Zanimljio je da je postojala samo jedna lokomotive ove serije sa oznakom 187-001. Na kkStB nosila je oznaku T4 kao na slici.
Na slovenačkom sajtu http://dvzu.slo-trade.com/index.php?opt ... &Itemid=84 dat je lep prikaz ove lokomotive.
"Lokomotiva je proizvedena u fabrici Krauss u Linzu, Austriji. Napravljen je za liniju Kuehnsdorf -Einsenkeppel u Koruškoj 1902. pod rednim brojem 4774. Posle 1918. godine prebačena je na prugu Poljčane -Konjice -Zreče. Kako je za ovu prugu bila slaba, ona je prebačena od Direkcije u Beograda u Zaječar. Na renumeraciji u Kraljevini Jugoslaviji dobila je oznaku JDŽ 187-001. Nakon Drugog svjetskog rata je radila do 1950. godine u rudniku Bogovina, gdje je 1950. godine kasirana".
http://www.google.com
Lokomotive serije 187
Moderator: ivanjz
Lokomotive serije 187
- Prikačeni fajlovi
-
- 187-001.jpg (95.7 KiB) Pogledano 1991 put
Re: Lokomotive serije 187
Imali smo priliku da jednu od ovih lokomotiva vidimo na poznatoj fotografii sa šumske pruge kod Teslića.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Teslic.jpg (133.75 KiB) Pogledano 1987 puta
Re: Lokomotive serije 187
Tekst SDŽ-a o ovoj lokomotivi :
Lokomotiva 187 - 001, inače jedina tog tipa u sastavu JDŽ/JŽ je očigledno austriskog porekla. Nastala je kao nešto smanjenja verzija čuvene serije U (JDŽ/JŽ 188) sa istim rasporedom osovina C1 ali prilagođena sporednijim prugama. Na austriskim železnicama je nosila oznaku tj. seriju T (već sam čini mi se negde objasnio originalni sistem označavanja lokomotiva uzanog koloseka na kkStB tj. austriskim državnim železnicama). Naša lokomotiva je nosila oznaku T 4 tj. bila je četvrata lokomotiva tog tipa. Kako je tačno prešla u sastav naših železnica posle 1918. godine nije baš jasno jer se tad nalazila u Sloveniji. Ali jedina pruga koloseka 0,76 m na toj teritoriji (Poljčane - S. Konjice - Zreče) je bila pod upravom privatnih Južnih Železnica (čuveni Sudbahn) a ne državnih. Moguće da je lokomotiva bila na popravci u nekoj radionici na teritoriji Slovenije kada je formirana kraljevina SHS pa je tako inkorporiurana u naš vozni park. Bilo kako bilo posle 1918. godine je ova lokomotiva radila na pruzi Polčane - Zreče koja je bila pod Direkcijom Ljubljana. Krajem 20-tih ili početkom tridesetih Direkcija Ljubljana je ovu lokomotivu poslala Direkciji Beograd u zamenu za lokomotivu JDŽ 81 - 001. Po prebacivanju u Srbiju ova lokomotiva je radila kao manevarska lokomotiva u ložionici Beograd Sava. Glavni posao joj je bio manevrisanje sa teretnim vagonima na pretovarnim kolosecima. Krajem tridesetih je JDŽ iznajmio ovu lokomotivu za rad na nekom industriskom koloseku ali ne znamo tačno kome. Posle rata je ova lokomotiva radila u rudniku Bogovina na pruzi Paraćin - Zaječar. Moguće je da je ova lokomotiva tamo bila još od pre II sv. rata ali trenutno nemamo dovoljno podataka. U rudniku Bogovina je radila sve do sredine 60-tih kada je nažalost kasirana i isečena.
Ova lokomotiva je bila dosta tipična austriska konstrukcija čuvene fabrike iz Linca. Za lokomotive koloseka 0,76 m to znači da je to bila odlična konstrukcija. Konstruktori iz Linca su bili neprevaziđeni majstori kada je ova vrsta vozila bila u pitanju (mada su imali i dva kiksa). Naravno pošto je 187 -001 bio unikat na mreži JDŽ/JŽ ova serija nije imala neku veliku popularnost. Međutim skoro iste lokomotive je imala Destilacija Drva u Tesliću. Njihova lokomotiva ovog tipa napravljena još 1897. godine je bila u saobraćaju sve dok su te uzane pruge radile i bila je vrlo omiljena. Sačuvana je kao spomenik i danas stoji u Tesliću.
