Pruga Beograd - Niš

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Odgovori
alend
Vozovođa
Postovi: 239
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:00

Re: Pruga Beograd Niš

Post od alend »

Senčica u pravu si. Jovac je stajalište. Moja greška.

http://www.google.com

sencica

Re: Pruga Beograd Niš

Post od sencica »

alend napisao:Senčica u pravu si. Jovac je stajalište. Moja greška.

http://www.google.com

Zato smo tu da se ispravimo i dopunimo medjusobno.

Pozzzzzzzzzzzz


dusansr
Desetar pruge
Postovi: 20
Pridružio se: 31 Mar 2012, 09:00

Re: Pruga Beograd Niš

Post od dusansr »

Železnička stanica Jagodina II svetski rat.
Prikačeni fajlovi
Jagodinarat.jpg
Jagodinarat.jpg (58.55 KiB) Pogledano 5648 puta

Korisnikov avatar
shuca
Vozovođa
Postovi: 230
Pridružio se: 05 Jun 2012, 23:27
Kontakt:

Re: Pruga Beograd Niš

Post od shuca »

Da dopunim oko stanicne zgrade "Bagrdan", i fotografija....
Veca crno bela je nastala 1916 , i na njoj su okupacioni nemacki vojnici.
Obelezio sam dve pomocne zgrade, koje i danas postoje !
bagrdan-zelstanicaaa.JPG
bagrdan-zelstanicaaa.JPG (50.61 KiB) Pogledano 6152 puta
Manja crno-bela je nastala oko 1930 i vidi se uredjenija stanica sa peronom.
Tu fotografiju sam dobio iz privatne (porodicne ) zbirke od dalje familije u Bagrdanu....
Original fotografije je nekih 4 x 3,5 Cm.
Sacuvana je samo zahvaljujuci prisustvu jedne prababe sa belom maramom na istoj :lol:

No, ono sto je najvaznije !

Stara stanicna zgrada je zamenjena novom (oko 200 metara juznije), pri prosirenju stanice posle 1930.
Snimak od pre dve godine.... Pogled na sever od nove ka lokaciji stare stanicne zgrade.
Nekako sam nacrtao poziciju te stare originalne zgrade.
Obelezene su i stare sacuvane pomocne zgrade, koje se i danas koriste za stanovanje.
Picture 143.jpg
Picture 143.jpg (63.11 KiB) Pogledano 6152 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd Niš

Post od ivanjz »

Šta reći? Sjajan post.

Da se pridružim jednom fotografijom stanice Bagrdan iz moje arhive.

Slika

Da li je ovo osoblje stanice ili vojska teško je reći. Koliko mi je poznato u I svetskom
ratu kontrolu pruge Beograd - Niš vršili su Nemci.

jovanla
Ložač
Postovi: 97
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:28
Kontakt:

Re: Pruga Beograd Niš

Post od jovanla »

.


ОБРАЗОВАЊЕ ДИРЕКЦИЈЕ ЗА ГРАЂЕЊЕ, ОДРЖАВАЊЕ И ЕКСПЛОАТАЦИЈУ ПРУГЕ БЕОГРАД-НИШ

На основу закљченог уговора за грађење железнице са Генералном Унијом Србија је морала да води надзор изградње пруге Београд- Ниш и због тога је српска влада морала да установи у Министарству грађевина Дирекцију за грађење железница и за вршење надзора над грађењем и експлоатацијом. Прва железничка Дирекција за грађење, надзор и експлоатациу била је састављена овако:


Slika

Министарство железница


I) УПРАВА ОДЕЉЕЊА

а) Директор
б)Главни инспектор као заступник директора

II) ОДСЕК ЗА ГРАЂЕЊЕ И ОДРЖАВАЊЕ
а) инспектор као шеф одељења
б) један инжињер за доњи строј и тунеле
в) један инжињер или подинжињеркао његов помоћник
г) један инжињер за мостове
д) један инжињер за горњи строј
ђ) један инжињер и архитекта за грађење
ж) један инжињер за набавку возног материјала
з) један инжињер или подинжињер као његов помоћник
и) један инжињер за трасирање
ј) Комесар за експропријацију

III) ОДСЕК ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЈУ

а) инжињер као шеф одељења
б) секција за тарифе и рекламације
в) секција за ред возибде
г) Контрола за железнички приход и расход
д) Секција за статистику
IV) ОПШТИ ПЕРСОНАЛНИ ОДСЕК
а) Четири подинжињера за цртање и копирање
б) Потребан беој техн. практиканата за препис , деловодство итд


Slika


Јеврем Гудовић, министар грађевина 1881-1884


За директора постављен је А. Рихтер а придодати му инспектори Мих. Петковић
и Димитрије Стојановић.
У одсек за грађење и одржавање постављени су:
Едуард Надлер контрактуални инжињер прве класе , Никола Урица, контрактуални инжињер комесар за експропријацију, Васа Атанацковић, подинжињер друге класе, Јован Смедеревац подинжињер друге класе.



Slika

Краљ Милан и престонаследник Александар



У првој железничкој инспекцији од Београда до Велике Плане Ернест Сајферт, контрактуални инжењер прве класе , Миша Марковић инжењер треће класе и Петар Смедеревац подинжењер прве класе.
У другој железничкој инспекцији од Велике Плане до Сталаћа Јован Марковић инспектор треће класе, Вилхем Полак контрактуални инжињер друге класе,Милан Маринковић подинжењер прве класе.
У трећој железничкој инспекцији од Сталаћа до Ниша , Врања Винтер инспектор треће класе, Милан Милашиновић инжењер друге класе и Петар Матејић подинжењер прве класе.
У четвртој железничкој инспекцији од Ниша до српско- турске границе Петар Велимировић инжињер прве класе , Вилхем Бадер инжењер друге класе и Душан Сабовљевић подинжењер друге класе.
10 маја 1981 год, Београд

Министар грађевина
ЈЕВРЕМ ГУДОВИЋ ___________________________________________________________________________________________________________ МИЛАН ОБРЕНОВИЋ с.р


.

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd Niš

Post od presa »

U blizini stanice Đunis.

Slika

http://www.google.com

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd Niš

Post od ivanjz »

Još jedna sjajna fotografija Geralda Robina.
38-075-blizu-Topcidera-13-05-1964.jpg
38-075-blizu-Topcidera-13-05-1964.jpg (138.68 KiB) Pogledano 5647 puta
Putnički voz sa lokomotivom 38-075 kreće se prema Topčideru. Maj 1964. godine.

http://www.google.com

jovanla
Ložač
Postovi: 97
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:28
Kontakt:

Re: Pruga Beograd Niš

Post od jovanla »

.


Slika


.


Odgovori

Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost