Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Odgovori
Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Re:Parenzana ili TPC Trieste – Capodistria - Parenzo

Post od Jaguar »

Jaguar napisao:
železocestnik napisao:Pozdravljeni,

najprije je potrebno da se ustanovi, kako se je zvala prva stanica Trst na prugi Trst-Poreč

Odkada je bila željeznička polazna stanica Trst - Sv. Andrej/Triest-Sant Andrea za prugu Trst-Hrpelje i Trst-Poreč, nikad se nije zvala Campomarzio Ili Campomarzio vecchio

Ovu grešku uradio je Roberto Rovelli sa kolegama. Tako je greška i ušla na ovaj forum.

Nadam se, da će se od sada dalje upotrebljavati tačni naziv željezničke stanice na forumu.


pozdrav
Darko

U potpunosti se slažem, pa molim administratora da, kad je već objedinio dvije teme, da naslov malo preinači, tako da glasi:

Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo).
I ja ponavljam molbu administratoru da postojeći naslov, korigira, tako da glasi:

Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Parenzana ili TPC Trieste – Capodistria - Parenzo

Post od Jaguar »

Zahvaljujem se administratoru na korekciji naslova teme, baš onako, kako je železocestnik opravdano i argumentirano tražio
železocestnik napisao: Spreman sam, da pomognem, da ova strana dobije neki sistematski pregled, dakle od početka, kako je bila izgrađena pruga od Trsta pa dalje.
Kad se kaže: danas je stanica Trst, dodaju se fotografije i podaci za Trst.
Ja, usput, samo molim železocestnika da, ako mu nije problem, s "nizanjem" stanica krene od Poreča, i to iz jednog pragmatičnog razloga.

Krene li se, naime, od Poreča, mi već sa sljedećom stanicom (Nova Vas) "zalazimo" u esencijalni sektor ove pruge (km 61 - km 116).

Bude li se išlo od Trsta, predugo će nam trebati da dođemo do esencijalne zone, jer se još "šlepamo" na "- 1" kilometru.
Prikačeni fajlovi
Kilometraza.jpg
Kilometraza.jpg (137.89 KiB) Pogledano 1990 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

pošto su se snašle dvije teme u jednoj, potrebno je sada "dopuniti" fotografije, skinute sa internetskih stranica, na kojima možda i ne piše, kde i kada su snimljene fotografije ili se je možda nagađalo, što bi moglo biti i možda i neke netačne stvari. Bit će možda i novih podataka, ako zatreba...


Ali najprije "popravci" od kraja do početka. Mene su učili još od malena, da treba sve raditi po redu, "po vrsti kot so hiše v Trsti/po redu,kako stoje kuče u Trstu"...

Dopune i popravke ću počet od strane 14 prema strani 1 ove sada "udružene teme". Da li ima na tom stranama ponešto iz "esencijalne zone/sektora" zasad Slika

Ja ću ići ovako post per post natrag od stranice 14 prema početku zbog toga, što se poslednjih postova više sjećam. Treba znati, da sam več Slika

U glavnom će biti dodatki od velikog stručnjaka za ovu prugu Giulia Roselli-ja. Ako neće biti dopune od njega, posebno ću napisati, ko je autor.


Možda malo bolja resolucija stanice Vižinada/Visinada...

Slika

Fotografija stanice Vižinada i vlaka sa lokomotivom U 20 je iz 1914. godine. Posebno je potrebno naglasiti, da je sa strane stanice napis u italijanskom i hrvatskom jeziku. Pitanje je još uvjek, kako je bilo za vrijeme otvorenja pruge.


Stanica Vižinada "en face"...

Slika

Ova fotografija je iz 1903. godine. Na frontalnoj fasadi bile su oznake stanica samo na italijanskom jeziku.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,
Jaguar napisao:Trieste, Campomarzio.

Slika

Čini mi se da ovaj čovjek stoji između dva uska kolosijeka

Da potvrdimo, šta se čini Jaguaru, trebamo malo bolju resoluciju ove fotografije...

Slika

Željezničar stoji kod kretnice br.1 za uskotračnu željeznicu za Poreč. Postoji već i remiza (za čovjekom) i postavljačnica (desno).

Tačno se vidi 4 normalna kolosjeka, koji ulaze u stanicu državne željeznice Trst (Triest k.k.StB/Campo Marzio ?), a jedan kolosjek ide pored nadstrešnice (ovaj za Poreč), a druga dva uskotračna idu u skladišta.

Ovdje imamo situaciju kolosjeka 1906. godine (sa foruma ferrovie.it, stavio: pamwagner47):

Slika


Imamo i fotografiju iz 1906. godine, kad je završavala izgradnja stanice...

Slika

Ovdje 4 kolosjeka ulazi u stanicu. Kolosjek lijevo od ovih (na drugi strani nadstrešnice) je uskotračni za Parenzanu.


Dakle, možemo potvrditi, da se je Jaguaru tačno činilo, da "onaj čovjek stoji između dva uska kolosijeka." Slika


pozdrav
Darko

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Mogu prihvatiti da je lokomotiva "U-20" u Vižinadi snimljena za vrijeme austrijanske uprave (možda baš 1914.):
železocestnik napisao:
Fotografija stanice Vižinada i vlaka sa lokomotivom U 20 je iz 1914. godine. Posebno je potrebno naglasiti, da je sa strane stanice napis u italijanskom i hrvatskom jeziku. Pitanje je još uvjek, kako je bilo za vrijeme otvorenja pruge.
Za sada, ne mogu prihvatiti da je stanica Vižinada snimljena "en face", za vrijeme austrijanske uprave (navodno 1903.):
železocestnik napisao:
Stanica Vižinada "en face".


Ova fotografija je iz 1903. godine. Na frontalnoj fasadi bile su oznake stanica samo na italijanskom jeziku.
Austrija je bila pravno uređena država, a o jezičnom dijelu odluke komisije o odobrenju puštanja u promet, piše prof. Ivan Zupanc:
Ivan Zupanc napisao:
Još dok su radovi na pruzi bili u tijeku, namjera Austrijske vlade bila je da se na željezničkim postajama postave dvojezični natpisi. Na temelju uputa Ministarstva željeznica, odluka komisije koja je odobrila puštanje u promet dijela pruge Buje - Poreč bila je da jedino postaje u Karojbi i Rakotulama imaju ploče na pročelju željezničke postaje sa hrvatskim nazivom. Ostali natpisi trebali su biti dvojezični i to tako da hrvatski naziv prethodi talijanskom.

Prikačeni fajlovi
Morlakea.jpg
Morlakea.jpg (48.28 KiB) Pogledano 1973 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Na "wikipedia" (prilog 1) izostavljen je "Brücke über Wasser (+ zwei weitere Größen)" na ušću Osapske reke, koji je "spajao" Istru s "ostatkom" Evrope.

Ne znam kolika točna duljina tog važnog željezničkog mosta je bila, ali prema fotografiji (prilog 2) mogu, onako "od oka" procijeniti "15 metara", te da se nalazio na "km 10.5" (prilog 3), pa ću, ako se "forumaši" slažu, s takvim podacima pokušat intervenirat u glupavu "wikipedia"
Prikačeni fajlovi
nedostaje.MOST.Ospo.jpg
nedostaje.MOST.Ospo.jpg (212.38 KiB) Pogledano 1966 puta
Farnei.jpg
Farnei.jpg (79.67 KiB) Pogledano 1966 puta
od.5.do.12.jpg
od.5.do.12.jpg (243.45 KiB) Pogledano 1966 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Zapravo, na fotografiji u 2. prilogu prethodnog posta, vide se 2 željeznička mosta na "deltastom" ušću Osapske reke.

Između već spomenutog mosta [duljine (otprilike) 15 metara, na (otprilike) km 10.5] i punte di Stramare (3. prilog prethodnog posta), na (otprilike) km 10.2, vidi se još jedan željeznički "Brücke über Wasser (+ zwei weitere Größen)", koji je ispušten u nepouzdanoj "wikipedia".
Prikačeni fajlovi
oznake.jpg
oznake.jpg (139.03 KiB) Pogledano 1960 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,
Jaguar napisao:Zapravo, na fotografiji u 2. prilogu prethodnog posta, vide se 2 željeznička mosta na "deltastom" ušću Osapske reke.

Između već spomenutog mosta [duljine (otprilike) 15 metara, na (otprilike) km 10.5] i punte di Stramare (3. prilog prethodnog posta), na (otprilike) km 10.2, vidi se još jedan željeznički "Brücke über Wasser (+ zwei weitere Größen)", koji je ispušten u nepouzdanoj "wikipedia".
Tačan podatak za most preko Rio Ospo/Osapska reka:

na kilometru: 10.39570

dužina: 25,0 m

pozdrav
Darko

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Hvala za precizne podatke o jednom željezničkom mostu (od dva željeznička mosta) na ušću Osapske reke:
železocestnik napisao: Tačan podatak za most preko Rio Ospo/Osapska reka:[/b]

na kilometru: 10.39570

dužina: 25,0 m
Kao što se vidi, moja procjena duljine mosta, preko glavnog toka rijeke Ospo, bila je sasvim OK.

Preostalo je saznati podatke za most preko rukavca na ušću te rijeke.

Ako železocestnik ima grafikon cijele pruge, molim da ga postavi kako bih mogao (na temelju broja kolosijeka) identificirati (ili eliminirati) lokacije fotografiranih staničnih zgrada.

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Napokon sam pronašao fotografiju, sa stajalištem Semedella u središnjem planu!
Prikačeni fajlovi
fermata.Semedella.jpg
fermata.Semedella.jpg (116.44 KiB) Pogledano 1951 put

Odgovori

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost