Stranica 49 od 81

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 27 Mar 2017, 14:09
od ivanjz
Polazak ekskurzije iz Sarajeva za Beč između dva rata.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 27 Mar 2017, 22:21
od mali.paja
ivanjz piše:Gospodin Braco Ajdin mi je napisao:

"Postovani gospodine ivanjz, ovo su vrlo interesantne Rumunjske lokomotive koje su dopremljene u Zenica Teretna, a za potrebe Elektrobosne Jajce. Tehnicka komisija je pronasla greske na kocionom sistemu i nikad se nisu pomakle sa ovoga mjesta, gdje su i izrezane. Ne mogu se sjetiti tacno mislim da sam ih slikao negdje 80 ih godina."

http://www.google.com
Ja se sjećam tih lokomotiva u Zenici. Bile su crvene boje. Iste takve voze na Šarganu. Viđao sam ih iz vlaka kada sam putovao u i iz Mostara.

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 30 Apr 2017, 09:48
od ivanjz
Železnička stanica Alipašin Most. Najveća ranžirna stanica na uskom koloseku u ovom delu Evrope, a možda i u Evropi. Iz ove stanice pruge su se odvajale prema Bosanskom Brodu i jugu.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 03 Maj 2017, 23:07
od lozacev sin
Овде на слици се види аутомобил ЦИТРОЕН АЈКУЛА или ЖАБА. Његова производња је кренула 1955 па по томе можамо знати да је сликано најдаље од 55те па на овамо

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 04 Maj 2017, 00:37
od železocestnik
lozacev sin, pozdravljen,

ideja o datiranju fotografije pomoću ajkule odlična je stvar.
Ali ja mislim, da je ovdje žaba serije 3 na stanici, dakle od 1967 na ovamo.

Mislim, da će nam Braco reči tačnu godinu fotografije.

pozdrav
Darko

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 09 Maj 2017, 19:29
od lozacev sin
Слажем се са Дарком и ја мислим да је ово сликано око 1970 или пред крај уског колосека.
Јер ако је прва Ајкула произведена 1955 сумњам да је одмах стигла и до нас у оно време и оном стандарду.

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 09 Maj 2017, 22:51
od železocestnik
lozacev sin, pozdravljen

prve ajkule bile su na tržištu stvarno 1955. godine, ali:

Modeli proizvedeni 1955-1968. Ovi modeli su imali okrugle prednje farove i auto je podsećao na žabu.

Kod modela serije 3 promenili su se farovi...sijali su oko ugla ;)
Dakle dupla prednja svetla u staklenom kućištu, koja su u zavisnosti od verzije mogla, prilikom skretanja da se okreću prema radijusu krivine.
Modeli proizvedeni 1967-1975. Farovi na ovom modeli podsećali su na ajkulu i otuda ovaj nadimak.

Pouzeto iz wikipedije: https://sh.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS

Dakle fotografija je od 1967 na ovamo.

pozdrav
Darko

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 14 Maj 2017, 20:30
od lozacev sin
ivanjz piše:Ložačev sin je napisao:

"Železnička stanica Bosanski Lužani u vreme Velikogospoinskog vašara u Derventi 28.Avgusta 1965. Kondukter koi visi na vratima vagona u svetlijoj uniformi je Šaula zvani Kuja iz Novog Sela kod Broda. Pogledajte da je velika gužva u vozu i da ima putnika i na krovu".

http://www.google.com
Као што нам је помогла ЦИТРОЕН АЈКУЛА да приближно одредимо време фотографије на станици Алипашин Мост тако нам на овој фотографији код станице Лужани између Дервенте и Брода може помоћи то што се види у доњем левом углу ГУВЕРНАЛА од моторића ТОМОС т12 или популарни КОЛИБРИЋ то је онај тробрзинац што се шалтао ручно на сајле.Имам ја и сада такав моторић а овај на слици је од фотографа и памтим га до средине 80тих

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 07 Jun 2017, 14:04
od ivanjz
Izgled mosta u Bosanskom Brodu pre rata 90-tih koji je porušen. Vidi se železnička pruga koja je vodila do Rafinerije. Današnji most je iste konstrukcije ali pruge više nema.

http://www.google.com

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poslato: 07 Jun 2017, 21:47
od lozacev sin
ivanjz piše:Izgled mosta u Bosanskom Brodu pre rata 90-tih koji je porušen. Vidi se železnička pruga koja je vodila do Rafinerije. Današnji most je iste konstrukcije ali pruge više nema.

http://www.google.com
Да мало објасним у детаље.Овај мост са жељезном конструкцијом иде од славонске стране до средине Саве до малог острва онда се наставља према Б Броду бетонски мост.У последњем рату октобра 1992 није уопште порушена ова жељезна конструкција него бетонска и то само један лук Тај порушени део моста би био на овој слици иза аутобуса.На овој слици је поглед према Б Броду десно узводно Загреб а лево Београд.На месту ове пруге је сада постављена јака челична мрежа по којој се може и ходати али нико не иде јер лево постоји пешачка трака