Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1393
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod mali.paja » 07 Maj 2014, 21:27

Ovo nije nikakav specijalni vagon nego PUTUJUĆA POŠTA. Taj vagon je obično imao 2 poštanska radnika. Na vagonima su bili otvori za ubacivanje pisama sa obje strane. Imali su i svoj poseban žig. Kada bi netko usput ubacio pismo oni su to razvrstavali. Isto tako su i pripremali vreće za usputne pošte kao što su i pristigle od tih pošti razvrstavali. Ti vagoni su mogli biti samo na kraju ili početku kompozicije. Nisu se SMJELI uvrštavati u sredini. Ljeti bi bili obično na početku a zimi na kraju. Ti vagoni se nisu mogli grijati sa parom od lokomotive. U vgonu je bila peć na kruta goriva koja je zimi grijala. Željeznica je bila obavezna tim službenicima dati ugalj sa lokomotive za grijanje. Radi toga su ljeti bili na čelu a zimi na kraju. Ovaj vlak se spustio upravo iz Bradine. Ima 2 lokomotive radi kočenja niz pad od 60 promila. U jednoj temi sam već pisao o tom kočenju. Po sjeni bih rekao da je vrijeme bilo oko podne. Ako su moje pretpostavke sa vremenom točne to bi mogao biti brzi vlak za Dubrovnik. Samo me nešto malo i buni? Putujuće pošte su uglavnom putovale noćnim vlakovima a ova je po danu. Znam da je za Dubrovnik obično išla sa putničkim vlakom navečer iz Sarajeva i ujutro je bila na odredištu. U povratku je iz Dubrovnika išla navečer a u Sarajevu je bila ujutro. Doduše ni ne mora vlak biti za Dubrovnik. Možda je za Titograd ili eventualno za Zeleniku? Možda ima kakva kakav konkretniji podatak uz fotografiju i vrijeme nastanka?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5629
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod PECELJ » 08 Maj 2014, 12:43

Na jednom sajtu (čini mi se Mostarski) pronašao sam ovu fotografiju.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.

3(393).jpg
3(393).jpg (191.63 KiB) Pregledano 1830 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5629
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod PECELJ » 08 Maj 2014, 12:56

mali.paja piše:Ovo nije nikakav specijalni vagon nego PUTUJUĆA POŠTA. Taj vagon je obično imao 2 poštanska radnika. Na vagonima su bili otvori za ubacivanje pisama sa obje strane. Imali su i svoj poseban žig. Kada bi netko usput ubacio pismo oni su to razvrstavali. Isto tako su i pripremali vreće za usputne pošte kao što su i pristigle od tih pošti razvrstavali. Ti vagoni su mogli biti samo na kraju ili početku kompozicije. Nisu se SMJELI uvrštavati u sredini. Ljeti bi bili obično na početku a zimi na kraju. Ti vagoni se nisu mogli grijati sa parom od lokomotive. U vgonu je bila peć na kruta goriva koja je zimi grijala. Željeznica je bila obavezna tim službenicima dati ugalj sa lokomotive za grijanje. Radi toga su ljeti bili na čelu a zimi na kraju. Ovaj vlak se spustio upravo iz Bradine. Ima 2 lokomotive radi kočenja niz pad od 60 promila. U jednoj temi sam već pisao o tom kočenju. Po sjeni bih rekao da je vrijeme bilo oko podne. Ako su moje pretpostavke sa vremenom točne to bi mogao biti brzi vlak za Dubrovnik. Samo me nešto malo i buni? Putujuće pošte su uglavnom putovale noćnim vlakovima a ova je po danu. Znam da je za Dubrovnik obično išla sa putničkim vlakom navečer iz Sarajeva i ujutro je bila na odredištu. U povratku je iz Dubrovnika išla navečer a u Sarajevu je bila ujutro. Doduše ni ne mora vlak biti za Dubrovnik. Možda je za Titograd ili eventualno za Zeleniku? Možda ima kakva kakav konkretniji podatak uz fotografiju i vrijeme nastanka?


O ambulantnim (pokretnim) poštama možete nešto pronaći i ovde :

http://www.postacg.me/media/O%20nama/L% ... LEKTOR.pdf

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1393
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod mali.paja » 08 Maj 2014, 21:00

PECELJ piše:Na jednom sajtu (čini mi se Mostarski) pronašao sam ovu fotografiju.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.

3(393).jpg

Da li piše na kojem je kolodvoru ovo slikano?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5629
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod PECELJ » 09 Maj 2014, 08:53

mali.paja piše:
PECELJ piše:Na jednom sajtu (čini mi se Mostarski) pronašao sam ovu fotografiju.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.

3(393).jpg

Da li piše na kojem je kolodvoru ovo slikano?


Jedva sam našao ovj sajt, jer sam na njega slučajno naleteo lutajući Internetom :

http://www.novasloboda.ba/clanak/citaj/34954/-

Ne piše baš jasno ali pretpostavljam da je Sarajevo ?

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1393
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod mali.paja » 09 Maj 2014, 12:01

Slika bi trebala biti iz Metkovića? Dana 30. lipnja (juna) 1914. prispio je specijalni vlak iz Sarajeva oko 6 sati sa posmrtnim ostacima. Na kolodvor je u toku noći bila pristigla počasna satnija iz Mostara i dio ratne mornarice koji je bio u Metkoviću. Osim političara i naroda na dočeku su bili svećenici katoličke i pravoslavne vjeroispovijesti. Lijesovi su blagoslovljeni po oba obreda i uz crkvenu zvonjavu po mornarima prenešeni u jahtu Dalmat. Jahta je krenula uz počasnu paljbu prema ušću Neretve u more. Cijelo vrijeme ih je pratio torpedni čamac. Kada se jahta usidrila na ušću tada je ratni brod Viribus koji je tamo bio ispalio 19 plotuna na pozdrav. Lijesovi su prenešeni na Virbus i brod je iza 9 sati zaplovio prema Trstu. Iz Trsta su posmrtni ostaci otpremljeni vlakom.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5629
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod PECELJ » 09 Maj 2014, 16:23

Zahvaljujem g.mali.paja. Logičko objašnjenje. I mene su malo zbunjivali oni mornari.

Ja pretpostavljam sledeće :
Prestolonaslednik je doputovao ratnim brodom iz Trsta u Metković 27.juna.
Tu ga je čekao Carski voz i on je najverovatnije odmah vozom nastavio za Ilidžu.
U Ilidži je prespavao (ne verujem da je noću putovao i stigao 28.juna ujutru).

Protokol za dan 28.06 1914.g. :

09:00 - Misa u hotelu “Bosna” na Ilidži

09:25 - Krece vlak za Sarajevo

10:00 - Dolazak u Vijećnicu na civilni doček

10:30 - Otvaranje zgrade Zemaljskog muzeja

12:00 - Ručak u Konaku

14:00 - Obilazak Sarajeva

17:00 - Povratak na Ilidžu

19:00 – Večera

21:00 - Odlazak na vlak



Austro-ugarski prestolonaslednik Franjo Ferdinand sa suprugom Sofijom izlazi iz voza na železničkoj stanici Sarajevo :
FrancSofija.jpg
FrancSofija.jpg (153.08 KiB) Pregledano 1795 puta


Imao bih jedno pitanje : Gde je bilo odredište ovog Carskog voza kada nije bilo zvaničnih poseta ?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5629
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod PECELJ » 09 Maj 2014, 16:32

Evo i hotele Bosna na Ilidži gde je 28.06. održana misa i gde je verovatno prestolonaslednik prespavao predhodnu noć :

33028.jpg
33028.jpg (194.41 KiB) Pregledano 1794 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 5629
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod PECELJ » 09 Maj 2014, 17:57

Izgleda da sam pogrešio u mojim pretpostavkama oko datuma dolaska u Metković i Ilidžu (banju Ilidža). To nije bio 27.06. već 25.06.
To potvrđuje i ova slika (njen naziv), kao i donji tekst :

Ilidza_Franz_Ferdinand_25-06-1914.jpg
Ilidza_Franz_Ferdinand_25-06-1914.jpg (185.91 KiB) Pregledano 1789 puta


"Franjo Ferdinand je dosao brodom u luku Ploce u rano jutro 25.6 gdje ga je docekao guverner BiH general O.Potiorek. BHLB-om su prebaceni do Mostara(kako su dosli od Ploca do Metkovica nisam siguran) a onda do Ilidze,gdje im se prikljucila vojvotkinja Sofija koja je dosla iz pravca B.Broda preko Budimpeste. Franjo Ferdinand je 26.6 i 27.6 nadgledao vojne manevre u blizini Tarcina na koje je takodje dosao vozom BHLB-a.Zadnji dan posjete BiH su trebali da provedu u Sarajevu.U rano jutro 28.6 specijalni voz je obezbjedjen koji ih je prebacio od Banje Ilidza do Sarajeva".Sta se dalje desilo svi znamo ......................"

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1393
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Sarajevo-Mostar

Porukaod mali.paja » 09 Maj 2014, 23:27

Ploče, pogotovo luka u tom vremenu nisu postojale. Čak nije bilo ni toponima Ploče. Na ušću Neretve je prestolonasljednik prešao na jahtu radi malog gaza Neretve. Interesantno je to da je ta jahta svoj život završila u Splitu. Dugo je bila restoran. Onda je bila potopljena pa izvađena, prodana, izrezana i tko bi sve znao što. Uglavnom je ostao kostur broda i trebao bi biti ili je već zaštićen kao kulturno dobro.
I mene baš zanima gdje je bila deponirana ta CARSKA garnitura?


Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta