Stranica 94 od 134

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 13:17
od Broken Boveri & Cie
A evo ga i AEG 10, na liniji 4 a iza Breda 51 na liniji 9 1966 godine.
Prema ovim tramvajima imam veliko poštovanje, kao i BBC koliko su bili izdrzljivi i pouzdani

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 14:43
od Vesa
Kad bolje pogledamo natpis "Smrt fašizmu - sloboda narodu", možemo lako da uočimo da se on nalazi tačno na sredini vozila a da se broj 12 nalazi tačno na sredini ispod natpisa, tako da su šanse da se tu nalazila i treća cifra koja se iz nekog razloga ne vidi samo teoretske. Takođe, ne znamo pouzdano da li su to stvarno vrata u zadnjem delu vozila.
Što se tiče tramvaja 1 (201), ja sam svojevremeno čuo od jednog poznavaoca tramvaja (koji je odavno upokojen) da je tramvaj 201 napravljen na obrtnom postolju AEG-a 1 stradalom u bombardovanju Beograda. Navodno, sve je moglo da se napravi u zemlji sem obrtnog postolja a nije moglo da se uveze. Pa su mu "budžili" jače motore koje su dovlačili odnekud i pokušavali da to predstave kao građenje novog tramvaja. Navodno, 201 je postao 1 kad je počela proizvodnja "Goša", da bi numeracija "Goša" počela od 201. Navodno, bilo ih je devet (201-209). Po drugom izvoru, postojali su i tramvaj 1 i tramvaj 201. Donekle im se razlikovala karoserija.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 16:26
od Vesa
Evo ga. Prednja strana nije ista, a navodno je to isti tramvaj. Da li su mu posle menjali karoseriju ili je to ipak neki drugi tramvaj, to je sada teško reći.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 17:06
od Broken Boveri & Cie
Pozdrav za Vas
Kolko sam ja video fotografiju u gosinoj monografiji prvi tramvaj prototip bio je 202 koji je došao u GSP razlikovao se što je imao drugačija vrata bele boje skroz, čak imam isečak koji sam izrezao iz knjige gde se jasno vidi 202 i broj i natpis prvi prototip
Kad budem imao vremena otići ću u narodnu biblioteku i uzeti 1956 godinu, i još 9 komada do 211.
E taj tramvaj 201 je imao jednu karoseriju a štrafta koja vas buni ako mislite da nije isti prednji deo, je samo prefarbana a šofer sajbna na primer isto tako je imao i broj 9 dvodelnu početkom pedesetih pa je dobio posle klasičnu za njih, i to je posle postao broj 1 tramvaj apsolutno izgleda isto kao i 201 na Dorćolu na 10 kao i sa slike koje sam ja postavio 1966 kao 1.
Ps ako primetite na slici broj 9 videćete da nije dvosmeran jer ima jednu trolu.
Pozdrav

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 19:02
od Vesa
Evo AEG-a #9 sa malo drugačijom "fizionomijom", negde na prelazu pedesetih u šezdesete.
P.S.
Budite ljubazni pa nam dajte da vdimo taj isečak!

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 20:34
od Broken Boveri & Cie
Ovo je broj 202 prototip iz gosine monografije, a naci ću i u biblioteci kad odem isečke verovatno
Pozdrav

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 30 Sep 2022, 21:02
od Vesa
Hvala!

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 01 Okt 2022, 10:16
od Broken Boveri & Cie
Vesa napisao: 30 Sep 2022, 19:02 Evo AEG-a #9 sa malo drugačijom "fizionomijom", negde na prelazu pedesetih u šezdesete.

1963 🙂

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 01 Okt 2022, 17:33
od JŽ 363
Pozdrav svima!

sa interesovanjem sam pročitao prethodne objave. Iako nemam tačne odgovore na neka od pitanja i nedoumica, ponešto bih dodao.

Razdelni okviri čeonih stakala na AEG tramvajima (kao i ostalim rekaroserizovanim kolima), modifikovani su pošto što su u GSP-u shvatili da njihov položaj direktno zaklanja i remeti pogled vozaču. Nakon toga, svi rekaroserizovani tramvaji su dobili po dve razdelna okvira sa strane, s centralnim velikim preglednim staklom. Obratite pažnju na kolor fotografiju g.b. 9 s Pristaništa - odlazeći AEG u daljini, na zadnjoj platformi i dalje ima samo jedan razdelni okvir, za čijom modifikacijom nije bilo potrebe (tramvaj je već preuređen u jednosmerno vozilo).

Malo me je iznenadila fotografija g.b. 10 u Nemanjinoj, pošto sam svojevremeno našao podatak da su i ova kola (skupa s g.b. 1) potpuno uništena u ratu. Ali izgleda da je informacija bila netačna.

Kola g.b. 201 su takođe pretrpela modifikaciju prednje "šoferke". Vrlo je verovatno da su ova kola nadograđena na postoljima jednog od oštećenih AEG tramvaja (možda g.b. 6, koji je "bio teško oštećen" - ili baš g.b.1?); u novinskim člancima tog vremena, spominjani su izrada novih okvira, karoserija, elektromotora... ali ne i postolja, koja su ipak jedan od ključnih mehaničkih delova vozila.

Činjenica je da su ova kola renumerisana nakon par godina, međutim razlog renumeracije ne mora nužno biti dolazak Gošinih tramvaja - već činjenica da su isti bili povučeni iz saobraćaja jako brzo po dolasku (ako su uopšte i bili u redovnom radu). Povlačenjem kola numerisanih u opsegu 200, verovatno nije bilo smisla ni za postojanjem izolovanog broja 201, pa je on promenjen u 1, kako bi se popunila "rupa" u numerisanju.

Ovo su za sada samo pretpostavke za razmišljanje. A evo i još par pitanja, za istraživanje;

- kada je g.b. 201 renumerisan u 1?
- da li su tramvaji Goša konstrukcijski zapravo bazirani na tipu GSP 201? Koje su sličnosti i razlike između dva tipa?
- da li su tramvaji Goša nosili numeraciju: a) 202-210? b) 202-211? c) 201-209? d) 201-210?

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 01 Okt 2022, 17:36
od JŽ 363
Broken Boveri & Cie napisao: 30 Sep 2022, 20:34 Ovo je broj 202 prototip iz gosine monografije, a naci ću i u biblioteci kad odem isečke verovatno
Pozdrav
P.S.
g. BBC,
da li je u publikaciji iz koje je fotografija bilo i kakvih napisa o Gošinim tramvajima, osim potpisa ispod slike?