Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Velika pomoć, želelocestnik!
Pretražujući stare fotografije u onom članku o Izoli, naišao sam na natpis ispod ranije fitografije (prilog 1), za koju sam se mučio da je lociram. Ako je suditi po natpisu, ispalo bi da se radi o lokaciji "Giusterna" (skica u 2. prilogu), malo zapadno u odnosu na one čemprese kod crkve, pokraj stajališta "Semedella".
Pretražujući stare fotografije u onom članku o Izoli, naišao sam na natpis ispod ranije fitografije (prilog 1), za koju sam se mučio da je lociram. Ako je suditi po natpisu, ispalo bi da se radi o lokaciji "Giusterna" (skica u 2. prilogu), malo zapadno u odnosu na one čemprese kod crkve, pokraj stajališta "Semedella".
- Prikačeni fajlovi
-
- Giusterna.2.jpg (65.2 KiB) Pogledano 2336 puta
-
- Giusterna.jpg (97.46 KiB) Pogledano 2336 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Još veća hvala, želelocestnik, za identifikaciju stanice Isola.
Da rečem pravo, stvarno se mučim da na "google" nađem stare fotografije stanica (stajališta) od Parenzane.
Možda je u pozadini fotografije (prilog 1) uistinu stanica Buje?
Također, nikako ne mogu naći stajalište "Lazzaretto - Risano", ali sam našao fotografiju (prilog 2) prvotnog mosta preko rijeke Risano (Rižana).
U 3. prilogu je stanica Villa Decani.
Da rečem pravo, stvarno se mučim da na "google" nađem stare fotografije stanica (stajališta) od Parenzane.
Možda je u pozadini fotografije (prilog 1) uistinu stanica Buje?
Također, nikako ne mogu naći stajalište "Lazzaretto - Risano", ali sam našao fotografiju (prilog 2) prvotnog mosta preko rijeke Risano (Rižana).
U 3. prilogu je stanica Villa Decani.
- Prikačeni fajlovi
-
- Buje.03.jpg (148.5 KiB) Pogledano 2335 puta
-
- Risano.jpg (88.66 KiB) Pogledano 2335 puta
-
- Decani.jpg (72.79 KiB) Pogledano 2335 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Vratimo se na Trst. U prilogu je stara karta Trsta.
Na karti je ucrtana stanica S. Andrea.
Ali, pogledajte mjesto gdje se sustiču "via del Campomarzio" (kod "arsenale d'artiglieria") i "riva Grumula". Vidite li jedan ukinuti kolosijek uz obalu, od tog mjesta do "stazione S. Andrea"?
Na onoj fotografiji, uz koju sam napisao "Trieste Campomarzio", mislim da nisam pogriješio.
Na karti je ucrtana stanica S. Andrea.
Ali, pogledajte mjesto gdje se sustiču "via del Campomarzio" (kod "arsenale d'artiglieria") i "riva Grumula". Vidite li jedan ukinuti kolosijek uz obalu, od tog mjesta do "stazione S. Andrea"?
Na onoj fotografiji, uz koju sam napisao "Trieste Campomarzio", mislim da nisam pogriješio.
- Prikačeni fajlovi
-
- arsenale.d.artiglieria.jpg (235.57 KiB) Pogledano 2333 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Od stanice S. Lucia (prilog 1) do Pirana (prilog 2), postojao je kolosijek (760 mm), ali ne za "Parenzana", nego za (električni) tramvaj, koji se vidi na obje fotografije.
- Prikačeni fajlovi
-
- S.Lucia.jpg (55.17 KiB) Pogledano 2331 put
-
- Pirano.jpg (42.76 KiB) Pogledano 2331 put
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Tramvaj (spomenut u prethodnom postu) vozio je i u Portorož (prilog 1).
Piran je imao i trolejbus (prilog 2), prije tramvaja.
Piran je imao i trolejbus (prilog 2), prije tramvaja.
- Prikačeni fajlovi
-
- Portoroz.jpg (177.1 KiB) Pogledano 2377 puta
-
- Piran.trolejbus.jpg (88.84 KiB) Pogledano 2377 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
vračamo se u Trst...
Na ovoj staroj karti gore je ucrtana stanica S. Andrea. Dakle krajna stanica Parencane iz voznog reda iz godine 1902, koja je već stavljena u ovu temu.
Sa ove stanice kretao je vlak do Poreča.
Sasvim u početku teme napisana je širina pruge: 760 mm.
U ovo vrijeme stare karte postojala je već Rivabahn i pruga S. Andrea - Herpelje. Dakle stara karta Trsta prikazuje stanje prije 1906. Ali ove pruge bile su normalne širine.
Nova željeznička stanica državne železnice u Trstu (posle je dobila ime Campo Marzo za vrijeme Musolinija) još nije izgrađena na novoj lokaciji.
Stvarno je na mapi ucrtana ulica Via Campomarzio (ja sam stavio žutu boju na ulicu).
Postoji i ime za rivu: Riva Gromula. Tamo, kde je bio fotografiran vlak na rivi Gromula, stavio sam crvenu strelicu.

