Lokomotive serije 642

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni ...
zglajzan
Desetar pruge
Poruke: 10
Pridružen: 11 Jun 2019, 11:49
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 642

Porukaod zglajzan » 13 Apr 2020, 18:45

Fotogarfija 642 kod Bohinjske Bele obajvljena je u decembru 1963. u časopisu La Vie du Rail (No. 926), pa je vjerovatno fotografirana to ljeto.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1407
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 642

Porukaod mali.paja » 13 Apr 2020, 20:25

Od Jesenica pruga je stalno u padu do N.Gorice. U početku manji a onda veći.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1407
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 642

Porukaod mali.paja » 14 Apr 2020, 22:33

Da malo nastavim sa komentarom na posljednje 2 slike sa lokomotivom serije 642? Koliko sam uspio prebrojati ima negdje 6 vagona vlak je težak negdje oko 250t. Na prvpj slici sam ustanovio i da postoji još parnjača na vlaku. Ne mogu odgonetnuti kud vlak ide? Možda je i prema Jesenicama? Pretpostavljam jer ne vidim na dizelki završni signal. U tom slučaju lokomotiva je vozna a parnjača na potiskivanju. Na drugoj slici je lokomotiva sama na vlaku. Tu pretpostavljam da ide prema N.Gorici i Sežani. Malo sam danas proučavao Uputstva pa u grubo bi bili ovakvi podaci:
Jesenice-Bohinjska Bistrica je 1 kritični uspon od 15%o i otpor pruge 17%o. Otpor je radi kritičnih krivina. Lokomotiva serije 642 na tom dijelu može povući vlak brzonom od 20km/h težak do 330t. Brzinom 0d 30km/h može najviše povući 200t i brzinom 40km/h je 120t. Ipak je tih 17%o samo na 1 dionici između kolodvora a i vlak prema tablicama je lakši od maksimalne težine i dovoljna je 1 lokomotiva. Dalje je stalno pad ponegdje i 25%o do N.Gorice. Iz N.Gorice do Sežane je najveći uspon 26%o i otpor pruge 26%o. Lokomotiva serije 642 može tamo povući najviše 180t za brzinu 20km/h a 100t za brzinu 30km/h. U smjeru Sežana-N.Gorica-Jesenice je pad. Između N.Gorice i Jesenica je uspon i do 26%o. U svakom slučaju kad vlak ide iz N.Gorice prema sežani ili Jesenicama mora imati još 1 lokomotivu. U to vrijeme tamo su od parnih lokomotiva uglavnom bile serija 36, 28 i 29. Bilo je i serije 17 ali ona je slaba putnička lokomotiva za uspone. Nisam uspio pronaći podatke o opterećenjima navedenih parnjača ali ima zato za seriju 33. Ona je ipaj bila nešto i jača od navedenih. SWerija 33 može na 17%o brzinom 20km/h povući 380t, 30km/h 210t i 40km/h 150t. Na uspo255o to je puno manje. Tako da brzinom od 20km/h vuče 190t a sa 25km/h ide 130t.
Ukoliko možda nije još jasno pitajte pa da pojasnim dalje?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5681
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 642

Porukaod PECELJ » 31 Jul 2020, 11:51

Dizel lokomotiva JŽ 642-019, snimljena 1966.godine na nepoznatoj stanici ?

s-l1600 642 019 c1966 Jugoslavia.jpg
s-l1600 642 019 c1966 Jugoslavia.jpg (85.33 KiB) Pregledano 176 puta

Izvor : ebay


Povratak na “Vozna sredstva današnje železnice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost