Hanns Kerschner je ispod fotografije naznačio da je lokomotiva JŽ 83-066, snimljena 17. aprila 1973. "bei Ustikolina nahe Foca im Drinatal". On možda nije znao da je službeni naziv stajališta: Mrđelići (u narodu se čuje: Mrđalići).
Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Komentar na post sa 4. str.
- Prilozi
-
- 17.april.1973.jpg (227.57 KiB) Pregledano 1962 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Posebnom tehnikom sam uspio da uvećam ključan detalj na slici, pa ako piše: "10.9", onda je voz nadomak ulaska u stanicu Goražde, iz pravca stajališta Hubjeri.
Obrisi planina iznad raslinja dodatno osnažuju prvu cifru "1". Za konačnu potvrdu lokacije, treba još samo snimiti pejsaž s približno istog mjesta.Rok piše: ↑21 Nov 2021, 20:17 Komentar na post sa 3. str. i na pripadajuću fotografiju.
Fotografiju je u augustu 1972. snimio Hanns Kerschner iz vagona, dok je putovao od Ustiprače za Foču. Ispod fotografije je napisao: "Zug nach Foca zwischen Ustipraca und Gorazde", s tim da je on ostavio mogućnost da se lokacije ne sjeća baš najbolje.
Međutim, ivanjz je napisao ovako:
Uz post, ivanjz je prikačio tu sliku voza, ali je prethodno dopisao "JDZ12818", pa je (osim što je fotografija upropaštena) samim dopisivanjem smanjena rezolucija, te se broj na oznaci hektometra ne vidi dobro.
Na internetu sam našao istu sliku, nešto bolje rezolucije, ali opet se brojevi ne vide jasno.
Mislim da je donji broj 9 , a da su iznad napisane dvije cifre i da je desna 4.
Ako ivanjz ima sliku još bolje rezolucije, tako da se cifre jasno uočavaju, molim da nekako uveća taj detalj.
- Prilozi
-
- Kerschner.jpg (149.04 KiB) Pregledano 1960 puta
-
- 10.9.jpg (89.83 KiB) Pregledano 1960 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Postoje članovi ovog foruma kaji na svojim slikama stavljau Watermark, da ne bi došlo do kopiranja. Ja to ne činim ali obično navodim izvor.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Forum ovakve vrste, gdje se kroz teme o željezničkom saobraćaju, isprepliću historija, geografija i druge nauke, namijenjene su prvenstveno mladim čitaocima koji preko fotografija i video snimaka, mogu puno toga naučiti o krajevima za koje su mislili da su im poznati, kao i o načinu života starijih generacija.
Pogledajte na primjer ovaj video.
Tek onda kada je ukinut željeznički saobraćaj kanjonom Prače, postalo je shvatljivo da je Prača bez željeznice velika praznina i duboka bol.
Nikad ovakvih scena neće bit u budućnosti. Nigdje.
Nažalost, vrlo mršavo je prikazana dionica Ustiprača - Goražde - Foča - Miljevina.
Hoću da kažem da ne treba biti sujetan pa iz tog razloga upropaštavati stare fotografije koje imaju prvenstveno edukativnu svrhu.
https://youtu.be/Y2QKbo9BaO4
Pogledajte na primjer ovaj video.
Tek onda kada je ukinut željeznički saobraćaj kanjonom Prače, postalo je shvatljivo da je Prača bez željeznice velika praznina i duboka bol.
Nikad ovakvih scena neće bit u budućnosti. Nigdje.
Nažalost, vrlo mršavo je prikazana dionica Ustiprača - Goražde - Foča - Miljevina.
Hoću da kažem da ne treba biti sujetan pa iz tog razloga upropaštavati stare fotografije koje imaju prvenstveno edukativnu svrhu.
https://youtu.be/Y2QKbo9BaO4
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Fotografija Goražda je s početka osamdesetih. U donjem lijevom uglu se vidi teren gdje su bili kolosijeci. Fotografiju sam odabrao kako bih objasnio gdje se nalazi oznaka kilometraže (ili hektometraže, ne znam kako to željezničari zovu) "10.9". Kada se od terena gdje su bili kolosijeci, prati teren prema desno na fotografiji, glavna pruga je bila između kuća i lagano je išla uza stranu do nadvožnjaka (ispod je put Goražde - Čajniče). Neposredno s druge strane tog puta nema kuća uz prugu, ali ima drveća. Kada se vratimo na fotografiju iz augusta 1972. koju je snimio Hanns Kerschner, preko krovova vagona se vide krošnje, a ispred lokomotive se vidi željezna ograda od spomenutog nadvožnjaka.
Kada se donji stroj glavne pruge prati iz pravca stajališta Hubjeri prema nadvožnjaku, vidi se nasip i voz bi se kretao uza stranu do nadvožnjaka, a nadvožnjak je bio oko 80 metara udaljen od sjeveroistočnog ulaza u stanicu Goražde. Spomenuti nasip ima krivinu, baš ovakvu, kako se to vidi na mapi (voz je baš u krivini "ulijevo"). Hanns Kerschner je pravilno napisao da je voz između Ustiprače i Goražda, a oznaka "10.9" to precizno potvrđuje. Mislim da u konkretnom slučaju nije potrebno da se lokacija obiđe i da se snime planine prema jugu.
Kada se donji stroj glavne pruge prati iz pravca stajališta Hubjeri prema nadvožnjaku, vidi se nasip i voz bi se kretao uza stranu do nadvožnjaka, a nadvožnjak je bio oko 80 metara udaljen od sjeveroistočnog ulaza u stanicu Goražde. Spomenuti nasip ima krivinu, baš ovakvu, kako se to vidi na mapi (voz je baš u krivini "ulijevo"). Hanns Kerschner je pravilno napisao da je voz između Ustiprače i Goražda, a oznaka "10.9" to precizno potvrđuje. Mislim da u konkretnom slučaju nije potrebno da se lokacija obiđe i da se snime planine prema jugu.
- Prilozi
-
- Gorazde.oko.1981.jpg (41.52 KiB) Pregledano 1914 puta
-
- Gorazde.1.25000.jpg (232.02 KiB) Pregledano 1914 puta
-
- Gorazde.stanica.jpg (105.31 KiB) Pregledano 1914 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Rok, pozdravljen,
pišeš, kako je potrebno sačuvati fotografije za mladi rod i nikako jih upropaštavati pisanjem po njima.
Pa mi imamo ovdje minimalno kvalitetu fotografija (od 50 do 200 KiB ).
Pa isprintaj si tu svoju fotografiju pa ćeš vidjet šta dođe od nje.
Pa i sam vidiš, koje ruglo od stanice Goražde dobiješ zbog lošeg kvaliteta.
Ako hoćeš staviti fotografiju u neku knjigu treba ti najmanje 300 dpi.
Dakle, ako hočeš da spasiš fotografije, treba da imaš puno prijatelja, koji će ti slati fotografije u punoj resoluciji. I dati ti pravo, da možeš fotografiju staviti u knjigu, koju bi počeo pisati.
Forumaši stavljaju na fotografije vodeni znak, pošto imaju puno loših iskustava.
Neko "skine" fotografiju sa foruma i stavi je na drugi forum kao svoju. Mnogo puta stavi na nju i vodeni znak, kao da je njegova. Tome se kaže u razvijenom svijetu krađa.
Druga stvar su fotografije sa wikipedije, koje su možda i u visokim resolucijama. Tamo ne treba ništa plati za naknadu upotrebe ali je potrebno tačno zapisati ko je vlasnik fotografije (wikipedija) i ko ju je fotografirao, ako je poznato.
Fotografije koje imamo ovdje na forumu već su zbog lošeg kvaliteteta "upropaštene".
Dakle trebaš puno prijatelja...da ti šalju skene originala u punoj resoluciji ili skene u punoj resoluciji iz knjiga.
Neke fotografije možeš i kupiti u večoj resoluciji u arhivama, muzejima ili bibliotekama. Cijena za vlastitu upotrebu je od 2-5 €. Ako želiš da je staviš na forum treba ti dozvola, za objavljivanje u knjizi je cijena oko 20 €.
pozdrav
Darko
pišeš, kako je potrebno sačuvati fotografije za mladi rod i nikako jih upropaštavati pisanjem po njima.
Pa mi imamo ovdje minimalno kvalitetu fotografija (od 50 do 200 KiB ).
Pa isprintaj si tu svoju fotografiju pa ćeš vidjet šta dođe od nje.
Pa i sam vidiš, koje ruglo od stanice Goražde dobiješ zbog lošeg kvaliteta.
Ako hoćeš staviti fotografiju u neku knjigu treba ti najmanje 300 dpi.
Dakle, ako hočeš da spasiš fotografije, treba da imaš puno prijatelja, koji će ti slati fotografije u punoj resoluciji. I dati ti pravo, da možeš fotografiju staviti u knjigu, koju bi počeo pisati.
Forumaši stavljaju na fotografije vodeni znak, pošto imaju puno loših iskustava.
Neko "skine" fotografiju sa foruma i stavi je na drugi forum kao svoju. Mnogo puta stavi na nju i vodeni znak, kao da je njegova. Tome se kaže u razvijenom svijetu krađa.
Druga stvar su fotografije sa wikipedije, koje su možda i u visokim resolucijama. Tamo ne treba ništa plati za naknadu upotrebe ali je potrebno tačno zapisati ko je vlasnik fotografije (wikipedija) i ko ju je fotografirao, ako je poznato.
Fotografije koje imamo ovdje na forumu već su zbog lošeg kvaliteteta "upropaštene".
Dakle trebaš puno prijatelja...da ti šalju skene originala u punoj resoluciji ili skene u punoj resoluciji iz knjiga.
Neke fotografije možeš i kupiti u večoj resoluciji u arhivama, muzejima ili bibliotekama. Cijena za vlastitu upotrebu je od 2-5 €. Ako želiš da je staviš na forum treba ti dozvola, za objavljivanje u knjizi je cijena oko 20 €.
pozdrav
Darko
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Komentar na fotografiju sa 13. str.
Ovo je rijetka fotografija mosta (viadukta) na ušću Osanice (dok je željeznički saobraćaj postojao) pa sam pokušao da je malo popravim, ali sve slabo, jer je riječ o skeniranoj slici iz nekih prastarih novina. Taj most je očuvan, a na 3. str. ima fotografija, koju je snimio radivojf.
- Prilozi
-
- Osanica.jpg (232.18 KiB) Pregledano 1882 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Nastavak diskusije sa 16. str.
U prvom prilogu je sporna skica sa 14. str.
U drugom prilogu je moja korekcija sporne skice.
U trećem prilogu je prikazano zbog čega je sporna skica sa 14. str. "pogrešno u izuzetno bitnom dijelu". Riječ je o brkanju dviju različitih šumskih željeznica. Postojala je šumska željeznica (označio sam crvenim) od Gornjeg Meštrevca do Tare, ali je Eljas Pölhö tu šumsku željeznicu označio na poziciji šumske željeznice koja je postojala tridesetih godina kod Krekova na Drini (na skici sam zelenim docrtao Pivu). O šumskoj željeznici kod Krekova ima malo podataka, zna se da je bila Vardina, a ucrtana je na topografskoj karti iz 1934. Za Maglićevu šumsku željeznicu na Tari (Gornji Meštrevac) ima dosta podataka, pa čak i fotografija koje je sedamdesetih snimio Štefan Stepic.
Da se radilo o izostavljanju upisa dva toponima, naravno da se ne bih osvrnuo na "skicu koja je pogrešna u izuzetno bitnom dijelu".
U prvom prilogu je sporna skica sa 14. str.
U drugom prilogu je moja korekcija sporne skice.
U trećem prilogu je prikazano zbog čega je sporna skica sa 14. str. "pogrešno u izuzetno bitnom dijelu". Riječ je o brkanju dviju različitih šumskih željeznica. Postojala je šumska željeznica (označio sam crvenim) od Gornjeg Meštrevca do Tare, ali je Eljas Pölhö tu šumsku željeznicu označio na poziciji šumske željeznice koja je postojala tridesetih godina kod Krekova na Drini (na skici sam zelenim docrtao Pivu). O šumskoj željeznici kod Krekova ima malo podataka, zna se da je bila Vardina, a ucrtana je na topografskoj karti iz 1934. Za Maglićevu šumsku željeznicu na Tari (Gornji Meštrevac) ima dosta podataka, pa čak i fotografija koje je sedamdesetih snimio Štefan Stepic.
- Prilozi
-
- Mapa4 -11.JPG (54.17 KiB) Pregledano 1868 puta
-
- Krekovi.Drina.jpg (74.18 KiB) Pregledano 1868 puta
-
- Mestrevac.Tara.Zeleno.Piva.jpg (72.67 KiB) Pregledano 1868 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
G.Srećko Ignjatović iz Sarajeva je na svom sajtu http://vremeplov.ba/ između stalog objavio i šeme kolosek u stanicama uzane pruge.
Da ne bude baš ukoso, evo tešeme za stanicu Goražde :
Da ne bude baš ukoso, evo tešeme za stanicu Goražde :
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 40 gostiju