Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Za ostale slike mostova, ne želim da se oslonim na legende koje su zapisane. Mostovi su slični i bez obilaska lica mjesta, lako je kiksati.
Ono što mogu da kažem, to je da bi jedan od tih mostova (tamo gdje se vidi drum ispod mosta), trebao da bude ovaj kote "920". Tuda je davno prolazila šumska pruga (izgrađena 1912.) od Pala prema Jahorini.
Ono što mogu da kažem, to je da bi jedan od tih mostova (tamo gdje se vidi drum ispod mosta), trebao da bude ovaj kote "920". Tuda je davno prolazila šumska pruga (izgrađena 1912.) od Pala prema Jahorini.
- Prikačeni fajlovi
-
- Pale.Koran.jpg (228.66 KiB) Pogledano 3367 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Vi, železocestnik, izuzetno ste zajedljvi u odnosu na svakoga tko napiše nešto u korist Bosne. Ako imate nešto mudrog da napišete onda iskoristite svoju bibliotekarsku i arhivsku građu u temi o uskotračnim prugana 600 mm i 760 mm, od Bosanske Rače pa prema jugozapadu. U toj temi je jako poželjno da ispoljite svoje neiscrpno znanje iz geografije, iskustvo, pa i očigledni autoritet među forumašima, pa da tamo objasnite da Bosanska Rača, Bijeljina, Ugljevik, Fincije
salaš, Pecka, Bosanska Mezgraja, ... nisu Srbija. Upadljivo o ste pasivni u temi o Bosanskoj Rači.
Baš me zanima, kako biste Vi reagirali da sada ja otvorim temu o nekoj pruzi unutar Slovenije i uvrstim je poglavlje o prugama iz BiH. Na ovom forumu, imate dvojicu, to su cira-1 i PECELJ koji daju sve od sebe kako bi negirali Bosnu i Hercegovinu, pa čak i preko jedne obične pruge, a Vi ste im u tome saveznik.
Uvećao sam detalj JNA topografske karte (iz sedamdesetih) koju sam već ranije postavio.
Fokus mi je na mostu preko rijeke Grabovica. To je most označen sa "D" (drveni) na "crvenom" putu. Malo uzvodno ima most preko Grabovice na "crnom" putu. Sjeverno od Grabovice je ucrtana (tada postojeća) tematska pruga.
Ispod hidronima Grabovica, napisano je na karti "B". Negdje kod tog "B" bio je postavljen fotograf, kad je snimio voz (lokomotiva Krauss Linz), koji je prešao preko onog mosta "D" (onaj "crveni" put je napravljen na mjestu nekadašnje šumske pruge). Na fotografiji se vidi (bliže snimatelju) i onaj "crni" put (pripadajući most je sakriven raslinjem). Voz se kreće prema pilani Feltrinelli u Podgrabu (krenuo je s lokacije Bogovići). Na fotografiji se uočava donji stroj tematske pruge (u visini polovice fabričkog dimnjaka). Od lokomotive pa ulijevo je dionica šumske pruge Feltrinelli, koja se spajala s tematskom prugom u Sjetlini.
Uvećao sam detalj engleske karte (redigovane 1944.) koju sam već postavio, da još bolje istaknem kako je prikazan "spoj" šumske pruge Feltrinelli (Podgrab) s tematskom prugom, na stanici Sjetlina. Na toj karti je prikazan i spomenuti željeznički most ("D") preko Grabovice.
salaš, Pecka, Bosanska Mezgraja, ... nisu Srbija. Upadljivo o ste pasivni u temi o Bosanskoj Rači.
Baš me zanima, kako biste Vi reagirali da sada ja otvorim temu o nekoj pruzi unutar Slovenije i uvrstim je poglavlje o prugama iz BiH. Na ovom forumu, imate dvojicu, to su cira-1 i PECELJ koji daju sve od sebe kako bi negirali Bosnu i Hercegovinu, pa čak i preko jedne obične pruge, a Vi ste im u tome saveznik.
A sada malo o terenu.železocestnik napisao: 04 Dec 2021, 19:51 PECELJ, pozdravljen,
neznam zbog čega se miješate u rad ljudi, koji sa terena rade za mlađe generacije?
Ostavite vi Bosnu gospodinu Đorđu i gospodinu Roku!
Gospodine Đorđe pita, gospodine Rok odgovara.
Ili gospodine Rok pita i gospodine Đorđe odgovara.
Uvećao sam detalj JNA topografske karte (iz sedamdesetih) koju sam već ranije postavio.
Fokus mi je na mostu preko rijeke Grabovica. To je most označen sa "D" (drveni) na "crvenom" putu. Malo uzvodno ima most preko Grabovice na "crnom" putu. Sjeverno od Grabovice je ucrtana (tada postojeća) tematska pruga.
Ispod hidronima Grabovica, napisano je na karti "B". Negdje kod tog "B" bio je postavljen fotograf, kad je snimio voz (lokomotiva Krauss Linz), koji je prešao preko onog mosta "D" (onaj "crveni" put je napravljen na mjestu nekadašnje šumske pruge). Na fotografiji se vidi (bliže snimatelju) i onaj "crni" put (pripadajući most je sakriven raslinjem). Voz se kreće prema pilani Feltrinelli u Podgrabu (krenuo je s lokacije Bogovići). Na fotografiji se uočava donji stroj tematske pruge (u visini polovice fabričkog dimnjaka). Od lokomotive pa ulijevo je dionica šumske pruge Feltrinelli, koja se spajala s tematskom prugom u Sjetlini.
Uvećao sam detalj engleske karte (redigovane 1944.) koju sam već postavio, da još bolje istaknem kako je prikazan "spoj" šumske pruge Feltrinelli (Podgrab) s tematskom prugom, na stanici Sjetlina. Na toj karti je prikazan i spomenuti željeznički most ("D") preko Grabovice.
- Prikačeni fajlovi
-
- Grabovica.jpg (248.8 KiB) Pogledano 4561 put
-
- Podgrab.Feltrinelli.jpg (161.61 KiB) Pogledano 4561 put
-
- Prisoje.jpg (176.15 KiB) Pogledano 4561 put
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ja bih zamolio članove foruma da se ne svađaju, te da ako nemaju nešto korisno da napišu, da uopšte ne pišu.
Sada bih volio da dokumentujemo veće mostove na relaciji Bistrik-Pale.
Da započnem..
Idemo od najvećeg mosta. Ovaj most se nalazi ili bolje da kažem nalazio na koordinatama: 43°49'12.8"N 18°30'23.8"E
Bio je metalne konstrukcije, bez stubova, dugačak oko 40 metara, ispod njega je proticao potok Dobrik.
Na snimku google eartha se tu idalje nalazio 3.3.2008.
Već na sledećem snimku iz 2009. Nije bio tu, ali se vide tragovi kuda su ga izvukli nakon rušenja.
Ovdje se most vidi na JNA karti. Presjeca ga kota 53. U sledećem postu je još slika istoga.
Sada bih volio da dokumentujemo veće mostove na relaciji Bistrik-Pale.
Da započnem..
Idemo od najvećeg mosta. Ovaj most se nalazi ili bolje da kažem nalazio na koordinatama: 43°49'12.8"N 18°30'23.8"E
Bio je metalne konstrukcije, bez stubova, dugačak oko 40 metara, ispod njega je proticao potok Dobrik.
Na snimku google eartha se tu idalje nalazio 3.3.2008.
Već na sledećem snimku iz 2009. Nije bio tu, ali se vide tragovi kuda su ga izvukli nakon rušenja.
Ovdje se most vidi na JNA karti. Presjeca ga kota 53. U sledećem postu je još slika istoga.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Današnje stanje:
Nastaviću sledeći most u ovom postu.
Za razliku od prethodnog, ovaj je idalje na svom mjestu i čitav je, samo nedostaje par pragova.
Dugačak je oko 25m, metalne konstrukcije, nalazi se na km 17, na koordinatama 43°48'36.4"N 18°31'32.9"E
Ispod njega protiče rijeka Bistrica.
Satelitski snimak mosta (jugozapadni portal je prema Bistriku, severoistočni prema Palama): Stara razglednica mosta:
Nastaviću sledeći most u ovom postu.
Za razliku od prethodnog, ovaj je idalje na svom mjestu i čitav je, samo nedostaje par pragova.
Dugačak je oko 25m, metalne konstrukcije, nalazi se na km 17, na koordinatama 43°48'36.4"N 18°31'32.9"E
Ispod njega protiče rijeka Bistrica.
Satelitski snimak mosta (jugozapadni portal je prema Bistriku, severoistočni prema Palama): Stara razglednica mosta:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Današnje stanje mosta u km 17:
Ne znam sa sigurnošću gdje se ovaj sledeći most nalazi, ali imaju dvije meni sumnjive lokacije:
43°48'45.1"N 18°30'50.3"E
43°48'32.3"N 18°31'15.0"E
Slike spornog mosta: Uglavnom je u blizini tunela JŽ125
Koji još mostovi imaju na ovom dijelu pruge?
Pozdrav
Ne znam sa sigurnošću gdje se ovaj sledeći most nalazi, ali imaju dvije meni sumnjive lokacije:
43°48'45.1"N 18°30'50.3"E
43°48'32.3"N 18°31'15.0"E
Slike spornog mosta: Uglavnom je u blizini tunela JŽ125
Koji još mostovi imaju na ovom dijelu pruge?
Pozdrav

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Industrijskog kolosijeka firme Feltrinelli, koji je na karti koju su Englezi redigovali 1944., a koji se nalazio iznad lijeve obale rijeke Grabovica i dosezao do stanice Sjetlina, nije prikazan na šemi stanice Sjetlina iz 1955.
Fotografija stanice firme Feltrinelli u Podgrabu, postavljena je u pripadajuću temu o šumskim prugama, ali tamo je nedovoljno prokomentirana.
Na slici se, osim 3 lokomotive Krauss Linz i teretnih vagona, vide se 2 putnička vagona. Zaključuje se da je mreža kolosijeka sadržavala triangle, a možda i jednu trešajbu (die Drehscheibe), jer su lokomotive okrenute "ovako i onako". Na stanici je bilo min 4 kolosijeka, a ako je bila trešajba, možda i pet. Stanica Feltrinelli je imala ložionicu, imala je signale.
Kamera (pogled) je prema istoku. U pozadini je dimnjak od pilane Feltrinelli, a u visini polovice fabričkog dimnjaka (lijevo) vidi se donji stroj tematske pruge, s lijeve strane ušća Gračanice u Praču. To, da se dio tematske pruge vidi na fotografiji, dovoljan je razlog da slika bude i ovdje prikačena, pogotovo zato da se lakše rasvijetle nejasnoće oko mreže kolosijeka u Podgrabu. Naime, Podgrab je imao samo jedan državni kolosijek, a svi ostali su bili privatni. Državni kolosijek je bio na bitno većoj nadmorskoj visini od nadmorske visine stanice Feltrinelli Podgrab.
Fotografija stanice firme Feltrinelli u Podgrabu, postavljena je u pripadajuću temu o šumskim prugama, ali tamo je nedovoljno prokomentirana.
Na slici se, osim 3 lokomotive Krauss Linz i teretnih vagona, vide se 2 putnička vagona. Zaključuje se da je mreža kolosijeka sadržavala triangle, a možda i jednu trešajbu (die Drehscheibe), jer su lokomotive okrenute "ovako i onako". Na stanici je bilo min 4 kolosijeka, a ako je bila trešajba, možda i pet. Stanica Feltrinelli je imala ložionicu, imala je signale.
Kamera (pogled) je prema istoku. U pozadini je dimnjak od pilane Feltrinelli, a u visini polovice fabričkog dimnjaka (lijevo) vidi se donji stroj tematske pruge, s lijeve strane ušća Gračanice u Praču. To, da se dio tematske pruge vidi na fotografiji, dovoljan je razlog da slika bude i ovdje prikačena, pogotovo zato da se lakše rasvijetle nejasnoće oko mreže kolosijeka u Podgrabu. Naime, Podgrab je imao samo jedan državni kolosijek, a svi ostali su bili privatni. Državni kolosijek je bio na bitno većoj nadmorskoj visini od nadmorske visine stanice Feltrinelli Podgrab.
- Prikačeni fajlovi
-
- Grabovica.jpg (176.15 KiB) Pogledano 4552 puta
-
- Sjetlina.1955.jpg (156.02 KiB) Pogledano 4552 puta
-
- Podgrab.jpg (148.1 KiB) Pogledano 4552 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Prethodno postavljena fotografija i ova fotografija, snimljene su u Podgrabu krajem dvadesetih.
Na ovoj fotografiji se državna (tematska) pruga vidi u pozadini, u visini polovice fabričkog dimnjaka firme Feltrinelli. Fotograf se nalazi na desnoj obali Prače. Preko Prače, uzvodno od fotografa, nije most, nego kanal za dovođenje vode na vodenicu. Sve "istotipske" kuće su pripadale radničkom naselju koje je Giuseppe Feltrinelli izgradio za potrebe pilane i pripadajućih šumskih pruga 760 mm.
Fotografija je izuzetno važna za mlađe generacije i dočarava život u Bosni prije 100 godina. Nikada više takve Bosne. Tko god govori da je Bosna najljepša zemlja na svijetu, a nije imao priliku da vidi ovu fotografiju, neka još jednom dobro promisli, prije nego li ponovi da je Bosna najljepša zemlja na svijetu.
Na ovoj fotografiji se državna (tematska) pruga vidi u pozadini, u visini polovice fabričkog dimnjaka firme Feltrinelli. Fotograf se nalazi na desnoj obali Prače. Preko Prače, uzvodno od fotografa, nije most, nego kanal za dovođenje vode na vodenicu. Sve "istotipske" kuće su pripadale radničkom naselju koje je Giuseppe Feltrinelli izgradio za potrebe pilane i pripadajućih šumskih pruga 760 mm.
Fotografija je izuzetno važna za mlađe generacije i dočarava život u Bosni prije 100 godina. Nikada više takve Bosne. Tko god govori da je Bosna najljepša zemlja na svijetu, a nije imao priliku da vidi ovu fotografiju, neka još jednom dobro promisli, prije nego li ponovi da je Bosna najljepša zemlja na svijetu.
- Prikačeni fajlovi
-
- Feltrinelli.jpg (237.41 KiB) Pogledano 4547 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
G. Rok bila je i ova slika:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Znam, ali da bih ovu fotografiju, postavio u temu o Ostbahn, mora bit nešto vidljivo od tematske pruge. No, kada ste je Vi postavili, g. Đorđe, onda da je nekako povežem s ovom temom.
Ovako, fotograf se (krajem dvadesetih) namjestio pokraj državne (tematske) pruge, a kameru je usmjerio prema istoku. U kadru je radničko naselje Podgrab, dimnjak od pilane Feltrinelli, dva teretna vagona na stanici privatne željeznice Feltrinelli u Podgrabu, a tamo daleko u pozadini se nazire donji stroj tematse državne pruge prema stanici Prača.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Verovatno g.Đorđe niste upoznati da je g.Rok (alijas Igor legaz, Jaguar) već dva puta izbacvan sa ovog foruma zbog nekorektnosti i vređanja drugih članova po raznim osnovama.Đorđe napisao: 05 Dec 2021, 14:04 Ja bih zamolio članove foruma da se ne svađaju, te da ako nemaju nešto korisno da napišu, da uopšte ne pišu.
Primljen je i treći put ali opet se stvari ponavljaju. Razna etiketiranja ("koji daju sve od sebe kako bi negirali Bosnu i Hercegovinu, pa čak i preko jedne obične pruge"), nekorektnost i lagani početak ostalog.......... Videćem o šta će uraditi Administrator ?
Da Vas dopunim za prvi most posle Bistrika. Možda ste mogli postaviti i raniju sliku. Mada je ranije bila , ja ću je ponoviti :
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 3 gosta