Mihail Malahov
Poslato: 08 Jun 2013, 14:24
Jagafoto je napisao:
Više puta ponavljanu tvrdnju da je na Lajkovačkim prugama bilo radnika sa mnogih strana sveta potkrepljuje i „slučaj“ Mihaila Malahova, pregledača kola.
Mihail je rođen na Kubanu u carskoj Rusiji odakle su ga životni putevi i vetrovi rata doveli u Kraljevinu Jugoslaviju i na Lajkovačku prugu... Naime, definitivnim porazom Belogardejaca mnogi su napustili Rusiju i otišli u beli svet. Kraljevina Jugoslavija je prihvatila mnoge od njih među kojim je bilo inženjera, oficira, lekara, apotekara, slikara, budućih arhitekata, crtača stripova, železničara...
O svome životu Mihail je, posle još jednog rata, novembra 1948. pisao:
Rođen sam 21. novembra 1900. godine u selu Kaludžinsko, Kuban, Rusija. Osnovnu školu završio sam 1912. godine. Na zanat sam stupio 1913. i završio 1917. godine. U Jugoslaviju sam došao 1921. godine u maju mesecu i radio sam privatno kao mašinbravar u prve sekcije za izradu pruge Vranje – Bosiljgrad, radio sam do 1924. godine. Posle sam stupio u fabriku Sartid u Smederevu, 1924. i radio sam do 1927. godine. Stupio sam u državnu službu u radionici Smederevo kao mašinbravar i radio sam do 1930. godine kada sam bio upućen na kurs pregledača kola koji sam završio u mesecu martu 1931. godine. Po završenom kursu za pregledača kola bio sam premešten za Ohrid kao pregledač kola i služio sam u Ohridu do 1933. godine kada sam bio premešten za General Hanri. Bio sam tamo do okupacije. U mesecu junu 1941. prešao sam (premešten) u Mladenovac u svojstvu pregledača kola. U takvom svojstvu nalazim se i danas...
Krajem decembra 1945. položio je pred ing. Živojinom Mitićem, šefom ložionice Lajkovac kao nadležnim starešinom sledeću zakletvu:
Ja Malahov Mihajlo, zaklinnjem se čašću svoga Naroda da ću verno služiti Narodu, da ću čuvati i braniti tekovine Narodno- Oslobodilačke borbe, da ću svoju dužnost po zakonima i zakonitim naredbama vršiti savesno, marljivo i nepristrasno.
Tada je drug Malahov A. Mihajlo još uvek radio kao pregledač kola kolske ispostave Valjevo, pregledna stanica Mladenovac.
Stručni ispit za nadzornika pregledača kola položio je 11. aprila 1957. pred ispitnom komisijom Direkcije JŽ Beograd prema propisima Pravilnika o stručnim ispitima osoblja Zajednice Jugoslovenskih železnica sa dobrim uspehom (3).
O ovome je sekretar ispitne komisije izvestio šefa ložionice Lajkovac.
Iz njegove životne priče zapala ni je u oko činjenica da je od 1933. godine do Drugog Svetskog rata radio u ložionici General Hanri. Moram priznati da sam prvi put čuo za ovaj pojam.
Koje li je mesto u Kraljevini Jugoslaviji je nosilo ime General Hanri i ko je bio čovek po kome se zvalo mesto i ložionica? Da li iko od korisnika foruma može da mi odgovori – unapred se zahvaljujem...
Više puta ponavljanu tvrdnju da je na Lajkovačkim prugama bilo radnika sa mnogih strana sveta potkrepljuje i „slučaj“ Mihaila Malahova, pregledača kola.
Mihail je rođen na Kubanu u carskoj Rusiji odakle su ga životni putevi i vetrovi rata doveli u Kraljevinu Jugoslaviju i na Lajkovačku prugu... Naime, definitivnim porazom Belogardejaca mnogi su napustili Rusiju i otišli u beli svet. Kraljevina Jugoslavija je prihvatila mnoge od njih među kojim je bilo inženjera, oficira, lekara, apotekara, slikara, budućih arhitekata, crtača stripova, železničara...
O svome životu Mihail je, posle još jednog rata, novembra 1948. pisao:
Rođen sam 21. novembra 1900. godine u selu Kaludžinsko, Kuban, Rusija. Osnovnu školu završio sam 1912. godine. Na zanat sam stupio 1913. i završio 1917. godine. U Jugoslaviju sam došao 1921. godine u maju mesecu i radio sam privatno kao mašinbravar u prve sekcije za izradu pruge Vranje – Bosiljgrad, radio sam do 1924. godine. Posle sam stupio u fabriku Sartid u Smederevu, 1924. i radio sam do 1927. godine. Stupio sam u državnu službu u radionici Smederevo kao mašinbravar i radio sam do 1930. godine kada sam bio upućen na kurs pregledača kola koji sam završio u mesecu martu 1931. godine. Po završenom kursu za pregledača kola bio sam premešten za Ohrid kao pregledač kola i služio sam u Ohridu do 1933. godine kada sam bio premešten za General Hanri. Bio sam tamo do okupacije. U mesecu junu 1941. prešao sam (premešten) u Mladenovac u svojstvu pregledača kola. U takvom svojstvu nalazim se i danas...
Krajem decembra 1945. položio je pred ing. Živojinom Mitićem, šefom ložionice Lajkovac kao nadležnim starešinom sledeću zakletvu:
Ja Malahov Mihajlo, zaklinnjem se čašću svoga Naroda da ću verno služiti Narodu, da ću čuvati i braniti tekovine Narodno- Oslobodilačke borbe, da ću svoju dužnost po zakonima i zakonitim naredbama vršiti savesno, marljivo i nepristrasno.
Tada je drug Malahov A. Mihajlo još uvek radio kao pregledač kola kolske ispostave Valjevo, pregledna stanica Mladenovac.
Stručni ispit za nadzornika pregledača kola položio je 11. aprila 1957. pred ispitnom komisijom Direkcije JŽ Beograd prema propisima Pravilnika o stručnim ispitima osoblja Zajednice Jugoslovenskih železnica sa dobrim uspehom (3).
O ovome je sekretar ispitne komisije izvestio šefa ložionice Lajkovac.
Iz njegove životne priče zapala ni je u oko činjenica da je od 1933. godine do Drugog Svetskog rata radio u ložionici General Hanri. Moram priznati da sam prvi put čuo za ovaj pojam.
Koje li je mesto u Kraljevini Jugoslaviji je nosilo ime General Hanri i ko je bio čovek po kome se zvalo mesto i ložionica? Da li iko od korisnika foruma može da mi odgovori – unapred se zahvaljujem...