Lokomotiva 187 - 001, inače jedina tog tipa u sastavu JDŽ/JŽ je očigledno austriskog porekla. Nastala je kao nešto smanjenja verzija čuvene serije U (JDŽ/JŽ 188) sa istim rasporedom osovina C1 ali prilagođena sporednijim prugama. Na austriskim železnicama je nosila oznaku tj. seriju T (već sam čini mi se negde objasnio originalni sistem označavanja lokomotiva uzanog koloseka na kkStB tj. austriskim državnim železnicama). Naša lokomotiva je nosila oznaku T 4 tj. bila je četvrata lokomotiva tog tipa. Kako je tačno prešla u sastav naših železnica posle 1918. godine nije baš jasno jer se tad nalazila u Sloveniji. Ali jedina pruga koloseka 0,76 m na toj teritoriji (Poljčane - S. Konjice - Zreče) je bila pod upravom privatnih Južnih Železnica (čuveni Sudbahn) a ne državnih. Moguće da je lokomotiva bila na popravci u nekoj radionici na teritoriji Slovenije kada je formirana kraljevina SHS pa je tako inkorporiurana u naš vozni park. Bilo kako bilo posle 1918. godine je ova lokomotiva radila na pruzi Polčane - Zreče koja je bila pod Direkcijom Ljubljana. Krajem 20-tih ili početkom tridesetih Direkcija Ljubljana je ovu lokomotivu poslala Direkciji Beograd u zamenu za lokomotivu JDŽ 81 - 001. Po prebacivanju u Srbiju ova lokomotiva je radila kao manevarska lokomotiva u ložionici Beograd Sava. Glavni posao joj je bio manevrisanje sa teretnim vagonima na pretovarnim kolosecima. Krajem tridesetih je JDŽ iznajmio ovu lokomotivu za rad na nekom industriskom koloseku ali ne znamo tačno kome. Posle rata je ova lokomotiva radila u rudniku Bogovina na pruzi Paraćin - Zaječar. Moguće je da je ova lokomotiva tamo bila još od pre II sv. rata ali trenutno nemamo dovoljno podataka. U rudniku Bogovina je radila sve do sredine 60-tih kada je nažalost kasirana i isečena.
Ova lokomotiva je bila dosta tipična austriska konstrukcija čuvene fabrike iz Linca. Za lokomotive koloseka 0,76 m to znači da je to bila odlična konstrukcija. Konstruktori iz Linca su bili neprevaziđeni majstori kada je ova vrsta vozila bila u pitanju (mada su imali i dva kiksa). Naravno pošto je 187 -001 bio unikat na mreži JDŽ/JŽ ova serija nije imala neku veliku popularnost. Međutim skoro iste lokomotive je imala Destilacija Drva u Tesliću. Njihova lokomotiva ovog tipa napravljena još 1897. godine je bila u saobraćaju sve dok su te uzane pruge radile i bila je vrlo omiljena. Sačuvana je kao spomenik i danas stoji u Tesliću.
Re: Lokomotive serije 187
Fotografiju koju je postavio g. Ivanjz je snimljena u Beogradu 1933. godine.
Re: Lokomotive serije 187
- Prikačeni fajlovi
-
- KkStB_T_3.jpg (90.97 KiB) Pogledano 1981 put
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije 187
Pozdravljeni,
lokomotiva T4 radila je do kraja prvog svetskog rata u Koruškoj, u Austriji.

Na slovenačkom sajtu piše: " Posle 1918. godine prebačena je na prugu Poljčane -Konjice -Zreče."
Kako je to bila "prebačena"?
Preko brda.
Da stvarno. Na slovenačkom sajtu piše: "Leta 1918 jo je umikajoča srbska vojska privlekla po cesti čez Jezersko na tla današnje Slovenije."
Dakle, srbska vojska uzela je ovu lokomotivu kao vojni plen i prebacila jo po putu preko brda (preko prijevoja Jezersko).
To je izgledalo nekako ovako...

pozdrav
Darko
lokomotiva T4 radila je do kraja prvog svetskog rata u Koruškoj, u Austriji.

Na slovenačkom sajtu piše: " Posle 1918. godine prebačena je na prugu Poljčane -Konjice -Zreče."
Kako je to bila "prebačena"?
Preko brda.
Da stvarno. Na slovenačkom sajtu piše: "Leta 1918 jo je umikajoča srbska vojska privlekla po cesti čez Jezersko na tla današnje Slovenije."
Dakle, srbska vojska uzela je ovu lokomotivu kao vojni plen i prebacila jo po putu preko brda (preko prijevoja Jezersko).
To je izgledalo nekako ovako...

pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije 187
Hvala Darko.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta