Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od PECELJ »

Za ovu fotografiju stoji da je snimljena u Ugljeviku .

Snimio je Dragan Đokić.

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od cira-1 »

Fotografija je snimljena u Ugljeviku.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od ivanjz »

Kad dvojica uvaženih članova tako kažu u jedan glas onda je Ugljevik.


Lokomotiva 83-174 negde na ovoj pruzi.

http://www.google.com
Bijeljina-2.jpg
Bijeljina-2.jpg (81.5 KiB) Pogledano 3256 puta
83-174.jpg
83-174.jpg (115.62 KiB) Pogledano 3256 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od mali.paja »

colicdusan325 me zamolio za ovaj grafikon. Nije iz '49 ali jest iz '48.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od cira-1 »

Poštovani g ivanjz je napisao :

Lokomotiva 83-174 negde na ovoj pruzi.

Fotografija dva - Kompozicija ide iz B. Mezgraje za Bijeljinu. Lokomotiva za B. Mezgraju je išla sa kotlom napred, a pošto u B. Mezgraji nije bilo ni okretnice ni trangle lokomotiva za Bijeljimu je išla tenderom napred.

Pozdrav

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od colicdusan325 »

G-din Mali.Paja,hvala za grafikon.lokomotiva 83-174,spremna za polazak iz stanice Bijeljina sa drugog koloseka,a G-din Cira-1je drugu sliku u boji dobro objasnio.

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od Jaguar »

Predlažem da ova pruga prebaci u poglavlje o uskotračnim prugama u Bosni i Hercegovini

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mez

Post od Jaguar »

cira-1 napisao:
Namerno sam ovu temu stavio ovde. Jeste da je pruga u Republici Srpskoj, ali pripada Direkciji Beograd.

Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska Mezgraja)

U katalogu:

"САОБРАЋАЈ И ВЕЗЕ У КРАЉЕВИНИ ЈУГОСЛАВИЈИ 1918 - 1941"

naišao sam  na zanimljiv odlomak (prilog 1):


"Мрежом железница које су 1918. 

ушле у састав Краљевине СХС претходно је управљано из различитих железничких дирекција стационираних у Београду (железнице у Србији), Сарајеву (железнице у Босни и Херцеговини), Пешти и њеним управама у Загребу и Суботици (железнице у Хрватској и Војводини као и линија Бања Лука - Добрљин која је била под војном управом), Трсту (део железница у Словенији), Бечу (део железница у Словенији). Различити железнички системи и организација рада огледали су се, после 1918, у различитом железничком законодавству, тарифама, управи, персоналној политици, језицима који се употребљавају. Да би све наслеђено било анулирано, већ је крајем децембра 1918. донета 
уредба о регулисању железничког саобраћаја која је целокупном затеченом стању давала законску форму. Формирање и организација железничког саобраћаја стављени су под управу Министарства саобраћаја. 


Успостављено је пет независних железничких дирекција (Београд, Сарајево, Загреб, Љубљана, Суботица). Актима из 1919. и 1921. прецизније су одређене надлежности Министарства 
саобраћаја."


Iz voznog reda za 1938. (prilog 2) proizlazi da je ova pruga bila u nadležnosti direkcije u Subotici, pa je pogrešan navod kako je ova pruga, nakon uspostave kraljevine SHS, potpala u nadležnost direkcije u Beogradu.

Međutim, neovisno od nadležnosti neke direkcije, potpuno je neprihvatljivo da se željeznička pruga, koja se nalazila jedino na teritoriju  Bosne i Hercegovine, svrstava na popis pruga u Srbiji. 
Prikačeni fajlovi
direkcije.jpg
direkcije.jpg (116.2 KiB) Pogledano 3128 puta
1938.jpg
1938.jpg (103.76 KiB) Pogledano 3128 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska

Post od Jaguar »

cira-1 napisao:
Ubrzo po završetku Prvog svetskog rata ova pruga ... pripala je Direkciji Beograd. Zbog povećanja proizvodnje uglja, a postojeća pruga to nije mogla da prati, Direkcija Beograd je ovu prugu morala da zameni kolosekom 0,76 m.

Ovu rekonstrukciju pruge izvršila je Sekcija u državnoj režiji od juna 1920. godine do jula 1922. godine. Puštena je u saobraćaj meseca jula 1922. godine, a koštala je 3.143.500 ondašnjih dinara.
Ova pruga je tek nakon drugog svjetskog rata potpala pod nadležnost ŽTP Beograd, a to piše u voznom redu iz 1957. (prilog 1).

Za sve vrijeme kraljevine SHS (odnosno kraljevine Jugoslavije), pruga je bila u nadležnosti direkcije Subotica, a tako piše u voznom redu iz 1939. (prilog 2).

Završetak pruge na desnoj obali Save (Semberija) i završetak pruge na lijevoj obali Save (Srem) nisu bili sučelice (prilog 3). Željeznička stanica "Sremska Rača - Sava" je bila povezana drumom do pristana (brodsko povezivanje dviju obala Save)
Prikačeni fajlovi
1957.jpg
1957.jpg (119.32 KiB) Pogledano 3117 puta
1939.jpg
1939.jpg (100.33 KiB) Pogledano 3117 puta
Raca.Sava.jpg
Raca.Sava.jpg (62.05 KiB) Pogledano 3117 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Pruga Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik (Bosanska

Post od Jaguar »

cira-1 napisao:

Ubrzo po završetku Prvog svetskog rata ova pruga ... pripala je Direkciji Beograd.


Da bi se za vreme poplava, odnosno, kada je velika količina vode u Savi, izbegao prekid saobraćaja, izgrađeno je produženje pruge od Sremske Rače do Save od tri kilometra po sigurnijem terenu. Pruga je završena aprila 1926. godine i tu je trebalo da se uključi u predviđeni most. Međutim, most je izgrađen oko 400 metara dalje od toga mesta uzvodno, pa je pruga morala da se produži za tih 400 m.
Nakon završetka prvog svjetskog rata ova pruga nije pripala Direkciji Beograd.

Nakon završetka prvog svjetskog rata ova pruga je potpala u nadležnost Direkcije Subotica. Na željezničkoj karti kraljevine Jugoslavije (prilog 1), bojama su označene pruge prema direkcijama (Ljubljana, Zagreb, Sarajevo, Subotica, Beograd) + "Steinbeis".

Drumski most "Semberija - Srem" je izgrađen uzvodno uzvodno od semberskog, odnosno sremskog, savskog pristana kod Rače. Na karti (prilog 2) se vidi položaj tog mosta, kao i željezničke stanice Sremska Rača.
Prikačeni fajlovi
direkcije.jpg
direkcije.jpg (198.57 KiB) Pogledano 3107 puta
mostSava.jpg
mostSava.jpg (182.92 KiB) Pogledano 3107 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta