Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Beograd na starum fotografijama i razglednicama - Beograd Stari dvor Okupacija 1915. godine. Ulica Kralja Milana i okupatorski vojnici. Ovu su razglednicu već posebno odštampale okupacione vlasti, čak piše i godina.
Re: Beogradski tramvaji
E-bay prodaje slajd kola #85 iz 1979. godine:
- Prikačeni fajlovi
-
- s-l1600.jpg (147.8 KiB) Pogledano 554 puta
-
- Ložač
- Postovi: 147
- Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Čudno veoma, jer imaju i crveni 85, iz 1979 godine objavljen na prodaju pre par meseci, jedino ako nisu dolazili u Beograd više puta u 1979 godini ili ostali nekoliko dana.
Re: Beogradski tramvaji
Mi ni ne znamo ko je autor tih slajdova i kako su oni dospeli do "Trotskeeja" - možda je u pitanju osoba koja je živela u Beogradu, u Jugoslaviji, pored svih prethodno pobrojanih mogućnosti. Možda je autor zaista uhvatio prelomni trenutak u kom je g.b. 85 "osvežen" (što nije nemoguće, šanse postoje), a možda na jednom od dva slajda nije u pitanju g.b. 85. Pitanje je koliko su brojke čitljive u ovoj rezoluciji (mada ponuđać slajda verovatno jasno vidi cifre).
-
- Ložač
- Postovi: 147
- Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Crveni slajd je gotovo sigurno 85 dok na ovom liči kao 86, 88 ali ta stranica nikad nije omanula broj evo koliko ih ja dugo pratim,JŽ 363 napisao: 06 Nov 2022, 22:18 Mi ni ne znamo ko je autor tih slajdova i kako su oni dospeli do "Trotskeeja" - možda je u pitanju osoba koja je živela u Beogradu, u Jugoslaviji, pored svih prethodno pobrojanih mogućnosti. Možda je autor zaista uhvatio prelomni trenutak u kom je g.b. 85 "osvežen" (što nije nemoguće, šanse postoje), a možda na jednom od dva slajda nije u pitanju g.b. 85. Pitanje je koliko su brojke čitljive u ovoj rezoluciji (mada ponuđać slajda verovatno jasno vidi cifre).
Čudno mi je bilo samo kako tako da budu slikani oba baš u 1979.
Re: Beogradski tramvaji
85 je. Dobro se vidi na sajtu. Pogledajte link u mojoj objavi gore. Mene buni što je leto na obe fotografije. Možda je crveni fotografisan nalo kasnije, ali nekako je to preblizu.
-
- Ložač
- Postovi: 147
- Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Mozda su ti ljudi koji su slikali ostali par dana u beogradu ili se vraćali ponovo iz zagreba sarajeva, 1966, 1974, 1979 godine jako puno slajdova je trotskee travel napravio, u jugoslaviji a načeli su da postavljaju i deo iz 1980 godine pa očekujemo možda u budućnosti više na prodaji, neke slajdove znam koje su postavljaji pre više od 6-7 godina ima ih ovde na forumu iz 1979, ali eto desilo se bas da su naišli na prelazni period tramvaja 85 iz zelene u crvenu.
1978 mislim da nisam video do sad fotografiju crvenog tramvaja osim divaga.
1978 mislim da nisam video do sad fotografiju crvenog tramvaja osim divaga.
Re: Beogradski tramvaji
Drago mi je da se ponovno na internetu skupilo društva za diskusiju o istorijatu tramvaja u Beogradu.
viewtopic.php?p=20449#p20449
Ovo je predratni autobus, verovatno sa Automontažinom (potonja Avtomontaža) karoserijom. Razlog vožnje po pogrešnoj strani opisao je baš @sdz363 ovde:Broken Boveri & Cie napisao: 29 Sep 2022, 09:39 Tramvajska prikolica 12X na liniji 1 tik posle rata sa retkim prizorom predratnih terazija kod raskrsnice sa Bulevarom.
Izvor Facebook
viewtopic.php?p=20449#p20449
Re: Beogradski tramvaji
Pokojni Dundo/Topčiderac nije to tom pitanju bio u pravu, #201 je imao sopstvena postolja (iz monografije 60. godišnjice GSP-a):Vesa napisao: 30 Sep 2022, 14:43
Što se tiče tramvaja 1 (201), ja sam svojevremeno čuo od jednog poznavaoca tramvaja (koji je odavno upokojen) da je tramvaj 201 napravljen na obrtnom postolju AEG-a 1 stradalom u bombardovanju Beograda. Navodno, sve je moglo da se napravi u zemlji sem obrtnog postolja a nije moglo da se uveze. Pa su mu "budžili" jače motore koje su dovlačili odnekud i pokušavali da to predstave kao građenje novog tramvaja. Navodno, 201 je postao 1 kad je počela proizvodnja "Goša", da bi numeracija "Goša" počela od 201. Navodno, bilo ih je devet (201-209). Po drugom izvoru, postojali su i tramvaj 1 i tramvaj 201. Donekle im se razlikovala karoserija.
Uglavnom, kada se uporede postolja od 201 i AEG-a primetno je da nisu ista, dok postolja 201 i "serijskih" "goša" sliče.
(Pruga do Rakovice je puštena 1948, na Dan Republike, greška je u knjizi).
Plus, ovde se vidi #201 tokom vožnje:
https://youtu.be/R7jMiKAYCys?t=76
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta