.Svjetlost (Vinkovci), 21. ožujka 1909. piše:
Gradnja željezničkih pruga u Srijemu.
Izvješteni smo, da je ovih dana u vukovarskoj gruntovnici g. inžinir Béla Fényes od strane poduzetništva u Budapešti obavio predradnje za eksproprijaciju nove željezničke pruge Vinkovci - Osijek, koja će ići od Vinkovaca preko Ostrava, Antina, Koroda, Gaboša i Palače puste u Osijek. Doznajemo nadalje, da će za koji dan od istoga poduzetništva stići ovamo g. Franjo Hübner, da takove radnje obavi glede nove željezničke pruge Vukovar - Šid - Rača. Samom izgradnjom obih pruga odpočeti će se za kratko vrijeme. Na molbu poduzetnika održana je kod kr. ug. ministarstva trgovine nedavno konfesionalna rasprava za izgradnju željeznice Vukovar - Rača. Duljina ove željeznice iznosit će 64 km, te će se poslije produljiti do Bjeline (Bosna). Postojeće stanice Vukovar, Tovarnik, Šid i Borovo, biti će proširene. Za ovu željeznicu uzpostaviti će se predvidno ove stanice : Vukovar, St. Vukovar, Negoslavci, Berak, Grabovo, Čakovci, Ilača, Adaševci, Morović, Grk i Rača. Građevni troškovi proračunani su na 7 mil. kruna, koji su skoro sasvim osigurani.
Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Пруга Вуковар - Рача се састојала од два одвојена дела: Вуковар - Илача и Шид - Рача, док је акцијско друштво, које је било власник те пруге, добило право превоза постојећом пругом (изграђеном 1891. године), од Илаче до Шида.
Narodne Novine, Zagreb, 7. listopada 1891. piše:
Sinoć smo primili žicom ovu viest iz Mitrovice:
Danas je obavljen tehničko redarstveni obhod željeznice Vinkovci - Mitrovica. Pruga je u najboljem redu pronađena, te će počevši od sutra biti javnom prometu predana. Ovu u svakom pogledu liepu gradnju rukovodio je kr. ugarski nadmjernik Rudolf, a izveli su je poduzetnici S. Deutsch i Fleischmann iz Budapešte.
Ovom je željezničkom prugom Zagreb neposredno spojen sa Zemunom na hrvatsko - slavonskom teritoriju.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Jutarnji list od 25. listopada 1912. piše:
Nova željeznica Vukovar - Šid - Rača.
U ponedjeljak, 21. o. mj., obavljen je tehničko-redarstveni obhod i predaja nove sriemske željeznice Vukovar - Šid - Rača javnom prometu.
Mješovito povjerenstvo, koje je u tom povodu uredovalo, sastalo se u 9 sati prije podne na kolodvoru vukovarskom. Povjerenstvo se sastojalo:
1. od strane ministarstva trgovine gosp. gosp. nadzornik Ödön Dalmady, ujedno voditelj povjerenstva i kontrolor gosp. Josip Tominac,
2. od strane državnih željeznica zamjenik poslovnog upravitelja prometne uprave u Segedinu gosp. Zoltán Uray,
3. od strane hrv. zemaljske vlade gosp. Julijo Stanisavljević, tehnički savjetnik,
4. od strane županijske oblasti upravitelj gosp. Bogdan Novaković i nadinžinir g. Vatroslav Wainberger,
5. od strane dioničkog družtva dunavsko-savske željeznice gg. Imbro pl. Hideghéty predsjednik, i Nikola Gfrerer,
6. od strane građevnog poduzetništva ove željeznice gosp. nadinžinir Ivan Bajan,
7. od strane zainteresovanih kotara gg. predstojnici Nikola Žažinec, Aurel Šenoa i Mihajlo Zako, uz to predstavnici i izaslanici upravnih obćina.
Ovako sastavljeno povjerenstvo, kojemu su se pridružili još mnogi pozvani gosti, krenulo je u 9 sati u jutro na pet luksus-vagona iz Vukovara, te je postajalo na svim stanicama i pristaništima, gdje je pregledalo sve uredbe i stanbene prostorije, a stiglo je u Raču u pol 1 sat poslije podne. Na svim stanicama i pristaništima dočekao je silan narod povjerenstvo i pozdravio je urednike najživahnijim
klicanjem.
Osobito je bio svečan doček u Negoslavcima, Čakovcima, Ilači i konačno u samoj Rači. U Ilači bio postavljen slavoluk sa trobojnicama preko željezničkog tiela i vlak dočekan gruvanjem prangija. U Čakovcima dočekano je povjerenstvo svirkom domaće kapele.
U Rači odigrala je mladež narodno kolo uz svirku gajdaša.
Povjerenstvo uvjerilo se cielim putem, da je nova željeznica posve uredno izgrađena i da nema zaprieke, da se smjesta preda javnom prometu. Predsjednik povjerenstva gosp. nadzornik Dalmandy, najavio jo to u svečanoj besjedi sakupljenom narodu u Rači, zaželiv, da bi nova željeznica ispunila svoju zadaću na unapređenju kulturnog i gospodarskog razvitka ovog kraja kitnjastog Sriema.
Gromko klicanje "Živio!" popratilo je ovu besjedu, na koju je u ime županije sriemske odgovorio upravitelj županijske oblasti gosp. Bogdan Novaković, zahvaliv se osnivačima na njihovom usavršenom dijelu, koje će sigurno u velikoj mjeri promicati gospodarstvene prilike Sriema.
Povjerenstvo se je nakon svečane predaje povratilo na izhodište Vukovar, te je ciela vožnja natrag trajala 1 i pol sata.
Predaja završena je banketom u "Grand Hotelu", koji je vrlo animirano do kraja tekao. U tom povodu razabrali su predstavnici naših autonomnih oblasti i obćina, da će se nova željeznička pruga u skorom vremenu upodpuniti saveznom prugom Ilok - Mitrovica - Zemun, te da će ova potonja pruga stupiti u vezu sa bačkim željeznicama premostenjem Dunava kod Iloka.
Tako će ovaj davno zaželjeni spoj izmedju Sriema i bogate Bačke na korist obiju područja ostvaren biti. Na novoj se pruzi već jučer razvio vrlo živahan promet prema Rači i natrag.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ред вожње из 1940.
- Prilozi
-
- 9.jpg (151.04 KiB) Pregledano 1064 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Босанска Мезграја. Сепарација.
- Prilozi
-
- 6.jpg (53.51 KiB) Pregledano 1061 put
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
У овом CIA извештају за Југославију, Североамеричани су, заправо, сакупили разнолике вести о саобраћају, које су неке новине публиковале од децембра 1948. до фебруара 1949., па затим превели и исписали на 5 страница.
- Prilozi
-
- 1.jpg (104.08 KiB) Pregledano 1012 puta
-
- 2.jpg (155.79 KiB) Pregledano 1012 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
У CIA извештају за Југославију, који обухвата преводе вести о саобраћају (публиковане од децембра 1948. до фебруара 1949.) има нешто о прузи Сремска Рача - Бијељина.
- Prilozi
-
- 3.jpg (149.54 KiB) Pregledano 1012 puta
-
- 4.jpg (101.4 KiB) Pregledano 1012 puta
-
- 5.jpg (81.81 KiB) Pregledano 1012 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
У овом CIA извештају за Југославију, Североамеричани су, заправо, сакупили разнолике вести о железничком саобраћају и о индустриским пругама, које су неке новине публиковале крајем пролећа 1949. па превели и исписали на 2 странице.
Има нешто о прузи Босут - Бијељина.
Има нешто о прузи Босут - Бијељина.
- Prilozi
-
- 1.jpg (132.68 KiB) Pregledano 1010 puta
-
- 2.jpg (49.63 KiB) Pregledano 1010 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
У овом CIA извештају за Југославију, Североамеричани су, заправо, сакупили разнолике вести о саобраћају, које су неке новине публиковале средином лета 1949. па превели и исписали на 3 странице.
Има нешто о прузи Босут - Бијељина.
Има нешто о прузи Босут - Бијељина.
- Prilozi
-
- 1.jpg (93.45 KiB) Pregledano 1009 puta
-
- 2.jpg (156.83 KiB) Pregledano 1009 puta
-
- 3.jpg (45.78 KiB) Pregledano 1009 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
У овом CIA извештају (на 2 странице) за Југославију из краја маја 1950. наводе се хидроелектране и железнице.
Има нешто о нормалној прузи Шид - Босут - Бијељина и о узаној прузи Бијељина - Угљевик.
Има нешто о нормалној прузи Шид - Босут - Бијељина и о узаној прузи Бијељина - Угљевик.
- Prilozi
-
- 1.jpg (140.06 KiB) Pregledano 1002 puta
-
- 2.jpg (168.47 KiB) Pregledano 1002 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost