Ove lokomotive su isporučene u toku I svetskog rata Srbiji i to deset
Lokomotiva sistema 2-6-6-2. Proizvedene su u američkoj firmi ALCO i u Srbiju
su pristigle nekoliko meseci pre njene okupacije 1915. godine. Bile su namenje za
vuču teških rudarskih vozova na pruzi Paraćin – Zaječar i Metovnica –
Bor. Verovatno su upotrebljavane i na pruzi Stalać – Čačak – Užice jer na
slici dole vidimo jednu od ovih lokomotiva kako prelazi preko
improvizovanog mosta u Čačku u toku I svestkog rata.

Takođe na slici dole iz vremena I svetskog rata jedna od ovih lokomotiva
prelazi preko improvizovanog mosta na reci Timok.

Od deset lokomotiva nakon rata je preostalo samo sedam i dobile su
numeracije od 93-001 do 93-007. To je jedna od retkih serija lokomotiva
koje svoju prugu nisu menjale od samog početka. Ostale su da voze na
pruzi Zaječar – Praćin i Metovnica – Bor sve do svoga kraja početkom
šesdesetih godina. Ovo su ujedno i najjače lokomotive koloseka 0,76.
Evo jednog lepog članka o njima.

Na slici dole jedna od ovih lokomotiva snimljena u ložionici Zaječar u maju
mesecu 1933. godine.

Zanimljivo je da je Austrougarska vojno-želeleznička komanda na pruzi
Kruševac - Užice 20.02.1916. godine popisala šest lokomotiva ove serije.
Nema sačuvanih ovih moćnih lokomotiva.
http://www.google.com