Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Ukratko o ovoj pruzi :
Pruga Batajnica - Boljevci koja je prvo sagrađena kao uzana (kol 0,76 m) ali vrlo brzo zamenjena sa prugom normalnog koloseka. Razlog za to nije bio uobičajen. Tada (1915. godine) u Austro-Ugarskoj je bila mnogo veća oskudica u adekvatnom voznom parku za uzani nego za normalni kolosek. Normalizacijom je oslobođeno nekoliko lokomotiva koloseka 0,76 m koje su bile toliko potrebne na drugim frontovima. Tekst gospodina SDŽ 361.
Inače Pruga normalnog koloseka Batajnica – Boljevci izgrađena je i puštena u saobraćaj 28.01.1915. godine, dužine 23,4 km.
Izvor : knjiga : Sto gosina železnica Jugoslavije, 1849. – 1949, izdata 1951. godine, strana 85.
Pruga Batajnica - Boljevci koja je prvo sagrađena kao uzana (kol 0,76 m) ali vrlo brzo zamenjena sa prugom normalnog koloseka. Razlog za to nije bio uobičajen. Tada (1915. godine) u Austro-Ugarskoj je bila mnogo veća oskudica u adekvatnom voznom parku za uzani nego za normalni kolosek. Normalizacijom je oslobođeno nekoliko lokomotiva koloseka 0,76 m koje su bile toliko potrebne na drugim frontovima. Tekst gospodina SDŽ 361.
Inače Pruga normalnog koloseka Batajnica – Boljevci izgrađena je i puštena u saobraćaj 28.01.1915. godine, dužine 23,4 km.
Izvor : knjiga : Sto gosina železnica Jugoslavije, 1849. – 1949, izdata 1951. godine, strana 85.
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Dana 23.03 2015. kolega i ja smo slikali ostatke te pruge.
Krenuli smo od pružnog prelaza na izlazu iz Surčina, a kod nekadašnje stanice Jakovo - Bečnen Stanica Jakovo-Bečmen Ostaci skretnice u nekadašnjoj stanici Jakovo-Bečmen
Krenuli smo od pružnog prelaza na izlazu iz Surčina, a kod nekadašnje stanice Jakovo - Bečnen Stanica Jakovo-Bečmen Ostaci skretnice u nekadašnjoj stanici Jakovo-Bečmen
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Nastavljamo dalje prema stanici Boljevci ;
Krajni desni kolosek za nekadašnje istakalište kerozina za JAT, srednji kolosek za silos, a levi novi kolosek za „Eurogas” Kolosek za nekadašnje istakalište kerozina za Jat Remontovani kolosek za istakalište gasa i benzina „Eurogas”. nastavak
Krajni desni kolosek za nekadašnje istakalište kerozina za JAT, srednji kolosek za silos, a levi novi kolosek za „Eurogas” Kolosek za nekadašnje istakalište kerozina za Jat Remontovani kolosek za istakalište gasa i benzina „Eurogas”. nastavak
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Pruga za „Eurogas”
nastavak
Loko traktor koji služi za manevru u krugu. Pruga se račva na dva kraka,
Obezbeđenje nije nam dozvolilo da slikamo.nastavak
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Još dve fotografije snimljeno iz kola :
Istakalište gasa i benzina" Euro gas":
Istakalište gasa i benzina" Euro gas":
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Stanica Jakovo nije imala zidani objekat, a pruga je skinuta, tako da nismo je tražili. Uputili smo se u stanicu Surčin.
Stara zgrada stanice Surčin, sada stambeni obkelat.Ako se pažljivije pogleda fotografija vidi se da su dva ulaza zazidana. Robni magacin i rampa za pretovar Kompozicija za Eurogas.
Stara zgrada stanice Surčin, sada stambeni obkelat.Ako se pažljivije pogleda fotografija vidi se da su dva ulaza zazidana. Robni magacin i rampa za pretovar Kompozicija za Eurogas.
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Sa lokomotivom 641-327
Ulaz u stanicu Surčin iz pravca Batajnice
.Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Napuštamo stanicu Surčin i dolazimo da putnog prelaza između Surčina i Dobanovaca
Putni prelaz i dizel lokomotiva privatne firme. Lokomotiva firme Kombinovani prevoz. Ta firma odavno postoji kod nas, inače je prva privatna železnička kompanija u Srbiji, ali do sad je radila samo na industrijskim kolosecima. Koliko čujem prevoze šećer iz Kovačice do Vršca.
Tu se završio ovaj vozoljubiteljski izlet. Nekadašnja stanica Dobanvci više ne postoji, a o stanici Boljevci kasnije ću postaviti slike.
Pozdrav
Putni prelaz i dizel lokomotiva privatne firme. Lokomotiva firme Kombinovani prevoz. Ta firma odavno postoji kod nas, inače je prva privatna železnička kompanija u Srbiji, ali do sad je radila samo na industrijskim kolosecima. Koliko čujem prevoze šećer iz Kovačice do Vršca.
Tu se završio ovaj vozoljubiteljski izlet. Nekadašnja stanica Dobanvci više ne postoji, a o stanici Boljevci kasnije ću postaviti slike.
Pozdrav
Re: Pruga normalnog koloseka Batajnica - Boljevci
Službena mesta na ovoj prugi :
Najbolje će biti prikazano pomoću redova vožnji i to :
1924. 1928/29
Najbolje će biti prikazano pomoću redova vožnji i to :
1924. 1928/29
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 1 gost