Ali ona fotografija, kod koje je bio natpis "Trieste Campomarzio", potrebno bi bilo napisati, da je fotografija vlaka na Rivabahnu na Rivi Gromula.
U stvari je to pruga normalne širine i samo povezivala stanicu Južne željeznice i luku Trst sa željezničkom stanicom S. Andrea.
Tako da zapis "Trieste Campomarzio" nije tačan kod one fotografije.
link do Rivabahn na wikipediji: https://it.wikipedia.org/wiki/Linea_delle_Rive
Još potvrda na "kartolini":

Ali: i izdavač ove "kartoline" je pogrešio: stavio je ime rive: Carciotti umjesto Grumula
Dodajem još situaciju iz 1912. godine, kada je željeznička stanica Trst državne željeznice več sagrađena (zgrada sasvim lijevo, do Molo Teresa, pored Via Giulio Cesare). Sagrađena je bila 1906. godine.

Da si ne kvarite oči...

pozdrav
Darko
vračamo se u Trst...
Jaguar napisao:Vratimo se na Trst. U prilogu je stara karta Trsta.
Na karti je ucrtana stanica S. Andrea.
Ali, pogledajte mjesto gdje se sustiču "via del Campomarzio" (kod "arsenale d'artiglieria") i "riva Grumula". Vidite li jedan ukinuti kolosijek uz obalu, od tog mjesta do "stazione S. Andrea"?
Na onoj fotografiji, uz koju sam napisao "Trieste Campomarzio", mislim da nisam pogriješio.
Na ovoj staroj karti gore je ucrtana stanica S. Andrea. Dakle krajna stanica Parencane iz voznog reda iz godine 1902, koja je već stavljena u ovu temu.
Sa ove stanice kretao je vlak do Poreča.
Sasvim u početku teme napisana je širina pruge: 760 mm.
U ovo vrijeme stare karte postojala je već Rivabahn i pruga S. Andrea - Herpelje. Dakle stara karta Trsta prikazuje stanje prije 1906. Ali ove pruge bile su normalne širine.
Nova željeznička stanica državne železnice u Trstu (posle je dobila ime Campo Marzo za vrijeme Musolinija) još nije izgrađena na novoj lokaciji.
Stvarno je na mapi ucrtana ulica Via Campomarzio (ja sam stavio žutu boju na ulicu).
Postoji i ime za rivu: Riva Gromula. Tamo, kde je bio fotografiran vlak na rivi Gromula, stavio sam crvenu strelicu.

Ali ona fotografija, kod koje je bio natpis "Trieste Campomarzio", potrebno bi bilo napisati, da je fotografija vlaka na Rivabahnu na Rivi Gromula.
U stvari je to pruga normalne širine i samo povezivala stanicu Južne željeznice i luku Trst sa željezničkom stanicom S. Andrea.
Tako da zapis "Trieste Campomarzio" nije tačan kod one fotografije.
link do Rivabahn na wikipediji: https://it.wikipedia.org/wiki/Linea_delle_Rive
Još potvrda na "kartolini":

Ali: i izdavač ove "kartoline" je pogrešio: stavio je ime rive: Carciotti umjesto Grumula

Dodajem još situaciju iz 1912. godine, kada je željeznička stanica Trst državne željeznice več sagrađena (zgrada sasvim lijevo, do Molo Teresa, pored Via Giulio Cesare). Sagrađena je bila 1906. godine.

Da si ne kvarite oči...

pozdrav
Darko
Re: Parenzana ili TPC (Trieste – Parenzo - Canfanaro)
Imam 2 pitanja? Zašto se ova uskotračna pruga nalazi na 2 teme? Drugo pitnje je zašto se na ovoj temi gdje sad pišem spominje Kanfanar u zaglavlju. Ova uskotračna pruga nije nikad bila do Kanfanara. Kanfanar je na normalnotračnoj pruzi prema Puli. Nekad je bio odvojni kolodvor za Rovinj dok nije pruga prema tamo ukinuta. Sada je samo međukolodvor prema Puli.
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Žutim ste označili dio ukinutog uskotračnog kolosijeka, koji je na karti označen: ---x---x ---x ---.
Via del Campomarzio postoji i danas na istom mjestu kao i prije 120 godina (prilog 1).
Možda se stanica na rivi, neko kratko vrijeme zaista zvala "Campomarzio" (prilog 2), neovisno što je ulica s tim nazivom završavala desetak metara dalje.
No dobro, pustimo sad Trst. Imam pitanje u vezi 3. priloga: Da li je pripadajuća fotografija doista snimljena blizu stanice Portorož?
Via del Campomarzio postoji i danas na istom mjestu kao i prije 120 godina (prilog 1).
Možda se stanica na rivi, neko kratko vrijeme zaista zvala "Campomarzio" (prilog 2), neovisno što je ulica s tim nazivom završavala desetak metara dalje.
No dobro, pustimo sad Trst. Imam pitanje u vezi 3. priloga: Da li je pripadajuća fotografija doista snimljena blizu stanice Portorož?
- Prikačeni fajlovi
-
- riva.jpg (28.95 KiB) Pogledano 2358 puta
-
- camp.jpg (49.84 KiB) Pogledano 2358 puta
-
- portor.hmm.jpg (92.35 KiB) Pogledano 2358 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Na karti (prilog 1) su , osim nekih istarskih pruga, ucrtani planirani odvojci (produženi) "Parenzane".
Ucrtan je odvojak Savudria - Umag (nikad realiziran), ucrtan je odvojak S. Lucia - Portorož - Piran koji je realiziran tramvajski (osim tog "uskotračnog" tramvaja, u Istri su postojala i dva "normalnotračna": pulski i Matulji - Opatija - Lovran), a ucrtan je i produžetak Poreč - Kanfanar.
Jasno, ucrtana je i normalnotračna željeznička pruga Kanfanar - Rovinj. Koristim priliku istaknuti da je Rovinj imao svoj uskotračni (600 mm) elektrificirani "Rivabahn" (prilog 2). To je bila željeznica tvornice za proizvodnju hrane "Ampelea" (danas je tamo "Mirna"). Na pripadajućoj fotografiji snimljen je vlak ispred zgrade oceanografskog (mareografskog) instituta, u vožnji od tvornice prema luci u uvali Valdibora.
U 3. prilogu je još jedna slika tog vlaka, koji ide
Ucrtan je odvojak Savudria - Umag (nikad realiziran), ucrtan je odvojak S. Lucia - Portorož - Piran koji je realiziran tramvajski (osim tog "uskotračnog" tramvaja, u Istri su postojala i dva "normalnotračna": pulski i Matulji - Opatija - Lovran), a ucrtan je i produžetak Poreč - Kanfanar.
Jasno, ucrtana je i normalnotračna željeznička pruga Kanfanar - Rovinj. Koristim priliku istaknuti da je Rovinj imao svoj uskotračni (600 mm) elektrificirani "Rivabahn" (prilog 2). To je bila željeznica tvornice za proizvodnju hrane "Ampelea" (danas je tamo "Mirna"). Na pripadajućoj fotografiji snimljen je vlak ispred zgrade oceanografskog (mareografskog) instituta, u vožnji od tvornice prema luci u uvali Valdibora.
U 3. prilogu je još jedna slika tog vlaka, koji ide
- Prikačeni fajlovi
-
- Kanfanar.jpg (165.8 KiB) Pogledano 2355 puta
-
- Rovigno.jpg (153.19 KiB) Pogledano 2355 puta
-
- Rovinj.jpg (97.57 KiB) Pogledano 2355 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
ISPRAVAK
Fotografija priložena uz ovaj post, trebala je biti 3. prilog prethodnog posta, ali sam, prilikom pisanja, greškom "kliknuo" na "prihvati".
Htio sam priložiti još jednu sliku tvorničkog vlaka ispred zgrade instituta u Rovinju, pa je prilažem uz ovaj post.
U 3. prilogu iz prethodnog posta je riva sjeverno od drevnog grada. U pozadini slike je prepoznatljiva zgrada oceanografskog instituta. Sjeverno (lijevo) od zgrade je tvornica, a južno od instituta, u uglu rovinjskog poluotoka i rive (kojom je prolazila tvornička željeznica) je bilo mjesto gdje su ribari svakodnevno dolazili s ulovom, pa je vlak dolazio radi ukrcaja ribe za preradu.
Da dodam, kako su u hrvatskom dijelu Istre, u prvoj polovini XX. st. bile još (najmanje) dvije uskotračne "industrijske" željeznice, ona znamenita elektrificirana Krapan - Raša - Štalije, te plominska rudnička željeznica.
Fotografija priložena uz ovaj post, trebala je biti 3. prilog prethodnog posta, ali sam, prilikom pisanja, greškom "kliknuo" na "prihvati".
Htio sam priložiti još jednu sliku tvorničkog vlaka ispred zgrade instituta u Rovinju, pa je prilažem uz ovaj post.
U 3. prilogu iz prethodnog posta je riva sjeverno od drevnog grada. U pozadini slike je prepoznatljiva zgrada oceanografskog instituta. Sjeverno (lijevo) od zgrade je tvornica, a južno od instituta, u uglu rovinjskog poluotoka i rive (kojom je prolazila tvornička željeznica) je bilo mjesto gdje su ribari svakodnevno dolazili s ulovom, pa je vlak dolazio radi ukrcaja ribe za preradu.
Da dodam, kako su u hrvatskom dijelu Istre, u prvoj polovini XX. st. bile još (najmanje) dvije uskotračne "industrijske" željeznice, ona znamenita elektrificirana Krapan - Raša - Štalije, te plominska rudnička željeznica.
- Prikačeni fajlovi
-
- Rovigno_D.jpg (68.33 KiB) Pogledano 2354 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost