1911. godine ali do okupacije Srbije krajem 1915. godine bila je samo
delomično izgrađena. Stanične zgrade su bile izgrađena skoro na celoj
trasi. Nakon okupacije Austrougarska je do sredine decembra 1915.
godine postavila prugu sa konjskom vučom na relaciji Lajkovac- Milanovac
za potrebe snabdevanja svoje treće armije. Pologanje šina je išlo
relativno brzo do 5 km na dan. Kako izgleda ova železnica vidi se na slici
dole.

Na vagonu se nalaze gotove konstrukcije koloseka koje se jednostavno
montiraju. Zbog toga je i ovako brzo postavljanje koloseka bilo moguće.
Ova privremena pruga je zatvorena 10.januara 1916. godine sa ciljem da
izgradi upotpunosti već započeta pruga između Lajkovca i Čačka. Radove
su izvođeni pod upravom Austrougarske vojno železničke
komande(kukHB). Bilo je predviđeno da se cela trasa izgradi za šest
meseci. Zbog nestašice materijala i radne snaga trasa je završena
28. septembra 1918. godine i pruga je trebalo da bude svečano otvorena
između 20 i 25 oktobra 1918. godine. Zboga napada srspskih komitskih
odreda između Bogovađe i Krive Reke te približavanja srpske vojske
Austrougarska vojska se povukla sa cele trase 18. oktobra 1918. godine.
Nakon oslobođena Srbije cela trasa pruga biće u funkciji nakon četiri
godine puštanjem u saobraćaj zadnje dela trase između Milanovca i
Ugrinovaca 1922. godine.