1812 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

železocestnik napisao:Ja ne vidim ništa na ovoj fotografiji.


Ono o jezicima (slovenski, hrvatski): šta je sve trebalo, pa nije...

Austo-ugarskoj monarhiji bilo je najlakše nešto obečati...
Vratit ću se na jezične probleme, s tim da odmah naglašavam kako su Slovenci i Hrvati bili u sličnim nevoljama u Kvarneru, Istri, Krasu, Beneškoj, Koruškoj, ... za vrijeme austijanske, odnosno talijanske uprave, ali sa vrlo različitim ishodima.

Ima li Roselli nacrt ili skicu stanice Poreč?

U svakom slučaju, možete li priložiti sve nedostajuće skuce trase? Ja sam bio priložio 4 dijela (Trst - Semedella), a Vi 1 dio (Sečovlje).

Ako Vam nije teško, priložiti ostalih desetak, s tim da počnete od Poreča?

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Što Rosselli kaže za lokaciju?

Ovo je lokomotiva iz serije "P", ali me buni ono "20".

Ne nailazim da je lokomotiva "P-20" vozila po "Parenzani"
Prikačeni fajlovi
lokacij.jpg
lokacij.jpg (128.44 KiB) Pogledano 1788 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju