Stranica 1 od 4

Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 07 Sep 2013, 11:33
od PECELJ
Tehnički podaci :
30.jpg
30.jpg (101.43 KiB) Pregledano 5320 puta
30-txt480.jpg
30-txt480.jpg (27.83 KiB) Pregledano 5320 puta

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 07 Sep 2013, 11:40
od PECELJ
Lokomotiva JŽ 30-031 :
30_031SIPSKAVUCA.jpg
30_031SIPSKAVUCA.jpg (71.57 KiB) Pregledano 5317 puta
30-800.jpg
30-800.jpg (93.4 KiB) Pregledano 5317 puta
Lokomotiva JŽ 30-020 :
30b.jpg
30b.jpg (98.28 KiB) Pregledano 5317 puta

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 07 Sep 2013, 12:14
od ivanjz
Lokomotiva 30-036 u nepoznatoj stanici.

http://www.google.com

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 07 Sep 2013, 16:22
od cira-1
Samo malo da dopunim PECELJ-ov posta. Na trećoj fotografiji je prikazana lokomotiva serije 30 - 020 na mostu. To je most preko Morave kod Ćuprije sredinom šezdesetih.

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 07 Sep 2013, 17:41
od PECELJ
Zahvaljujem Cira-1 na dopuni jer zajedničkim učešćem dobijamo više informacija.
Evo i ja da nešto dodam.
Tri od ovih 40 trocilindarskih lokomotiva ,nakon izgradnje brane u Đerdapu , ostale su potopljene. Malo čudno ?

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 07 Sep 2013, 19:36
od cira-1
Mali uvod za ove lokomotive :

Lokomotive serije JŽ 30 su bile najjače i najpoznatije lokomotive na SLV i one su dobijene na ime reparacije iz Nemačke 1930.godine. U okviru kontigenta od 110 unificiranih i tipiziranih lokomotiva (Einheitslok) koje su imale jednake kotlove,armaturu i tendere, nabavljeno je i 40 lokomotive serije SHS 583-901 do 940,koje su kasnije prenumerisane u JŽ 30-001 do 040.
Lokomotive ove serije su pripadale tipu lokomotiva "Dekapod" (raspored osovina 1-E-0). Bile su to blizne trocilindrične lokomotive na pregrejanu paru (pritisak pare je bio 16 bara),a njihove osnovne i konstruktivne i vučne karakteristike su sledeće:
>dužina same lokomotive.......................13,450 metara
>dužina lokomotive sa tenderom.............21,250 metara
>visina...................................................4,400 metara
>prečnik vezanih točkova.........................1,350 metara
>sopstvena težina....................................122,5 tona
>težina u službi........................................160,0 tona
>adheziona težina......................................90,0 tona
>sadržina vode.............................................25 m3
>sadržina uglja.............................................10 tona
Snaga lokomotive..........................................e=1,0 1300KS(957 kW)
e=0,9 1020KS (751kW)

Lokomotive serije 30 imale su Šmitove pregrejače,krmilo tipa Hojzinger i kočnicu tipa Božić.To su bile najsnažnije lokomotive koje su radile u SLV i u sledećoj tabeli je dat pregled brojeva

Mašinovođa Mihailo Marinković i ložač Lapad Naumovic u lokomotivi SLV 30-034 (tender 038). Iz knjige Steam in Serbia 1882-2007. Zorana Veresica.
Slika

I na kraju, nadam se da se g. PECELJ neće ljutiti što ga moram ispraviti. Potopljene su dve lokomotive a ne tri.
Klub Ljubitelja železnice iz Beograda je bio pokrenuo inicijativu da se jedna lokomotiva izvadi i preda muzeju, pošto ni jedna lokomotiva ove serije nije sačuvana.

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 26 Okt 2013, 12:05
od Borsig
ivanjz piše:Lokomotiva 30-036 u nepoznatoj stanici.

Slika
Mislim, da je to Maribor.
Evo jedna slika Maribora u, otprilike, isto vreme kao ona gore:

Slika

i jedna od pre tri godine:

Slika


Slike su iz slovenskog foruma (ova poslednja je moja) iz teme o Mariboru:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 1&start=45

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 26 Okt 2013, 12:12
od ivanjz
Pozdrav za g. borsiga i hvala na lepim objašnjenjima. Dobro došao na forum!

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 25 Apr 2014, 11:27
od PECELJ
Lokomotiva serije 30 na Sipskom kanalu :

Slika
Izvor : forum PZ

Re: Lokomotive serije JŽ 30

Poslato: 16 Jan 2015, 12:21
od PECELJ
Lokomotiva 30-013 snimljena u stanici Crveni Krst 1966.godine :

Slika