Ових дана се завршава прича о прузи Петроварадин - Беочин.
Почело је уклањање колосека.
Пруга је изграђена 1908. године, превасходно за потребе транспорта сировина и цемента.
Једини озбиљнији ремонт је урађен средином шездесетих. Тих година је укинут путнички саобраћај.
Пруга је била у функцији до почетка 2007. године, када је саобраћај обустављен због изузетно лошег стања. Након затварања, са пруге је често отуђиван причврсни прибор, а понекад и шине, па и прагови.
2005. године, када је пруга већ била у лошем стању, у Беочин је дошао воз "Романтика" и тада је приређена свечаност на којој је најављиван ремонт, подизање дозвољеног осовинског оптерећења (са 16t на 22.5t), па чак и електрификација пруге у неком од амбициознијих планова.
О ремонту се причало и годинама након затварања.
Цементара је у почетку била заинтересована за ремонт, што се може закључити и из чињенице да су, дужи низ година након затварања, у локалном депоу/ложионици, остале две маневарке, које су биле у њиховом власништву (обе исправне, једна ремонтована 2005. године).
Потписивани су разни уговори/споразуми, али ремонт никада није започет - проблем је била цена и финансирање.
Беочин има пристаниште и последњих година је значајно унапређен речни транспорт, па је цементара, у међувремену, изгубила интересовање за учешћем у ремонту ове пруге.
2016. године је пруга званично укинута. Те године је продата и (камионом) одвежена једна од две маневарке (она која је била ремонтована, требало би ради негде у Смедереву - пре ремонта је имала ознаку 734-040, а после DHL-600Q-001). Две године касније је, на исти начин, однета и друга маневарка (734-039). Више о овоме сам писао на
viewtopic.php?f=41&t=298.
Од тада се све чешће прича о изградњи пешачко-бициклистичке стазе на траси ове пруге (прича и данас актуелна).
Следи неколико последњих фотографија са ове пруге. На фотографијама је стање на дан 10.3.2022. Радови су почели у ЖС Беочин, до сада је уклоњена већина станичних колосека.