Beogradski tramvaji

Odgovori
Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Beograd na starum fotografijama i razglednicama - Beograd Stari dvor Okupacija 1915. godine. Ulica Kralja Milana i okupatorski vojnici. Ovu su razglednicu već posebno odštampale okupacione vlasti, čak piše i godina.

07.jpg
07.jpg (236.45 KiB) Pogledano 612 puta

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

E-bay prodaje slajd kola #85 iz 1979. godine:
Prikačeni fajlovi
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (147.8 KiB) Pogledano 554 puta

Broken Boveri & Cie
Ložač
Postovi: 147
Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Broken Boveri & Cie »

Čudno veoma, jer imaju i crveni 85, iz 1979 godine objavljen na prodaju pre par meseci, jedino ako nisu dolazili u Beograd više puta u 1979 godini ili ostali nekoliko dana.

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Mi ni ne znamo ko je autor tih slajdova i kako su oni dospeli do "Trotskeeja" - možda je u pitanju osoba koja je živela u Beogradu, u Jugoslaviji, pored svih prethodno pobrojanih mogućnosti. Možda je autor zaista uhvatio prelomni trenutak u kom je g.b. 85 "osvežen" (što nije nemoguće, šanse postoje), a možda na jednom od dva slajda nije u pitanju g.b. 85. Pitanje je koliko su brojke čitljive u ovoj rezoluciji (mada ponuđać slajda verovatno jasno vidi cifre).


Broken Boveri & Cie
Ložač
Postovi: 147
Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Broken Boveri & Cie »

JŽ 363 napisao: 06 Nov 2022, 22:18 Mi ni ne znamo ko je autor tih slajdova i kako su oni dospeli do "Trotskeeja" - možda je u pitanju osoba koja je živela u Beogradu, u Jugoslaviji, pored svih prethodno pobrojanih mogućnosti. Možda je autor zaista uhvatio prelomni trenutak u kom je g.b. 85 "osvežen" (što nije nemoguće, šanse postoje), a možda na jednom od dva slajda nije u pitanju g.b. 85. Pitanje je koliko su brojke čitljive u ovoj rezoluciji (mada ponuđać slajda verovatno jasno vidi cifre).
Crveni slajd je gotovo sigurno 85 dok na ovom liči kao 86, 88 ali ta stranica nikad nije omanula broj evo koliko ih ja dugo pratim,
Čudno mi je bilo samo kako tako da budu slikani oba baš u 1979.

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

85 je. Dobro se vidi na sajtu. Pogledajte link u mojoj objavi gore. Mene buni što je leto na obe fotografije. Možda je crveni fotografisan nalo kasnije, ali nekako je to preblizu.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Postovi: 147
Pridružio se: 22 Apr 2021, 22:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Broken Boveri & Cie »

Mozda su ti ljudi koji su slikali ostali par dana u beogradu ili se vraćali ponovo iz zagreba sarajeva, 1966, 1974, 1979 godine jako puno slajdova je trotskee travel napravio, u jugoslaviji a načeli su da postavljaju i deo iz 1980 godine pa očekujemo možda u budućnosti više na prodaji, neke slajdove znam koje su postavljaji pre više od 6-7 godina ima ih ovde na forumu iz 1979, ali eto desilo se bas da su naišli na prelazni period tramvaja 85 iz zelene u crvenu.
1978 mislim da nisam video do sad fotografiju crvenog tramvaja osim divaga.

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od CKD-KT4 »

Drago mi je da se ponovno na internetu skupilo društva za diskusiju o istorijatu tramvaja u Beogradu.
Broken Boveri & Cie napisao: 29 Sep 2022, 09:39 Tramvajska prikolica 12X na liniji 1 tik posle rata sa retkim prizorom predratnih terazija kod raskrsnice sa Bulevarom.
Izvor Facebook
Ovo je predratni autobus, verovatno sa Automontažinom (potonja Avtomontaža) karoserijom. Razlog vožnje po pogrešnoj strani opisao je baš @sdz363 ovde:
viewtopic.php?p=20449#p20449

CKD-KT4
Ložač
Postovi: 123
Pridružio se: 27 Jun 2015, 18:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od CKD-KT4 »

Vesa napisao: 30 Sep 2022, 14:43
Što se tiče tramvaja 1 (201), ja sam svojevremeno čuo od jednog poznavaoca tramvaja (koji je odavno upokojen) da je tramvaj 201 napravljen na obrtnom postolju AEG-a 1 stradalom u bombardovanju Beograda. Navodno, sve je moglo da se napravi u zemlji sem obrtnog postolja a nije moglo da se uveze. Pa su mu "budžili" jače motore koje su dovlačili odnekud i pokušavali da to predstave kao građenje novog tramvaja. Navodno, 201 je postao 1 kad je počela proizvodnja "Goša", da bi numeracija "Goša" počela od 201. Navodno, bilo ih je devet (201-209). Po drugom izvoru, postojali su i tramvaj 1 i tramvaj 201. Donekle im se razlikovala karoserija.
Pokojni Dundo/Topčiderac nije to tom pitanju bio u pravu, #201 je imao sopstvena postolja (iz monografije 60. godišnjice GSP-a):
IMG-20221109-WA0014.jpg
IMG-20221109-WA0014.jpg (165.85 KiB) Pogledano 431 put
IMG-20221109-WA0015.jpg
IMG-20221109-WA0015.jpg (159.76 KiB) Pogledano 431 put
IMG-20221109-WA0016.jpg
IMG-20221109-WA0016.jpg (113.89 KiB) Pogledano 431 put
Uglavnom, kada se uporede postolja od 201 i AEG-a primetno je da nisu ista, dok postolja 201 i "serijskih" "goša" sliče.

(Pruga do Rakovice je puštena 1948, na Dan Republike, greška je u knjizi).

Plus, ovde se vidi #201 tokom vožnje:
https://youtu.be/R7jMiKAYCys?t=76

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta