Pozdravljeni,
mali.paja je kao skoro uvjek u pravu.
Da, tvornica papira i celuloze se nekad zvala Đuro Đaković. Sada je samo tvornica papira.
Da, imala je bazen sa grijanjem vode iz tvorice papira i celuloze.
Da, tvornica papira i celuloze bila je vlasnik ove lokomotive, koju je predala muzeju.
Da, ona lokomotiva iz Termoelektrarna Toplarna Ljubljana (TE-TOL) je stvarno izrađena na osnovi serije 62.
Treba je poznati i oznaku, koja sve kaže:
LBV-04 ( LBV = lokomotiva bez vatre )
Fotografija na wikipediji:
podatki v slovenščini:
Normalnotirna akumulatorska parna lokomotiva LBV-04, še vedno v uporabi v Toplarni (TETOL) Moste na vzhodu Ljubljane. Lokomotivo je leta 1964 izdelala tovarna Đuro Đaković v Slavonskem Brodu, tov. št. 1904. Njena osnova je serija 62, ki jih je ista tovarna izdelovala na osnovi ameriških lokomotiv, ki so v Jugoslavijo prišle prek programa UNRRA. Lokomotiva nima kotla, namesto tega jo napolnijo s paro do največjega tlaka 18 bar in lahko obratuje, dokler tlak ne pade na 4 bar, kar v običajnih pogojih pomeni od 8 do 10 ur dela. LBV je srbohrvaška kratica za "lokomotiva bez vatre", kar pomeni "lokomotiva brez ognja", akumulatorska lokomotiva. Lokomotiva se še vedno uporablja v toplarni, s čimer velja za edino še redno delujočo parno lokomotivo v Sloveniji (z izjemo nekaj muzejskih lokomotiv, ki priložnostno vlečejo muzejske vlake).
podaci na engleskom:
Normal gauge fireless steam locomotive LBV-04, still in use at the thermal cogeneration (TETOL) in Moste, eastern part of Ljubljana, Slovenia. The locomotive was produced in 1964 by Đuro Đaković in Slavonski Brod, serial nr. 1904. It is based on the JŽ 62 class. Its max. steam pressure is 18 bar, it can operate until it drops to 4 bar, in normal conditions this is sufficient for about 8 - 10 hours of operation. LBV is a Serbo-Croatian acronym for "lokomotiva bez vatre", literally "locomotive without fire", i.e. fireless locomotive. The locomotive is still in use at the cogeneration in Moste, making it the only steam locomotive still in regular use in Slovenia (apart from a few locomotives pulling occasional museum trains)
link do wikipedije, kde ima više fotografija ove lokomotive:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Slika:LBV ... bljana.jpg
Za vas pripremio na wikipediji: Ajznponar ("Eisenbahner", što znači željezničar).
Ajznponar je i član foruma vlaki.info.
Prvi put čujem, da vlakovi po slovenskim železnicama "proletaju"
pozdrav
Darko