Stranica 2 od 6
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 10 Jun 2013, 15:59
od ivanjz
Na fotografiji dole lepo se vidi jedna od lokomotiva sa Solunskog fronta
koloseka 0.60 kako tankira vodu.
Kao što se vidi iz fotografija lokomotiva je troosovinska sistema 0-C-0, tj.
može se slobodno reći klasična lokomotiva koloseka 0.60. Vrlo je slična
seriji 99.3 ako ne i ista. Kako su lokomotive na solunskom frontu
isporučena od strane Amerikanaca i Francuza teško je reći ko je njen
proizvođač.
Verovatno neke od ovih lokomotiva posle rata su se našle i na
industrijskim prugama u Srbiji.
http://wwww.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 10 Jun 2013, 16:03
od ivanjz
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 14 Jun 2013, 08:56
od ivanjz
Nemačka vojska je 1917. godine pustila u saobraćaj prugu uskog koloseka 0,60 na relaciji
Veles – Starigrad - Stepanci u dužini od 52.2 km. Na slici dole(sa nemačkog železničkog foruma) pruga u blizini Stepanaca.
http://www.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 15 Jun 2013, 12:20
od ivanjz
Od Soluna postojale su tri železnička pravca koje je izgradila Turska imperi i to: prvac prema Bitolju, pravac prema Đevđeliji i prevac prema Seresu-Turskoj. 1916. godine je sagrađena velika mreža pruga koloseka 0,60 koje su povezivale ove glavne pruge normalnog koloseka. Pruge koloseka 0,60 povezivale su železničku stanicu Topčin(pruga Solun - Đevđelija) sa železničkom stanicom Nareš na pruzi Solun-Carigrad, a zatim i sa železničkom stanicom Tekeli na pruzi Solun - Bitolj. Dužina ovih pruga iznosila je oko 60 km. Građenje ovih pruga završeno je do kraja aprila 1916. godine. Mrežu su gradile 6. i 10. francuska železnička četa, deo 7. ratne francuske železničke sekcije, 1. vod srpske železničke čete i veliki broj civilnih radmnika.
Od voznog paraka za potrebe ove mreže dopremljeno je iz Francuske 10 lokomotiva i oko 100 vagona. Celokupna eksploatacija bila je poverena sedmoj ratnoj francuskoj železničkoj sekciji, čija je uprava bila u Topčinu.
Nekoliko fotografija sa pruge Nareš - Ingliš - Topčin - Vatiluk.
http://www.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 15 Jun 2013, 12:38
od ivanjz
Železnička stanica Topčin.
http://www.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 15 Jun 2013, 12:40
od ivanjz
Železnička stanica Ingliš.
http://www.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 18 Jul 2013, 12:11
od ivanjz
Bugarski general Žekov obilazi gradilište pruge Gostivar - Kičevo 3. maja 1917. godine.
http://wwww.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 20 Jul 2013, 09:02
od ivanjz
Vojnici 14 makedonskog puka u transportu na front dekavilskom prugom.
http://www.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 25 Okt 2013, 11:54
od ivanjz
Bugarski vojnici na zanimljivoj drezini na Solunskom frontu ili kako ga oni nazivaju - Južni front.
http://www.google.com
Re: Železnice na solunskom frontu
Poslato: 07 Nov 2013, 18:28
od ivanjz
Železnička stanica Gradsko bila je deo pruge koloseka 0,60 koju su izgradili Nemci i Bugari za potrebe fronta prema saveznicima. Na slici kompozicija u stanici Gradsko.
[/quote]
Železnička stanica Gradsko je na pruzi Skoplje - Đevđelija. Jedna fotografija iz vremena I svetskog rata na stanici normalnog koloseka.
http://www.google.com