Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Odgovori
milanp
Mašinovođa
Postovi: 171
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:57
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od milanp »

Verovatno tunel Karavanke sa lokomotivom koja nosi oznaku JZ. Koliko može da se vidi drugi kolosek nije u upotrebi.
Prikačeni fajlovi
Karavanke-tunel.jpg
Karavanke-tunel.jpg (138.09 KiB) Pogledano 2747 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

ako pogledamo fotografije tunela Karavanke na wikipediji, kako je bio izgrađen...

Slika

i kako izgleda sada...

Slika


...vidimo, da fotografija u postu milanp nije tunel Karavanke.
link do wikipedije: https://sl.wikipedia.org/wiki/%C5%BDele ... _Karavanke

Postoji još fotografija za vrijeme WW2, kad još nisu bili sagrađeni bunkeri (1942)...

Slika

Slika



Dakle, potražiti je potrebno drugi tunel.

Pokušamo sa Bohinjskim tunelom:
link do wikipedije: https://sl.wikipedia.org/wiki/Bohinjski_predor

Da, to je portal u Podbrdu:

Slika

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od mali.paja »

cira-1 napisao:Ozalj - Izvor-Hrvatska na starim razglednicama i fotografijama, Inplo RSBG.
20.jpg
Ovo bi spadalo pod temu Hrvatska!

milanp
Mašinovođa
Postovi: 171
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:57
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od milanp »

Hvala ti Darko na lepom odgovoru. ja sam znao samo za Karavanke.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od mali.paja »

Da se i ja još malo nadovežem u vezi ovog tunela. Sa južne strane ili južnog portala je bio pogranični kolodvor Podbrdo od strane Kraljevine Italije. Sa sjeverne strane je bio pogranični kolodvor Bohinjska Bistrica od strane Kraljevine SHS, kasnije Jugoslavije. Granica je bila u tunelu. Poznam jednu ekipu Slovenaca koji idu na doček Nove godine u Bohinjski tunel. Negdje u sredini ima 1 niša (proširenje za radnike kod održavanja) ili možda reći prostorija. Krenu sa sjeverne strane u tu nišu i u pol noći otvaraju šampanjac.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od mali.paja »

Na prvoj stranici ove teme sam postavio slike vožnje sa parnjačom u Bohinjskom tunelu kad je isti bio poplavljen. Evo i link.

http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... f=46&t=251

Još malo podataka za tunel. Dugačak je 6327m u usponu sa sjeverne i južne strane 7.5%o. Otprilike na sredini je sučelje, vododjelnica. Od ulaznog portala sa sjeverne strane nekih 2.8km su 2 velika izvora. Kod najvećeg je izgrađen i zid kako ne bi voda udarala u prugu i vlak. Ljeti je voda mala. Može se pristupiti izvorima. Uz prugu je izgrađen sa zapadne strane tunela kanal kojim voda otječe. Ulijeva se u Savu Bohinjku. Kao što smo učili nekad u osnovnoj školi Sava Bohinjka i Sava Dolinka nakon spajanje teku kao rijeka Sava do Beograda. U jesen kada su velike kiše zna doći do poplavljivanja tunela. Uvijek se voda pojavljuje na sjevernoj strani tunela. Još niti jedanput nije bila na južnoj strani. U takvoj situaciji postupka je sljedeći:
Nakon što voda poplavi gornji rub tračnica lokomotive serija 661,664 i 644 mogu prometovati sa 5km/h. Ukoliko voda pređe 7.5cm gornji rub tračnica za navedene serije se obustavlja promet.
Motorni vlakovi serija 713 i 813 mogu prometovati do 25cm vode iznad gornjer ruba tračnica sa 5km/h. Iza toga smije voziti samo TMD sa prikopčanim klasičnim vagonom.
Kad visina vode pređe 36cm iznad gornjeg ruba tračnice obustavlja se kompletan promet.

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

Pa da, postoji skrivnost Bohinjskega predora/tajna Bohinjskega tunela...

Slika

Mali paja je saznao tajnu, bez da bi kupio ovo knjigu ;) :D

Slika

Stvarno je ova niša na polovini tunela, kako nam priča mali.paja.



Milanp je napisao: Koliko može da se vidi drugi kolosek nije u upotrebi.

Ovdje se vidi zašto:

Slika

Fotografiju je izradio bojan na forumu vlaki.info

A ponekad izgleda tunel ovako:

Slika


pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Železnička stanica Videm Krško na pruzi Zagreb - Zidani Most. Snimak iz 1958.godine.
621_001 videm krsko 1958.jpg
621_001 videm krsko 1958.jpg (203.33 KiB) Pogledano 2695 puta
749_001 videm krsko.jpg
749_001 videm krsko.jpg (220.65 KiB) Pogledano 2695 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen, hvala što si podelio fotografiju sa nama.

Ja mislim, da stoji na onoj prozvodnoj hali tvornice celuloze natpis:


Slika

Slika


pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8844
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Železnička stanica Hrastnik na pruzi Zagreb-Ljubljana. Snimak iz 1959.godine.
271_001 hrastnik 59.jpg
271_001 hrastnik 59.jpg (244.22 KiB) Pogledano 2663 puta

Odgovori

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta