Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 6276
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od PECELJ »

Hvala mnogo g.mali.paja !!! Za mene kao i za druge sasvim dovoljno.

Posle ovolikog teksta, ne mogu ni biti pitanja :lol:

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1508
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od mali.paja »

Kad sam na ovoj uzanoj temi napisao nešto i o kočnicama na normalim vagonoma nadam se da se nećete ljutiti ako još nešto o tome napišem?
Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 6276
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od PECELJ »

mali.paja piše: Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?
Izneću neko oje mišljenje :
- Na istočnu i zapadnu obalu Amerike doleze mnogi velike brodovi sa puno robe.
- Potrobno je svu tu robu prebaciti sa jedne obale na drugu i obratno kao i usput.
- Za to je najpogodniji železnički saobraćaj i stvaraju se velike teretne kompozicije, obzirom nakoličinu robe, sa dve do tri dizel lokomotive.
- Koliko vidim, pruga je jednokolosečna pa su verovatno i usputne stanice sa dugačkim peronskim koloseciam.
Untitled.png
Untitled.png (1.21 MiB) Pregledano 644 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 6276
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od PECELJ »

Ostavi železničke stanice Brgule _:
96129483.jpg
96129483.jpg (149.31 KiB) Pregledano 641 put
181436311_4622833531065575_8765807642840097528_n.jpg
181436311_4622833531065575_8765807642840097528_n.jpg (144.41 KiB) Pregledano 641 put

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1508
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od mali.paja »

PECELJ piše:
mali.paja piše: Za početak jedno pitanje? Kad gledate neke slike željeznice iz SAD ili Australije vidite dugačke vlakove sa nekoliko lokomotiva na čelu i po nekoliko u sredinama teretnih vlakova. Zašto je to tako?
Neka netko pokuša odgovoriti?
Izneću neko oje mišljenje :
- Na istočnu i zapadnu obalu Amerike doleze mnogi velike brodovi sa puno robe.
- Potrobno je svu tu robu prebaciti sa jedne obale na drugu i obratno kao i usput.
- Za to je najpogodniji železnički saobraćaj i stvaraju se velike teretne kompozicije, obzirom nakoličinu robe, sa dve do tri dizel lokomotive.
- Koliko vidim, pruga je jednokolosečna pa su verovatno i usputne stanice sa dugačkim peronskim koloseciam.

Untitled.png
Da ja malo nadodam. Točno je to da radi dugačkih i teških vlakova sa jedne na drugu stranu SAD kao i preko prostranstava Australije teretni vlakovi voze sa više lokomotiva kako na čelu tako i u sredini kompozicije. U eri parne vuče toga nije bilo. Bilo je eventualno na čelu 2-3 lokomotive a u sredini ništa. U odnosu na današnje vlakove to su bili relativno kratki vlakovi. Isto tako je i kod vlakova sa prijevozom putnika. Danas a i nekad eventualno je bila 1 ili 2-3 lokomotive na tim putničkim vlakovima. Osim težine vlaka još je jedan razlog. U SAD, Kanadi i Australiji stanice nisu tako blizu jedna drugoj kao kod nas. Tamo su razmaci po 200-250 kilometara. Kako se ne bi dogodilo da lokomotiva u vožnji defektira i vlak ostane u vukohebini i čeka nekoliko sati pomoć stavlja se više lokomotiva tako da se može vožnja nastaviti nesmetano. Tako se izbjegava dugotrajno zatvaranje pruge ako ne i višednevno? To se odnosi kako na putničke tako i teretne vlakove. Ali kod teretnih vlakova imamo da se pojavljuju lokomotive u sredini ili više mjesta u vlaku. Koja je svrha tih lokomotiva? Kočenje! Sve te lokomotive upravljaju se daljinski putem radio valova. Lokomotiva na čelu ima kompresor koja u zračni vod upuhava pod pritiskom zrak. Kako su ti vlakove dugački i po nekoliko kilometara pitanje je da li može to sa čela vlaka stići napuniti zrak lokomotiva? Da i može koliko vremena bi joj trebalo da upuše zrak? Osim toga i kompresor na lokomotivi ne bi smio neprekidno raditi jer će doći do pregrijavanja i kvara ili čak požara? Radi toga i lokomotive u sredini upuhavaju zrak. Na tako dugačkim vlakovima kad strojovođa zavede proces kočenja prednji dio na vlaku počinje kočiti a do kraja bi trebalo proći dugo vremena da vagoni prema kraju počnu kočiti. Tada bi došlo do guranja od kraja vlaka uslijed inercije na prednji dio. Na brdskim prugama vlak se može tada otisnuti ili u krivinama izbaciti. Vlak smanjuje brzinu ili staje i prestaje potreba kočenja. Strojovođa kočnik stavlja u položaj vožnje i ubrzava. Što se sad događa? Prednji dio se otkočuje a kraj tek je počeo kočiti. Može dolaći do raskinuća vlaka. Radi toga su lokomotive u sredini vlaka. Kako se sve upravlja radio valovima čim strojovođa započne proces kočenja na čelu vlaka isto se događa i na lokomotivama u sredini. Isto je i kod otkočivanja.
Nadam se da sam malo još pojasnio nešto o kočenju?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 6276
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od PECELJ »

Kao što smo pisali, na početku eksploatacije pruge Valjevo-Lajkovac-Obrenocac - Zabrežje bilo je dosta problema. Žalili su se putnici da je voz kasnio i nisu mogli uhvariti vezu sa brodom koji je išao Iz Begrad Ka Šapcu.
probput1k I pored povremenih problema i putovanja skoro ceo dan, narod Valjeva je voleo da ide u ovu nekad lepu banju.jpg
probput1k I pored povremenih problema i putovanja skoro ceo dan, narod Valjeva je voleo da ide u ovu nekad lepu banju.jpg (169.73 KiB) Pregledano 469 puta
U junu mesecu 1910.godine otvorene je pruga Lajkovac-Lazarevac i spojena sa Mladenovcem.Donet je novi Red vožnje i mislim da su se problemi ublažili.

"Mali Žurnal" 10 juni 1910 :
Mali Zurnal 10 juni 1910.jpg
Mali Zurnal 10 juni 1910.jpg (269.79 KiB) Pregledano 469 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 6276
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Valjevo krajem jula 1937.godine.

Velika gužva na stanici posle održanih velikih protesta u gradu.
8-76-4716 Povodom Konkordata u Va 1937.jpg
8-76-4716 Povodom Konkordata u Va 1937.jpg (73.83 KiB) Pregledano 288 puta
Izvor . Muzej Valjevo

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta