Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
.
Mislim da je tekst sa fotografije asocirao previše na most na Belom Brodu...ovo je fotografija od 19.5.1916. sa izgradnje mosta na pruzi Lajkovac Čačak.
.
Mislim da je tekst sa fotografije asocirao previše na most na Belom Brodu...ovo je fotografija od 19.5.1916. sa izgradnje mosta na pruzi Lajkovac Čačak.
.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Milsim da g. jovanla greši i da ovo nije "čačnski" most nego most na Belom Brodu, a štp se vidi iz priložene fotografije. Fotografija porušenog mosta je nastala u maju 1916. godine. Moja pretpostvka je sledeča.
1. Most nije porušila vojska nego reka Kolubara u ovoj velikoj poplavi. Teško je za poverovati da ovaj most nije bio obnovljen u meseu maju ako znamo da su Austrijanic igradili "čačanski" most već u februrau 1916. gdoine.
2. Austrijanci su vrlo brzo postavili ovaj most koji je dosta kratak za ovaj deo Kolubare. To je irazlog što je voda odnela desni nosač i most se porušio.
3. Kasnije će izgraditi bolji i veći most.
4. Zanimljivo je da je ova velika poplava bila u maju kao i prošle godine.
http://www.google.com
1. Most nije porušila vojska nego reka Kolubara u ovoj velikoj poplavi. Teško je za poverovati da ovaj most nije bio obnovljen u meseu maju ako znamo da su Austrijanic igradili "čačanski" most već u februrau 1916. gdoine.
2. Austrijanci su vrlo brzo postavili ovaj most koji je dosta kratak za ovaj deo Kolubare. To je irazlog što je voda odnela desni nosač i most se porušio.
3. Kasnije će izgraditi bolji i veći most.
4. Zanimljivo je da je ova velika poplava bila u maju kao i prošle godine.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Cacnski.jpg (90.16 KiB) Pogledano 3099 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
.
Konstrukcija mosta iz 1919 na fotografiji koju je priložio ivanjž je jasan dokaz pogrešnosti moje pretpostavke...nažalost nisam siguran ni koje je godine završena izgradnja Čačanskog mosta..mislim da je ivanjž u pravu ida se radi o februaru 1916 te ...na starom forumu ZOVSa bilo je, koliko se sećam nekih fotografija BeloBrodskog mosta iz 1919. kao i fotografija spomen ploče na Čačanskom mostu. Možda bi bilo interesantno priložiti te fotografije, bile bi od neke pomoći u ovoj diskusiji.
.
Konstrukcija mosta iz 1919 na fotografiji koju je priložio ivanjž je jasan dokaz pogrešnosti moje pretpostavke...nažalost nisam siguran ni koje je godine završena izgradnja Čačanskog mosta..mislim da je ivanjž u pravu ida se radi o februaru 1916 te ...na starom forumu ZOVSa bilo je, koliko se sećam nekih fotografija BeloBrodskog mosta iz 1919. kao i fotografija spomen ploče na Čačanskom mostu. Možda bi bilo interesantno priložiti te fotografije, bile bi od neke pomoći u ovoj diskusiji.
.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Ja sam na bzini pročitao ono što je g.jovanla pisao o istoriji Lajkovca i Lajkovačkih pruga, kao i pretpostavke g.ivanjz.
Moje neko mišljenje bi bilo sledeće :
Most kod Belog Broda :
Most je srušila srpska vojska u novembru 1914, neposredno pre Kolubarske bitke. Citat g.jovanle :
Novembar 1914 :
Austro - Ugarska komande i rezerve bile su locirane na teritoriji sela Lajkovca a njihova operativna vojska je bila u kolubarskom potesu. U opštem narodnom metežu i zbegu, kod železničkog mosta na Belom Brodu ( koji su Srbi u povlačenju srušili ) dospelo je dosta Lajkovčana u Austro - Ugarsko zarobljeništvo.
Moja pretpostavka je da je AU vojska najpre napravila provizorni most na direcima pored srušenpg (što se i vidi na AU fotografiji) a kasnije popravila ili napravila most koji je služio sve do jeseni 1918.g. kada je i on srušen u povlačenju AU vojske.
Moguća je i pretpostavka g.ivanjz, da je popravljeni most (ranije srušen od strane Srba) srušila poplava i da je onda pored njega napravljen provizorni most. Kasnije je sve to dovedeno u red.
Most kod Pepeljevca :
Ovaj most nije postojao do jeseni 1915.godine kada AU vojska u potpunosti kontroliše železnički čvor i stanicu u Lajkovcu.
Citat g.jovanle :
Prema austrijskom projektu počelo se sa gradnjom železničkog gvozdenog mosta na Kolubari („Pepeljevački most“) koji je spojio Čačansku prugu sa Lajkovačkim železničkim čvorom. Radove na mostu su izvodili Rusi, zarobljenici, a pod upravom austrijskih inženjera i tehničara.
Most je dovršen februara 1917. godine. Iste godine puštena je u saobraćaj deonica pruge Lajkovac – Gornji Milanovac.
Nakon proboja Solunskog fronta austrougarska vojska se ubrzano povlačila. Krajem oktobra 1918. godine srpska vosjka je ušla u Lajkovac. Mostovi na Kolubari, prema Lazarevcu i Čačku porušeni su pa je popravka pruga i osposobljavanje za saobraćaj bila vezana sa popravkom mostova
Zbog radova na železničkom mostu najkasnije je osposobljena pruga Lajkovac – Ugrinovac: puštena je u rad 2. decembra 1919. godine.
Ovde ima nesuglasica oko datuma završetka mosta - februar 1916 ili februar 1917.godine ? Deo slike mosta u Pepeljevcu , koju je postavio g.ivanjz, datira od 27.11.1911.g.
Moje neko mišljenje bi bilo sledeće :
Most kod Belog Broda :
Most je srušila srpska vojska u novembru 1914, neposredno pre Kolubarske bitke. Citat g.jovanle :
Novembar 1914 :
Austro - Ugarska komande i rezerve bile su locirane na teritoriji sela Lajkovca a njihova operativna vojska je bila u kolubarskom potesu. U opštem narodnom metežu i zbegu, kod železničkog mosta na Belom Brodu ( koji su Srbi u povlačenju srušili ) dospelo je dosta Lajkovčana u Austro - Ugarsko zarobljeništvo.
Moja pretpostavka je da je AU vojska najpre napravila provizorni most na direcima pored srušenpg (što se i vidi na AU fotografiji) a kasnije popravila ili napravila most koji je služio sve do jeseni 1918.g. kada je i on srušen u povlačenju AU vojske.
Moguća je i pretpostavka g.ivanjz, da je popravljeni most (ranije srušen od strane Srba) srušila poplava i da je onda pored njega napravljen provizorni most. Kasnije je sve to dovedeno u red.
Most kod Pepeljevca :
Ovaj most nije postojao do jeseni 1915.godine kada AU vojska u potpunosti kontroliše železnički čvor i stanicu u Lajkovcu.
Citat g.jovanle :
Prema austrijskom projektu počelo se sa gradnjom železničkog gvozdenog mosta na Kolubari („Pepeljevački most“) koji je spojio Čačansku prugu sa Lajkovačkim železničkim čvorom. Radove na mostu su izvodili Rusi, zarobljenici, a pod upravom austrijskih inženjera i tehničara.
Most je dovršen februara 1917. godine. Iste godine puštena je u saobraćaj deonica pruge Lajkovac – Gornji Milanovac.
Nakon proboja Solunskog fronta austrougarska vojska se ubrzano povlačila. Krajem oktobra 1918. godine srpska vosjka je ušla u Lajkovac. Mostovi na Kolubari, prema Lazarevcu i Čačku porušeni su pa je popravka pruga i osposobljavanje za saobraćaj bila vezana sa popravkom mostova
Zbog radova na železničkom mostu najkasnije je osposobljena pruga Lajkovac – Ugrinovac: puštena je u rad 2. decembra 1919. godine.
Ovde ima nesuglasica oko datuma završetka mosta - februar 1916 ili februar 1917.godine ? Deo slike mosta u Pepeljevcu , koju je postavio g.ivanjz, datira od 27.11.1911.g.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
G. Pecelj iznosi već poznate ćinjenice sa malim nepreciznostima:
1. "Čačanski" most je izgrađen u februaru 1916. godiine što se vidi sa ploče koja i danas postoji.
2. Fotografija ovog srušenog mosta je od 27.11.1919. godine, a ne 1911.
http://www.google.com
1. "Čačanski" most je izgrađen u februaru 1916. godiine što se vidi sa ploče koja i danas postoji.
2. Fotografija ovog srušenog mosta je od 27.11.1919. godine, a ne 1911.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- cacak1.jpg (64.83 KiB) Pogledano 5151 put
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
U knjizi "Lajkovačka pruga" od g. Milana Grujića postoji fotografija porušenog mosta na Belom Brodu 1915. godine na strani 69. Zamolio bih g. Pecelja da je postavi. Očigledno je konstrukcija mosta ista kao i na Austrougarskoj fotografiji. Moja je pretpostavka je da je ovaj most bio privremeno osposobljen, a da ga je Kolubara u poplavi porušila. Verovatno je to bio i razlog nastanka ove fotografije.
http://www.google.com
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Nažalost od te knjige koja ima oko 270 strana ja imam scenove samo 63 strane a među njima nema baš te 69 strane.Možda će neko drugi imati ?
Da, ono je bio lapsus sa onom 1911.godinom.
Da, ono je bio lapsus sa onom 1911.godinom.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
- Prikačeni fajlovi
-
- most1914.jpg (97.72 KiB) Pogledano 5140 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
.
Ja jesam naveo u jednom od tekstova da je most na Belom Brodu u toku Kolubarske bitke srušila srpska vojska da bi zaustavila austrougarsko napredovanje. Prvi put sam to čuo kao usmenu priču, relativno davno, od tada još živih očevidaca. Kada je reč o spornoj fotografiji mosta na Belom brodu pretpostavke g Pecelja i g Ivanjž su realne.
.
Ja jesam naveo u jednom od tekstova da je most na Belom Brodu u toku Kolubarske bitke srušila srpska vojska da bi zaustavila austrougarsko napredovanje. Prvi put sam to čuo kao usmenu priču, relativno davno, od tada još živih očevidaca. Kada je reč o spornoj fotografiji mosta na Belom brodu pretpostavke g Pecelja i g Ivanjž su realne.
.
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
.
Kada se radi o godini izgradnje mosta na Kolubari na pruzi Lajkovac Čačak merodavna je fotografija koju je g Ivanjž postavio.
.
Kada se radi o godini izgradnje mosta na Kolubari na pruzi Lajkovac Čačak merodavna je fotografija koju je g Ivanjž postavio.
.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost