Stranica 4 od 8

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 07 Maj 2019, 18:42
od Igor Legaz
ivanjz piše:Pruga uskog koloseka Doboj - Tuzla - Simin Han puštena je u saobraćaj 29.04.1886.
Dužina pruge je bila 66.7 km

Dionica Karanovac - Gračanica puštena je u saobraćaj 01.01.1898. Dužina pruge je bila 4.2 km


Dionica Tuzla - Simin Han je zatvorena za saobraćaj 1945.

Dionica Karanovac - Gračanica je zvanično zatvorena za saobraćaj 01.11.1967.

Red vožnje sa ove pruge.

Na slici železnička stanica Gračanica.
Prema podacima iz sredine 1967. o dopuštenim brzinama vlakova, opstala je dionica Sočkovac - Karanovac, pa je službeni naziv pruge bio: Sočkovac - Gračanica

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 09 Maj 2019, 19:48
od Igor Legaz
Nakon ukidanja uskotračne pruge Doboj - Simin Han, opstala je uskotračna pruga Sočkovac - Karanovac - Gračanica.

Sočkovac je stanica normalnotračne pruge Doboj - Tuzla.

Na shemi stanice Sočkovac, ucrtani su kolosijeci "760".

Valja uočiti da su Karanovac ("760") i Karanovac "Novi" ("1435"), dvije različite stanice.

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 10 Maj 2019, 12:51
od PECELJ
Dionica Doboj - Tuzla je postepeno preradjena u prugu sirokog kolosijeka u periodu od 1947 do 1951. godine.

Tada je izgrađena stanica Sočkovac koja ranije na uzanoj pruzi nije postojala. Iz nekih razloga ostavljena je da funkcioniše uzana pruga Sočkovac - Karanovac - Gračanica do 1967.godine.

To se vidi i na ovom Redu vožnje iz 1954/55.godine . Pri dnu je i Red vožnje uzane pruge Sočkovac-Gračanica.

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 13 Maj 2019, 20:21
od Igor Legaz
PECELJ piše:Dionica Doboj - Tuzla je postepeno preradjena u prugu sirokog kolosijeka u periodu od 1947. do 1951. godine.
.

Molim Vas, g. Pecelj, možete li priložiti neke članke ili vozne redove između 1947. i 1951. koji su u vezi s donjim tokom Spreče? Važna je dionica od ušća Spreče, pa nekoliko kilometara uzvodno uz Spreču. Ostalo je nebitno.

Ako imate USA kartu Jugoslavije izrađenu oko 1952. onda bi bio poželjan dio koji "pokriva" Doboj i okolicu.

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 13 Maj 2019, 22:36
od PECELJ
Na onom Redu vožnje Doboj Novi-Tuzla (normalni kolosek) se vidi da je posle rata voz za Tuzlu polazio iz Dobaja Novog.

Treba imati u vidu činjenice :

1.Pruga je faktički prestala da postoji 1947 godine , kada je pušten u promet normalni kolosek Šamac-Sarajevo . Ostao je u daljoj upotrebi deo Bos.Brod-Derventa-Doboj-Usora-Teslić a kasnije samo Bos.Brod-Derventa . Pruga Doboj-Zenica je ukinuta 1947.godinep, pruga Slav.Brod-Bos.Brod je ukinuta 1960.godine izgradnjom novog mosta, Sarajevo-Lašva 1966.godine, Doboj-Usora 1968.godine , Derventa-Doboj 1968.god. , Bos.Brod-Derventa 1969.godine i Zenica-Lašva 1975.god.

2. Skica pruge Šamac - Sarajevo

3. Moje mišljenje iskazano kroz kartu iz 43.g. :

Dok nije izgrađen normalni kolosek, uzana pruga je u Doboju prelazila preko Bosne samo za Tuzlu i išla levom stranom Spreče.
Posle rata zbog normalnog koloseka i pruge Šamac-sSarajevo gradi se stanica Doboj Novi. Za Tuzlu pruga mora preči reku Spreču.
Kad se ide za Sarajevo : Pruga iz Doboja Novog prelazi Spreču a zatim i Bosnu i ulazi u stanicu Doboj i za Sarajevo.

Milim da je K.Chester pogrešio ucrtacajući 2 mosta preko Bosne u Doboju ?

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 14 Maj 2019, 06:13
od Igor Legaz
Poštovani g. Pecelj, Vi ste "Doboj Novi" locirali na desnoj strani ušća Spreče, pa Vam strelice i tekst nisu usklađeni.

Ima samo jedan normalnotračni "dobojski" most preko Bosne i to kod ušća Rudanke.

Bila su (ukupno) 4 uskotračna "dobojska" mosta: 2 preko Bosne, 1 preko Rudanke i 1 preko Usore.

Na karti iz 1957. (M = 1 : 100000) Vojno geografskog instituta, ucrtani su:

A. Rijeka Bosna (od ušća prema izvoru):

1. normalnotračni, od pruge Banja Luka - Doboj
2. uskotračni (bez šina), od (ukinute) "Spretschathalbahn"
3. uskotračni od "Bosnabahn", za kolosijek "760" između stanice Usora i stanice Doboj "Novi"


B. Rijeka Rudanka (ušće)

1. uskotračni od "Bosnabahn"


C. Rijeka Spreča (od ušća prema izvoru)

1. normalnotračni (jednokolosječni), na pruzi Sarajevo - Bosanski Šamac
2. normalnotračni, na pruzi Bosanski Šamac - Tuzla
3. veliki "dvojni" normalnotračni (ili dva "vrlo bliska" normalnotračna) na pruzi Doboj - Tuzla


D. Rijeka Usora (ušće)

1. uskotračni od "Usorathalbahn"

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 14 Maj 2019, 10:09
od PECELJ
Ja sam napravio dve lepe greške :)

1. Stanica Doboj Novi je ispod ušća reke Spreče u Bosnu i iz pravca Šamca se prelazi reka Spreča.
Vozovi za Banja luku(završeno 1951.g.) su polazili iz stanice Doboj Novi , prelazili Spreču i kasnije na severu i reku Bosnu.

2. Iz Doboja Novog je za Sarajevo normalna pruga išla levom stranom reke Bosne ( za razliku od uske pruge) i kasnije prelazi na desnu stranu.

U samom Doboju je morao biti most uzane pruge , sve do ukidanja ove pruge ka Tuzli.

Što se tiče stanice Most na Bosni, koju pominjete, to je verovatno neko stajalište ili luka na Bosni uzanog lokoseka.

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 14 Maj 2019, 12:16
od Igor Legaz
Sad mogu precizirat podatak iz ovog posta:
Igor Legaz piše:Na karti iz 1957. (M = 1 : 100000) Vojno geografskog instituta, ucrtani su:

A. Rijeka Bosna (od ušća prema izvoru):

1. normalnotračni, od pruge Banja Luka - Doboj
2. uskotračni (bez šina), od (ukinute) "Spretschathalbahn"
3. uskotračni od "Bosnabahn", za kolosijek "760" između stanice Usora i stanice Doboj "Novi"


B. Rijeka Rudanka (ušće)

1. uskotračni od "Bosnabahn"


C. Rijeka Spreča (od ušća prema izvoru)

1. normalnotračni (jednokolosječni), na pruzi Sarajevo - Bosanski Šamac
2. normalnotračni, na pruzi Bosanski Šamac - Tuzla

3. veliki "dvojni" normalnotračni (ili dva "vrlo bliska" normalnotračna) na pruzi Doboj - Tuzla


D. Rijeka Usora (ušće)

1. uskotračni od "Usorathalbahn"

Naime, nabavio sam JNA topografsku kartu iz 1977., koja je većeg mjerila (M = 1 : 25000), pa se važan detalj vrlo jasno uočava.

Stoga, umjesto:
3. veliki "dvojni" normalnotračni (ili dva "vrlo bliska" normalnotračna) na pruzi Doboj - Tuzla
pišem:

3. i 4. dva "bliska" normalnotračna (među kojima je tunel Mrčevac) na pruzi Doboj - Tuzla

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 14 Maj 2019, 14:17
od Igor Legaz
NAPOMENA

Na popis "dobojskih" željezničkih mostova, uvrstio sam one koji su ucrtani na karti iz 1957.

Na toj je karti ucrtan i most normalnotračne pruge Banja Luka - Doboj, preko rijeke Rudanke [prilog 1]. Taj most nisam uvrstio jer mi je nekako izvan percepcije grada Doboja. Ako griješim, lako ga je dopisat.

Nakon 1957. izgrađen je još jedan željeznički most na Spreči. Taj most je dvokolosječni i najbliži je ušću Spreče. S mosta na Spreči, koji je do izgradnje dvokolosječnog bio najbliži ušću Spreče, demontirane su šine [prilog 2].

Oba priloga su detalji topografske karte JNA iz 1977. (M = 1 : 25000). Na drugom se prilogu vidi da tada (1977.) nije više bilo nekadašnjeg uskotračnog mosta preko Bosne (od "Spretschathalbahn").

Ne znam da li je preko Rudanke, Bosne, odnosno Usore, opstao neki od preostala tri uskotračna "dobojska" mosta.

Re: Pruga uskog koloseka Doboj - Gračanica - Tuzla - Simin Han

Poslato: 14 Maj 2019, 16:07
od Igor Legaz
Bosna, Spreča, Rudanka, Usora, krcato mostova, od kojih desetak raznovrsnih željezničkih.
Doboj je "oduvijek" bio prometni centar Bosne, a osobito se to odnosi na željeznički transport.

Poštovani g. Pecelj, kod Doboja valja bit iznimno oprezan.
PECELJ piše:Ja sam napravio dve lepe greške.
Iz Doboja Novog je za Sarajevo normalna pruga išla levom stranom reke Bosne (za razliku od uske pruge) i kasnije prelazi na desnu stranu.
Od Doboja "Novog" prema Sarajevu, normalnotračna pruga ide uz desnu obalu Bosne, a tek u Maglaju "prelazi" na lijevu stranu Bosne.